Het zou moeten kunnen, maar ik ben bang dat er wel wat geëxperimenteerd zal moeten worden. Er zijn 2 opties:
1) zoek de bestanden van de effecten op, ze staan ergens onder Program Data/ Magix/ VdL...., en dan moet je even zoeken. Een handicap is dat voor die bestanden de Engelse benamingen worden gebruikt. Je zult vervolgens zien dat er dikwijls groepjes staan met de zelfde naam, kennelijk horend bij één effect. Zo'n groepje moet je dan kopiëren naar User Video Effects (de Engels naam voor Eigen Sjablonen), die staat daar ook bij. Ik heb gemerkt dat bij het toepassen dan soms toch nog bestanden worden gemist, die zou je dan nog even via de Verkenner moeten opzoeken. kortom een hele zoekerij.
2) Als je een effect hebt toegepast bij een stukje film, dan kun je er op rechtsklikken en dan zie je via VideoEffecten de mogelijkheid: VideoEffecten Opslaan. Let er op dat sommige effecten op een vrij laag spoor op de tijdlijn worden gezet, spoor 6 of zo. Ook deze manier vereist wel wat experimenteren, heb ik gemerkt. Ik vraag me af of het de moeite allemaal waard is. Maar wie weet is er iemand die een simpele oplossing kent die ineens goed werkt.