Reacties

mi-bo schreef op 20.06.2019 om 13:47 uur

@frans-stevens

Beste Frans- Stevens,

Dit probleem is bekend, het heeft te maken met welke soort DVD er wordt gebruikt en dan het Merk Blu-ray speler.( heeft U het als Blu-ray gebrandt ),

Het zelfde probleem was en vroeger ook al, een dvd speler bv van de Blokker speelde alles af en een dure Sony wilde het niet afspelen.

Mvg

Michael

frans-stevens schreef op 20.06.2019 om 13:57 uur

Bedankt voor je snelle reactie!! Ik heb het inderdaad als blu-ray gebrand. Op een DVD+R van Philips. Mijn blu-ray speler is toevallig van Sony, pas in huis. Ik had eerst een LG blu-ray speler en die speelde de zelfde DVD's gewoon af!!

mi-bo schreef op 20.06.2019 om 14:07 uur

@frans-stevens

Beste Frans- Stevens,

misschien is er iets aan te passen met Firmware voor de Sony.

Contact opnemen met Sony Support, zij werken veel met MAGIX producten en onder steunen het ook

Sc6

Michael

frans-stevens schreef op 20.06.2019 om 14:14 uur

Bedankt ga ik doen!!

Bol schreef op 20.06.2019 om 21:02 uur

Hallo Frans,

Heb je al contact gehad met Sony support. Zo ja, wat was hun advies? Volgens mij is het wel mogelijk om een 1/2 uur op een AVCHD DVD+R te branden en af te spelen. zie https://www.homecinemamagazine.nl/2009/10/review-sony-bdp-s360-blu-ray-speler/

Zelf heb ik LG BD 660 die ook AVCHD DVD+R kan afspelen. Ook is het mogelijk op een Blu-Ray DVD+R branden mits ik deze dan op H.264 brand i.p.v. Mpeg-2

Wat voor type Sony Blu-Ray speler is het?

succes,

Rob

aanvulling 21-06-2019 11:40uur

Vandaag mijn LG Blu-Ray BD660 voorzien van de laatste firmware. Zoals ik al verwachten, is het niet meer mogelijk om een Blu-Ray DVD+R af te spelen, die gebrand is op Blu-Ray H.264. Daarentegen DVD+R gebrand op AVCHD nog wel.

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2019, 11:50, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frans-stevens schreef op 21.06.2019 om 12:39 uur

Hoi Rob ik heb de Sony UBP-X800.. Ik heb nog geen persoonlijk contact gehad met Sony?? Ik heb wel een paar antwoorden afgedrukt die ga ik zondag uitproberen. Laat ik nog weten of dat het gelukt is, bedankt alvast.

Bol schreef op 21.06.2019 om 14:30 uur

Hallo Frans,

In de handleiding staat op blz. 34 (Nederlands) dan de speler AVCHD geformatteerde bestanden kan weergeven, mits deze op de juiste manier is gefinaliseerd.

Ik brand nooit rechtstreeks op een DVD maar altijd als een ISO bestand.

Het ISO- c.q. imagebestand brand ik dan met AnyBurn op een DVD+R . http://www.anyburn.com/

Laat mij weten of het lukt om de gemaakte AVCHD DVD+R ook afspeelbaar is op Sony UBP-X800.

Succes,

Rob

Aanvulling 21-06-2019 om 14:55uur

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2019, 14:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frans-stevens schreef op 21.06.2019 om 14:59 uur

Hoi Rob bedankt voor de aanvullende info, je hoort van mij volgende week of dat het gelukt is, alvast een goed weekend!!

Bol schreef op 21.06.2019 om 15:25 uur

Jij ook👍

PC -1-

PC -2-

frans-stevens schreef op 24.06.2019 om 15:02 uur

Hoi Rob ondanks het hete weer toch zitten proberen. Ik ben gekomen tot het aanklikken van de Image recorder en AVCHD. Wat moet ik hierna aanklikken? Ik heb weer op branden gedrukt en dan kan ik het bestand opslaan, maar alleen wordt het bestand niet opgeslagen en niet gevonden. Ik heb speciaal anyburn.com gedownload maar ik krijg elke keer geen zoekresultaten??!! Trouwens het heeft geen haast met dit hete weer.

Bol schreef op 24.06.2019 om 15:32 uur

Hallo Frans,

ISO bestand branden doe je zo:

1. Zet de brander onder punt 1. op Image recorder. (AVHCD)
  2. klik op branden
  3. type een bestandsnaam in. (Let op in welke map je het ISO bestand opslaat. Dit heb je straks nodig om het met Anyburn te kunnen branden op een DVD.

Anyburn branden doe je zo:

1. start Anyburn op
  2. leg een lege DVD in brander
  3. via kies Imagebestand ga je naar de map waar het ISO bestand staat, dat je zojuist gemaakt hebt.
  4. Kies bij brandstation de juiste brander
  5. daarna klik je op branden.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.06.2019, 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.06.2019 om 16:41 uur

@frans-stevens

Beste Frans,

Waarom met Any Burn branden.

