Bedankt voor je snelle reactie!! Ik heb het inderdaad als blu-ray gebrand. Op een DVD+R van Philips. Mijn blu-ray speler is toevallig van Sony, pas in huis. Ik had eerst een LG blu-ray speler en die speelde de zelfde DVD's gewoon af!!
Zelf heb ik LG BD 660 die ook AVCHD DVD+R kan afspelen. Ook is het mogelijk op een Blu-Ray DVD+R branden mits ik deze dan op H.264 brand i.p.v. Mpeg-2
Wat voor type Sony Blu-Ray speler is het?
succes,
Rob
aanvulling 21-06-2019 11:40uur
Vandaag mijn LG Blu-Ray BD660 voorzien van de laatste firmware. Zoals ik al verwachten, is het niet meer mogelijk om een Blu-Ray DVD+R af te spelen, die gebrand is op Blu-Ray H.264. Daarentegen DVD+R gebrand op AVCHD nog wel.
Hoi Rob ik heb de Sony UBP-X800.. Ik heb nog geen persoonlijk contact gehad met Sony?? Ik heb wel een paar antwoorden afgedrukt die ga ik zondag uitproberen. Laat ik nog weten of dat het gelukt is, bedankt alvast.
In de handleiding staat op blz. 34 (Nederlands) dan de speler AVCHD geformatteerde bestanden kan weergeven, mits deze op de juiste manier is gefinaliseerd.
Ik brand nooit rechtstreeks op een DVD maar altijd als een ISO bestand.
Hoi Rob ondanks het hete weer toch zitten proberen. Ik ben gekomen tot het aanklikken van de Image recorder en AVCHD. Wat moet ik hierna aanklikken? Ik heb weer op branden gedrukt en dan kan ik het bestand opslaan, maar alleen wordt het bestand niet opgeslagen en niet gevonden. Ik heb speciaal anyburn.com gedownload maar ik krijg elke keer geen zoekresultaten??!! Trouwens het heeft geen haast met dit hete weer.
Hier het antwoord op de vraag: "Waarom met AnyBurn branden?" Het mag een ieder andere extern brandprogramma zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar AnyBurn.
Het klopt, dat als je een DVD; Blu-Ray of een AVCHD project brand, dat deze altijd eerst op je PC / Laptop wordt aangemaakt. Standaard is dit C:\gebruikers\gebruikernaam\Documenten \MAGIX-projecten\Video deluxe Premium\Disc Images. Als dit goed gegaan is, wordt deze op één DVD of Blu-Ray schijf gebrand.
In deze map wordt nooit één ISO bestand opgeslagen, tenzij je dit zelf hebt opgegeven. Een AVHCD en Blu-ray project heeft bij branden geen VOB bestanden, zoals bij het branden van een gewone DVD.
De conclusie van mijn kant is, dat op de manier, zoals bovenstaand antwoord beschreven, nooit een goede gefinaliseerde AVCHD DVD+R schijf op zal leveren. Via AnyBurn wordt deze schijf op de juiste manier afgesloten (gefinaliseerd).
Een andere bijkomstigheid is dat je een DVD, Blu-ray of AVHCD ISO bestand ook via VLC media player kan worden afgespeeld op je PC / Beamer.
Zoals ik nu ook weer kan beoordelen, wordt met bovenstaand antwoord jouw vraag niet beantwoord. Volgens mij wil je een project van ca. 30 min. op AVCHD DVD+R branden en deze dan op je Sony blurayspreler afspelen. Hierbij sluit voorlopig deze discussie op dit forum. Ik wacht rustig jou antwoorden af.
Hallo, het branden vanuit Magix kan goed gaan maar er is een risico dat jou DVD schijf niet goed werkt, bij mij vaak voorgekomen. Het advies van Bol is juist, als je een .iso bestand hebt gemaakt en b.v. m.b.v. VLC player hebt bekeken en je hebt het goed bevonden kan je met Anyburn tig keer een DVD branden met steeds een goed product. Een iso bestand kan je ook op een stickie kopieëren en op een smartTV werkt het als een DVD.