Elementen die onzichtbaar blijven bij publicatie

broekstermaar schreef op 30.01.2012 om 15:11 uur

Ik ben een internetsite aan het overzetten naar Web Designer Premium 7. Meestal lukt dat aardig maar nu heb een pagina waarop diverse elementen staan  (tekst, plaatshouders met html, foto's) die bij het publiceren (zowel via de preview als echt op internet) niet zichtbaar worden. Andere  elementen van dezelfde typen worden wel zichtbaar. Ze zijn als zichtbaar aangegeven op de pagina galerie en toch verschijnen ze niet in beeld.

Eerder heb ik zo'n probleem gehad met een navigatiebalk. Toen heb ik de hele pagina opnieuw gemaakt en daarop werkte die wel goed. Dat zie ik nu niet zitten omdat het om elementen van verschillende typen gaat.

De site bestaat inmiddels uit 26 pagina's en op de andere 25 werkt alles gewoon goed. De basis van deb pagina waarop het niet lukt is een kopie van een pagina waarop wel alles goed gaat met publiceren.

Heeft iemand een oplossing?

Reacties

linda_ schreef op 07.02.2012 om 18:14 uur

Ik heb een gelijkaardig probleem.

Vaak is het op te lossen door op iedere pagina te gaan kijken of het onderdeel "aan/uit" staat , of "zichtbaar/niet zichtbaar" staat .

Maar het navigatie systeem is telkens opnieuw een probleem bij mij. Opeens verdwijnt het weer als ik ergens iets verander zoals bv een nieuwe pagina toevoeg. 

op dit moment staat alles aangeduid als zichtbaar en toch zie ik de navigatie niet ... zéééér frustrerend !! 

 

Spijtig dat dit forum niet een beetje activer is zodat we sneller oplossingen en tips kunnen nalezen :(

 

broekstermaar schreef op 08.02.2012 om 09:21 uur

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de helpdesk. Dat lukte een hele tijd niet maar afgelopen vrijdag plotseling wel. Ik heb het bestand met de hele site opgestuurd. De eerste reactie was dat het mogelijk kon helpen om diverse elementen (vooral plaatshouders met widgets erachter) in aparte lagen te zetten. Die dingen blijken vaak (onzichtbaar) groter te zijn dan je ziet en dan kunnen ze andere elementen in de weg zitten.

Daarmee leek het probleem in eerste instantie te zijn opgelost. Maar bij een pagina met heel veel plaatjes en plaatshouders ging het uiteindelijk toch weer mis. Een stuk of negen wil nog maar daarna verschijnt er niets meer in beeld.

Ik heb gedurende het weekeinde de helpdesk van alle nieuwe ontwikkelingen op de hoogte gehouden maar tot nu toe nog geen nieuwe reactie gekregen.

Wel weer een nieuw probleem erbij, de pagina's met een flash diashow erop tonen plotseling die show niet meer, terwijl dat eerder wel het geval was. En dat terwijl er niets aan is gewijzigd!

Echt om wanhopig van te worden. Ik ben nu bezig om de site aan te passen aan de mogelijkheden van het programma en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

linda_ schreef op 09.02.2012 om 10:48 uur

er blijkt sinds 7 februari een patch te zijn om bepaalde probleme op te lossen ... nu nog alleen die patch proberen te vinden :) 

broekstermaar schreef op 09.02.2012 om 11:21 uur

Het lijkt me sterk dat er ergens een patch zou zijn, terwijl de helpdesk daar niets van weet. Ik heb die net nog aan de lijn gehad. Het probleem is voorgelegd aan de collega's in Duitsland. Als het goed is krijg ik vandaag bericht over de stand van zaken. Als dat gebeurt laat ik het hier wel weten.

broekstermaar schreef op 12.04.2012 om 14:28 uur

Mijn probleem hiermee is nu opgelost. De oorzaak bleek te liggen in de html tekst bij een plaatshouder. Je moet gebruik maken van xhtml. Als je bv. een link wilt plaatsen naar een andere website kun je vaak de code voor die link ophalen bij die website.  In veel gevallen geeft zo'n website wel html code maar geen xhtml. Bij html is het vaak niet nodig om de code correct af te sluiten. BIj xhtml is dit absoluut noodzakelijk.

Het wonderlijke is dat zo'n foute code uitwerking kan hebben op andere pagina's.

Ik maak er nu gewoonte van om na het plaatsen van een beetje critisch onderdeel de pagina intern te publiceren. Dan weet je precies waar de fout zit. Verder zet ik zaken die elkaar makkelijk kunnen beïnvloeden in aparte lagen.

Soms ook is het gebied dat een item in beslag neemt als je het selecteert groter dan het item zelf. Als het geselecteerde gebied een klein stukje over gebied van een navigatiebalk heen loopt kan dat al een probleem veroorzaken.