Efecten en overgangen.

Liwy schreef op 26.06.2017 om 23:10 uur

Ik heb zojuist op mijn montage laptop (win 7/ i7 en 16Gb ram) ook Magix via een bestelde dvd ingeladen. maar ik zie een verschil met de eerdere via het net opgeladen Magix.

Nu heb ik de tabbladen "import/overgangen/titels/effecten" Bij de andere is overgangen vervangen door "sjablonen" en daar komen heel wat andere zaken in voor.

Wat mij ook opvalt: bij de demo film over de bewegingseffecten staan er 60 effecten afgebeeld, wanneer ik dit aanklik vind ik er 22 bij algemeen en 8 bij video-effecten. Waar staan de overige?

- kan ik een bepaalde overgang van richting veranderen? Vb de 2de clip komt van binnen naar buiten. kan ik die van buiten naar binnen laten overgaan?

-Wanneer ik bij video-effecten een item aanklik krijg ik een scherm waar rechtsboven onder andere een pijltje staat, met dit krijg ik, een schermpje waarop ik video-effecten laden kan aanklikken maar ik krijg dan niks. Hoe komt dat?

- bij weergave/animatie en vb uitsnede komt er een raster welk ik kan aanpassen maar wanneer ik preview druk is het scherm weg en gebeurt er niks. Bij die mogelijkheden kan ik ook hetzelfde als hiervoor vermeld maar bij video-effecten laden gebeurt er ook niks.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.06.2017 om 23:34 uur

Hallo Willy,

Zoals ik nu kan beoordelen moet je nog een actualisatie uitvoeren.Ga naar: Hulp / online actualiseren. Als het goed is dan krijg u de laatste versie. Druk eens op Alt-Shift+F1 en u krijg dan dit te zien.

Groet,

Rob.

PS. Er worden te veel vragen gesteld in deze topic, die ik nu nog niet kan beantwoorden. Voer eerst het bovenstaande uit en stel dan nog eens de andere vragen opnieuw.

Voormalige gebruiker schreef op 27.06.2017 om 16:49 uur

Hallo Willy,

Hoe kom je aan de 60 effecten? Bij mij staat er ook maar 22 en 8 zie bijgaande voorbeelden

Wat bedoel je met de 2de clip?

Wanneer je op een het pijltje klik wordt er weldegelijk iets op de tijdlijn gezet. zie afbeelding

Als u op "Preview" klikt dan kunt u het beeld bewerken. Als u op het "Bewerken" klikt kunt geen bewerkingen uitvoeren. Dit is normaal en correct.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 27.06.2017 om 17:53 uur

Dag Rob.

Die 60 effecten vind ik via de inleidende video "Bewegingseffecten" zie print.

Maar nu zie ik dat die 60 terug te vinden zijn onder "bewegingssjablonen ". Dus dit zal opgelost zijn.

Met 2de clip ( sorry, ik gebruik misschien niet altijd de juiste termen) bedoel ik het volgende:

- Een overgang wordt tussen twee clips geplaatst. Het effect van de overgang is vb.clip B komt vanuit clip A tot een volledig beeld. Kan men de clip omgekeerd laten werken zodat A inkrimpt in B.

Ik zie dat mijn voorgaand schrijven als antwoord aangaande de versie op uw eerste antwoord niet te zien is. Heb ik die niet verstuurd of is ze tussen de regels gevallen? Als je wil zal ik dat antwoord nog even herhalen.

- Hetgeen ik bedoelde met het pijltje bij video-effecten ( het is niet zo duidelijk geformuleerd) is het volgende:

Als je een item bij video-effecten aanklikt opent zich het volgende scherm

Wanneer je op het pijltje rechts boven (dat naar beneden wijst) klikt opent een venster met als eerste lijn "meer opties voor effecten laden". Als je dat wil doen kom je op een lege map. Is dit normaal en hoe kan ik die map vullen?

Groetjes

Willy

Voormalige gebruiker schreef op 27.06.2017 om 18:14 uur

Hallo Willy,

Allereerst wil ik dat je ook antwoord geeft of je de actualisatie heeft gedaan, dan weet ik dat ik dit als afgehandeld kan beschouwen.

Nu de 60 effecten, dat deze onder de bewegingssjablonen staat is correct.

Dat u niet de juiste termen gebruikt vind ik niet erg, maar wel lastig.

