Effecten uit film verwijderen

karin53 schreef op 21.11.2011 om 14:53 uur

Hallo,

 

Sinds kort heb ik Magix DeluxeMX en ben nadat ik mijn film geïmporteerd had een beetje aan het rommelen gegaan met effecten e.d. Nu staan er allerlei effecten voor mijn film die ik niet hebben wil. Hoe kan ik die verwijderen. Krijg steeds de melding: Een plaatshouder moet gewist worden waardoor het sjabloon gewijzigd wordt.

Wordt  dit effect nu ook uit de categorie effecten verwijderd of alleen uit je film.

Reacties

Cinecor schreef op 21.11.2011 om 15:15 uur

Rechtermuisklik op de geselecteerde clip (of meerdere clips) en u vindt in het menu de optie "video-effecten" met daaronder: "reset video-effecten" .

Een effect wordt dan natuurlijk alleen uit je filmPROJECT verwijderd. Alles wat je doet op de tijdlijn zijn verwijzingen die worden opgeslagen in het projectbestand (extensie MVP). Met het resetten verander je dus alleen iets in het projectbestand. Een filmproject is dus geen film. Een film ontstaat pas als je vanuit het project gaat exporteren. Ook het materiaal dat je hebt opgenomen en in de pc gezet hebt is nog geen film in de ware betekenis:de bestanden moeten immers nog worden bewerkt en tot een film worden samengesmeed. De gangbare term voor die opneman is de "footage".

karin53 schreef op 21.11.2011 om 17:35 uur

Hartelijk dank voor de reactie. Ga het gelijk proberen