Encoderen stopt ermee

Maartenv schreef op 15.07.2013 om 09:45 uur

Goedenmorgen,

Ik heb een probleem met de video de luxe 2008, nl dat  tijdens het encoderen hij stopt met encoderen, bij een bepaalde (steeds wisselende) tijd blijft hij hier op staan, dus het blauwe balkje gaat niet verder.

De tijd in de bovenste balk (compleet proces) loopt wel door, maar de onderste balk met encoderen/mixdown blijft hangen. Heb er MPEG, MP3 en AVI bestanden in gemonteerd

Ik kom er niet uit, en heb van het weekend de film nodig dus beetje lichtelijke paniek, heb het al zo'n 10 keer geprobeerd, iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

Reacties

magixagent schreef op 15.07.2013 om 13:30 uur

Beste, met welk Windows systeem werkt U.

gr

Maartenv schreef op 15.07.2013 om 13:36 uur

Ik werk met Vista...

magixagent schreef op 15.07.2013 om 13:41 uur

Die Mpeg bestanden is toch wel mpeg2 en niet 4.

gr

Maartenv schreef op 15.07.2013 om 13:59 uur

Oei, zitten filmpjes bij van mijn Galaxy, en volgens mij filmt hij met MPEG 4..  dus dit is het? Ben er echt dagen mee bezig geweest, ik zal ze converteren en kijken of hij het dan doet, erg bedankt voor je tip elk geval!!

magixagent schreef op 15.07.2013 om 14:02 uur

het mooie Product wat U heeft kan namelijk geen mpeg4 bewerken ( geen codec) succes,

Maartenv schreef op 15.07.2013 om 19:41 uur

Ik heb nu alle MPEG geconverteerd naar AVI, dus nu alleen maar jpg en avi ( en muziek) in de film, maar hij blijft vastlopen bij encoderen.

Ik vraag me af, heeft het misschien te maken met DIV X? Sommige beelden komen niet goed over, toen stond in de monitor van video de luxe rechts onder in beeld divx, ik heb alles van divx van mijn computer verwijderd (player, converter, codex)  gek dat het in video de luxe komt want ik gebruik buiten de player om filmpjes te kijken dit programma nooit, elk geval niet met converteren e.d

Toen ik divx eraf heb gegooid, had ik bij alle filmpjes in mijn project in video de luxe nergens beeld meer, alleen geluid, dus alles weer van divx gedownload en had ik de beelden weer terug!? Wie weet heeft het hier mee te maken?

mi-bo schreef op 16.07.2013 om 13:39 uur

Heeft U qtime player op Uw PC staan, te vinden op de dvd van vdl onder addon.

succes,

Maartenv schreef op 17.07.2013 om 09:23 uur

Heeft U qtime player op Uw PC staan, te vinden op de dvd van vdl onder addon.

succes,

Ja heb ik, heb de installatie cd nogmaals gebruikt om het er weer opnieuw te installeren ( alle toebehoren incl Quicktime)

Baskakie schreef op 17.07.2013 om 15:27 uur

Probeert  eens het probleemmateriaal in de tijdlijn te exporteren naar Mpeg (DVD), via menu Bestand / Film exporteren / Video als mpeg video; kies daar de preset Standaard DVD PAL. Kijk of dit wel lukt. Wanneer dit deels lukt, speel je het deels aangemaakte mpg bestand af met Windows Mediaplayer en kijkt waar het stopt. Kijk dan in de film in de tijdlijn of op dat punt bepaalde effecten of bronmaterialen gebruikt worden anders dan daarvoor. Verwijder die eens en herhaal het voorgaande. Wanneer het exporteren wel lukt, kun je het aangemaakte .mpg bestand eens importeren in een nieuw leeg project, en dan dit eens branden.

Exporteer ook eens als DV-AVI of Windows Mediaformaat!

Maartenv schreef op 18.07.2013 om 00:42 uur

Via Exporteren loopt het programma steeds vast,  na het lezen van je tip gekeken op mediaplayer waar hij vastloopt, maar dat is niet op een ongewoon moment ( door overgang, of ander bestand of iets) Wel weer dat het beeld niet goed weergeeft vanwege divx, maar als ik divx eraf gooi heb ik geen beeld meer, denk dat ik divx eraf gooi en alle filmpjes en fotos opnieuw op mijn pc zet.

Of ik ga steeds korte stukken film exporteren, daarna weer op een nieuwe tijdlijn zetten en branden, deze stukken zet ik dan weer achter elkaar op de tijdlijn zodat ik zo uiteindelijk de gehele film kan branden, dit word dus nachtwerk ;-) ben uiteindelijk wel heel erg benieuwd waar het aan ligt of aan welk bestand het nu ligt, aangezien ik voorheen hier nooit problemen mee heb gehad, ik heb weinig trek om de hele film opnieuw te maken, heb alle effecten/foto's/teksten op de maat van de muziek gemonteerd, ontzettend veel werk dus waar ik weken mee bezig ben geweest.... overigens handige site dit, ik kende het niet maar zal er vaker terugkeren...

Maartenv schreef op 24.07.2013 om 20:03 uur

Nog 1 vraagje, heb in de film een stuk verwerkt waarin ik een aantal  filmpjes achter elkaar versneld af laat spelen, kan het zijn dat het programma dit niet trekt? en dat de fout dus hier aan ligt?