De vraag over de overgang is niet duidelijk. Ik weet niet wat je bedoeld. Ik kan e.a. niet reproduceren.

Alle vraagstelling in je topic waren aanwezig, echter omdat je de actualisatie nog niet had gedaan, kon ik daar geen duidelijk antwoord opgeven.

Het pijltje waar je op druk om meer effecten te laden is voor gevorderde gebruikers, hier kunnen gebruikers, hun zelfgemaakte effecten opslaan en weer ophalen. Dus niet geschikt voor beginners. Inderdaad kom je in een lege map.

Groetjes,

Rob

Liwy schreef op 27.06.2017 om 21:07 uur

Ik heb wel degelijk geantwoord op die vraag maar door mijn fout is die niet verstuurd geweest.

Via de dvd heb ik versie 16.0.1.22 (wat een oude versie zal zijn) op mijn laptop terwijl op mijn pc via het net de versie 16.0.4.98 staat. Maar wat is het voordeel van die nieuwere versie? Eerlijk gezegd ik vind de oudere versie met overgangen overzichtelijker dan met die sjablonen. Ik zie nog niet het gebruik( ik ben natuurlijk niet verplicht) van die nieuwe zaken. Die film en montagesjablonen bestaan uit filmpjes. Kan men de inhoud, lengte en muziek daarvan aanpassen?

- mijn vraag van die overgangen eens opnieuw uitgelegd:

Een bepaalde overgang is een blad dat naar links wegdraait. Kan je door een bewerking het blad laten in het beeld komen, dus de beweging omkeren zoals je een vooruit rijdende auto via het effect snelheid kan laten achteruit rijden.

Voormalige gebruiker schreef op 27.06.2017 om 22:18 uur

Hallo Willy,

Je excuses aanvaart m.b.t. het actualiseren. Ik kan je melden dat er weer een actualisatie (update) klaar staat.

Belangrijke wijzigingen in versie 16.0.4.102:

1. Fout opgelost die het programma mogelijk deed bevriezen bij branden op schijf
  2. Fout bij het herkennen van scènes opgelost
  3. Fout opgelost, waarbij niets in de in-app store kon worden gekocht
  4. Kleinere correcties in de in-app store
  5. Sjablonen voor bewegings- en mixeffecten gecorrigeerd
  6. Diverse fouten verholpen die crashes zouden kunnen veroorzaken
  7. Kleinere correcties op het gebied van effecten
  8. Kleinere correcties aan de programma-interface en de lokalisering

Wat hiervan de voordelen zijn kan ik niet in twee woorden zeggen. Wel dat er verbetering zijn toegepast.

Je bent het niet verplicht om te updaten, alleen je blijft dan met de nodige bugs zitten en kan ook geen gebruik maken met de programmaverbeteringen. Daarom mijn advies, wen, er als nieuwe gebruiker, aan om te gaan met de nieuwe lay-out en de verbeteringen.

Dat de film en montagesjablonen uit filmpjes bestaat is correct, maar dat is ook al in de versie 16.0.1.22 het geval. Het is niet de bedoeling van dit forum, om je uitgebreid uitleggen hoe het programma in elkaar zit. Lees hiervoor het handboek.pdf eens goed door. Kijk ook eens bij een boekhandel voor een goed leerboek.

Wat betreft de overgangen, daar zijn meerdere mogelijkheden. Ik heb het ook met vallen en opstaan moeten leren. Wat ik in het verleden veel gedaan heb, is op YouTube kijken naar filmpjes over Magix.

Mocht je echt problemen hebben met het programma zelf, dan staan wij als forumleden zeker voor je klaar.

Groet,

Rob

Liwy schreef op 28.06.2017 om 16:14 uur

Bedankt Rob ik heb beiden nu geactualiseerd.

Worden wij automatisch verwittigd als er een nieuwe actualisatie is?

Voormalige gebruiker schreef op 28.06.2017 om 16:35 uur

Hallo Willy,

Als er een actualisering uit is gebracht, krijg je bij het opstarten van VDL een schermpje, waarin wordt aangekondigd er een actualisering klaar staat. Als je er voor kiest om even te wachten met actualisering, dan kan dit altijd nog handmatig doen door te gaan naar Hulp / online actualiseren

Groet,

Rob.

PS. je kan / mag altijd tussendoor kijken of er een actualisatie is uitgebracht.