Reacties

VanderKaart schreef op 22.06.2010 om 12:02 uur
U maakt van iedere film een apart project (.mvp-bestand). U kunt meerdere projecten samenvoegen tot 1 film. U gaat als volgt te werk:

U opent het eerste project (zeg film1.mvp). Daarna opent u een volgend project (zeg film2.mvp), en u beantwoort de vraag die komt met "Nieuw project toevoegen". Nu staan er feitelijk 2 projecten open; u ziet echter alleen het laatst geopende project. Om naar het andere project te schakelen gaat u naar het menu Venster en daar vindt u onderaan het lijstje de actueel geopende projecten. U kunt op deze manier meerdere projecten naast elkaar geopend hebben.

U gaat nu naar uw eerste project, waarachter u een ander project wilt toevoegen. U zet de startmarker (rode lijn) aan het einde van die film. Dan gaat u naar het andere project via menu Venster, en daar selecteert u alles in de tijdlijn; het makkelijkst gaat dit door even met de linker muisknop in een leeg gedeelte van de tijdlijn te klikken en dan CTRL-A te drukken. Nu is alles geselecteerd (alles is oranje in de tijdlijn). Nu kopieert u het naar het klembord, via CTRL-C. Nu gaat u via menu Venster terug naar uw eerste project en plakt dan alles daarachter middels CTRL-V. U plakt altijd op het punt waar de rode startmarker staat.
U kunt al deze CTRL-functies ook via menu Bewerken uitvoeren.
U herhaalt dit met de andere projecten die u er op die manier ook achteraan plakt.

Nu is het nog zaak de nu nog openstaande andere projecten te sluiten, zodat u alleen een project overhoudt (uw alles achter elkaar geplakte project dus). U gaat daarom via menu Venster naar een ander project. Dan gaat u naar menu Bestand / Films beheren, en kiest daar Film verwijderen. Op die manier verwijdert u betreffende film uit het multi-project.
Dit doet u ook voor de andere nog openstaande films, zodat u op het einde alleen nog uw alles achter elkaar geplakte film overhoudt.

En nu is het nog zaak om deze "alles achter elkaar film", nog op te slaan onder een andere naam. U gaat naar menu Bestand / Project opslaan als... en u geeft het project een zinvolle NIEUWE naam.

plagge schreef op 22.06.2010 om 13:22 uur
 dank je wel voor de zeer snelle reactie. Ik heb de zeer duidelijke uitleg gevolgd met een prima resultaat. Met andere woorden het is gelukt. Toch had ik gedacht dat het minder omslachtig zou gaan. Bij mijn vorige prog kon je de diverse objecten eenvoudig in een bestaand project importeren. Maar wat niet (meer) is moet ik dan ook maar snel vergeten.

Nogmaals bedankt.