effect vormen ( niet verwarren met vervormen!) werkt nog steeds niet

lessekvh schreef op 16.12.2018 om 22:21 uur

al meer dan een jaar ben ik aan het tobben met een effect wat niet werkt. Het effect vormen. In de handleiding wordt het niet genoemd, in de helpfunctie wordt het niet genoemd, ik zie het wel in mijn programma. Tik maar eens in bij de helpfunctie. Ik heb het dringend nodig om een mooi beeld te maken. Wie o wie helpt mij. Aub geen meldingen over updaten juiste drivers enz. enz. die weg heb ik al bewandeld. Overigens werken meerdere effecten niet en magix zelf blijft ook stil, ze helpen niet meer, ze weten geen oplossing. Behalve het geven van advies om te updaten en dan krijg ik een upgrade van €69. Ja, ik ben gefrustreerd en teleurgesteld.

Reacties

mi-bo schreef op 16.12.2018 om 23:15 uur

@lessekvh

Beste Lessekvh.

Wat Wilt U Precies doen met optie vormen.

bij mij is het gewoon te openen.

En welke Effecten werken meer niet bij U, vermoedelijk heeft U het stukje wat bewerkt moet worden niet geactiveerd.

Mvg

Michael

lessekvh schreef op 17.12.2018 om 11:25 uur

De effecten hebben nooit gewerkt bij mij, uiteraard selecteer ik. Werk al meerdere jaren met dit op zich goede programma, maar ik wil alles kunnen gebruiken. 40% werkt gewoon niet. onderwerp van mij staat niet op spoor 1 en is geen filmfragment, een jpg. Zoals u laat zien heb ik dat ook, maar er gebeurd gewoon niks met dit effect. ik wil dus een jpg als ovaal laten zien. wie o wie weet het? ik doe er 3 voorbeelden bij om het verschil te laten zien tussen de effecten hoe ze gepresenteerd worden. En ja natuurlijk klik ik op effect toepassen.

mi-bo schreef op 17.12.2018 om 12:24 uur

@lessekvh

Beste Lessekvh,

Gezien U schrijft dat alles up - to - date is via hulp extra inhoud installeren ook up-to- date.

als er namelijk een grote download update is geweest, moet dit ook weer opnieuw worden geïnstalleerd.

Als U niet op de optie klik effect toepassen zal het ook niet open gaan.

Mvg

Michael

Bol schreef op 17.12.2018 om 15:56 uur

Hallo Lessekvh,

Als ik je verhaal lees, denk dat je verwacht dat er op de tijdlijn iets moet veranderen, klopt dat?

Zo maak je een ovaal:

1. zet de foto op de tijdlijn en activeer deze (geel)
  2. ga naar: Effecten / Vormen
  3. klik op Effect toepassen
  4. kies bij Vormen - Ovaal horizontaal
  5. Nu verander de foto in het previewscherm in een ovaal horizontaal
  6. Met Grootte kan je deze naar wens aanpassen

Hier nog een voorbeeld.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2018, 16:15, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 17.12.2018 om 19:08 uur

Beste Bol,

Wat bedoel je met dat ik verwacht iets te zien veranderen op de tijdlijn? Natuurlijk verandert er wat, dat laat u zelf zien.

Dit is precies wat ik hoop ooit met mijn prg te kunnen, alleen dat doet het dus NIET. Ik wil graag weten hoe ik het WEL voor elkaar krijg.

gr

Hans

Bol schreef op 17.12.2018 om 22:48 uur

Hallo Hans,

Met: "Wat bedoel je met dat ik verwacht iets te zien veranderen op de tijdlijn?" is of je hier de effecten had verwacht te zien.

Wat er bij jou nu precies aan de hand is kan ik niet een twee drie zeggen. Maar kan jij mij eens een printscreen geven met een totale overzicht van het scherm en hoe jij dan een van je effecten toepast.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2018, 22:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 18.12.2018 om 12:51 uur

Beste Rob,

Dat heb ik bovenstaand al gedaan dmv 3 printscreen's.

Bol schreef op 18.12.2018 om 13:03 uur

Hallo Hans,

Je heb drie afbeeldingen geüpload naar het forum, maar ik wil ook het previewscherm zien.

groet

Rob

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 18.12.2018 om 13:18 uur

zie plaatjes

mi-bo schreef op 18.12.2018 om 13:41 uur

@lessekvh

Beste Hans.

Zo als U laat zien,werkt Vormen.

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 18.12.2018 om 13:57 uur

Dat dacht ik ook

Bol schreef op 18.12.2018 om 14:06 uur

Hallo Hans,

Zoals je laat zien, werkt de effecten naar behoren op je tweede scherm.

Wat is nu precies het probleem?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2018, 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 18.12.2018 om 14:41 uur

Ik zie geen cirkel, waar ik een cirkel zou willen zien. Wat zien jullie wat ik niet zie?

Bol schreef op 18.12.2018 om 14:55 uur

Hallo Hans,

Als ik het goed begrijp, wil je een draaikolk in een Cirkel hebben?

Dit doe je zo:

1. activeer je foto en ga naar Effecten / Vervorming / toepassen. Nu heb je de draaikolk
  2. ga nu naar Vormen en kies nu voor cirkel.
  3. hier het resultaat.
  4. resultaat met jouw foto

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.12.2018, 15:01, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

lessekvh schreef op 18.12.2018 om 15:14 uur

haha nee Rob. je begrijpt het niet helemaal. Ik laat zien dat draaikolk werkt. het effect VERVORMEN. Wat NIET werkt is het effect VORM.

lessekvh schreef op 18.12.2018 om 15:19 uur

Het effect 3-D vervormen werkt bv zonder mankeren, ik ben overigens al heeeeel lang gebruiker, maar heb effect vorm nog nooit aan de praat gehad op deze pc. en die heb ik al 6 jaar. En ik wil zo graag een ovaal, want dan kan ik iets moois maken in een film. bedankt voor je hulp tot nu toe.

Bol schreef op 18.12.2018 om 15:40 uur

Hallo Hans,

Wil je het ovale vlak ook laten bewegen? Als dat zo is moet je keyframes gebruiken

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 18.12.2018 om 16:10 uur

@lessekvh

Beste Hans,

Dit is toch de bedoeling

Mvg

Michael