Ik gebruik Video Deluxe premium 2022
Magix crashed gemiddeld 10-20x per dag bij het maken van video montages, hoe complexer de montage hoe vaker hij crashed.
Maar dit probleem is niet geïsoleerd tot deze versie.
Ik gebruik ongeveer 15 jaar Magix producten maar het crashen lijkt niet verholpen te worden.
Persoonlijk heb ik er de gewoonte van gemaakt om om de paar minuten op te slaan om geen uren werk te verliezen.
Ik gebruik een Ryzen9 5900x (12 core) cpu met een radeon rx 6800 xt (16gb) videokaart.
m.2 harde schijven voor snel lezen en schrijven.
32gb ram.
Video playback stotter snel met een overgang, versnelde videos stotteren. kleur correcties en overlays vertragen enorm.
terwijl onder in beeld het CPU gebruik op 2%-5% staat. en de schijven relatief weinig belast worden.
GPU wordt nauwelijks gebruikt.
Af en toe bevriest met programma waardoor hij minuten niet reageert en als ik geluk heb gaat hij verder. anders CTRL ALT DELETE en Magix stoppen met het gevolg dat ik alles kwijt ben.
Foutcodes uit het niets waardoor Magix opnieuw opstart. crashes tijdens het exporteren en noem naar op.
Deze problemen heb ik altijd ondervonden, ook in voorgaande versies en voorgaande hardware.
Ik vraag me dan ook af of Magix hun producten ook test voor de release en/of later geschikte patches doorvoert om deze problemen te verhelpen.
voor mij was dit in ieder geval de laatste versie die ik heb aangeschaft tot de problemen echt aangepakt worden.