MAGIX heeft zijn eigen brandprogramma.

ook speciaal voor Blu-Ray met deze optie

Het project staat in MAGIX vdl op de tijdlijn.

Klik rechts boven op brand Icoon.

Dvd branden; brander Image recorder

Dit wordt dan door MAGIX in > Deze Pc > Documenten > MAGIX projecten > Video deLuxe gezet.

Hier geeft U het een bestand naam.

Dan wordt het in de map Disc Images gezet.

Wilt U het nu op een dvd zetten.

Start MAGIX Vld op ga naar mijn media, projecten, open map  disc Images, hier kunt U de DVD Images vinden.

Klik de map open optie VTS_01_1. VOB

klik dit aan 3de optie en het project staat op de tijdlijn en kan nadat de dvd in de brander is gedaan op de MAGIX manier gebrand worden.

Als U meerder Images Files heeft gemaakt met aparte hoofdstuk marker dan kan in een keer een Blu-ray worden gebrand uiteraard met een Blu-ray brander

Sc6

Michael

Bol schreef op 24.06.2019 om 17:40 uur

Hallo Frans,

Hier het antwoord op de vraag: "Waarom met AnyBurn branden?" Het mag een ieder andere extern brandprogramma zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar AnyBurn.

Het klopt, dat als je een DVD; Blu-Ray of een AVCHD project brand, dat deze altijd eerst op je PC / Laptop wordt aangemaakt. Standaard is dit C:\gebruikers\gebruikernaam\Documenten \MAGIX-projecten\Video deluxe Premium\Disc Images. Als dit goed gegaan is, wordt deze op één DVD of Blu-Ray schijf gebrand.

In deze map wordt nooit één ISO bestand opgeslagen, tenzij je dit zelf hebt opgegeven. Een AVHCD en Blu-ray project heeft bij branden geen VOB bestanden, zoals bij het branden van een gewone DVD.

De conclusie van mijn kant is, dat op de manier, zoals bovenstaand antwoord beschreven, nooit een goede gefinaliseerde AVCHD DVD+R schijf op zal leveren. Via AnyBurn wordt deze schijf op de juiste manier afgesloten (gefinaliseerd).

Een andere bijkomstigheid is dat je een DVD, Blu-ray of AVHCD ISO bestand ook via VLC media player kan worden afgespeeld op je PC / Beamer.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2019, 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.06.2019 om 18:01 uur

een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

DVD structuur is als volgt:

En een AVCHD / Blu-Ray structuur is als volgt:

Laatst gewijzigd door Bol op 24.06.2019, 18:02, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.06.2019 om 19:39 uur

@frans-stevens

Beste Frans,

terugkomend op mijn antwoord van 16.41 uur.

Er was geen Images gemaakt voor AVCHD maar DVD.

hier mijn bevindingen als alles netjes in MAGIX gedaan wordt.project staat op de tijdlijn, klik rechts op brand icoon

scherm met projecten gaat open, nog een keer op branden klikken en dan optie AVCHD

Vul dan naam van project in en staat MVP achter dit wordt automatisch door MAGIX gedaan.

er gaat een scherm open met optie brander en Image recorder hier wordt voor Image gekozen

Als dit klaar is, kan direct na verwisselen van Image naar dvd brander gebrand worden

Het bestand wordt opgeslagen zoals hier onder weer gegeven niet als VOB maar als M2TS

Dit op de tijdlijn zetten, en er kan een dvd gebrand worden,

dit is het resultaat:

Ook is het mogelijk het M2TS bestand te exporteren naar een externe schijf

Pijltje aan de rechterkant indrukken

en komt U in deze optie

dit is de juiste manier voor export naar externe schijf

Alles kan met een programma gedaan worden het mooie MAGIX product

Sc6

Michael

Bol schreef op 24.06.2019 om 19:53 uur

Hallo Frans,,

Zoals ik nu ook weer kan beoordelen, wordt met bovenstaand antwoord jouw vraag niet beantwoord. Volgens mij wil je een project van ca. 30 min. op AVCHD DVD+R branden en deze dan op je Sony blurayspreler afspelen. Hierbij sluit voorlopig deze discussie op dit forum. Ik wacht rustig jou antwoorden af.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.06.2019 om 21:08 uur

@frans-stevens

Beste Frans,

Via mijn uitleg kunt U de mogelijkheden zien wat het mooie MAGIX vdl pakket te bieden heeft.

en als extra staat er bij hoe het Image bestand ( M2TS ) ook op een externe schijf gezet kan worden en mobile.

Doe Uw voordeel met het juiste advies.

Heel veel succes met het Uw mooie hobby monteren met MAGIX Video DeLuxe.

Met vriendelijke groet

Michael

Kees-Haremaker schreef op 25.06.2019 om 16:17 uur

Hallo, het branden vanuit Magix kan goed gaan maar er is een risico dat jou DVD schijf niet goed werkt, bij mij vaak voorgekomen.
Het advies van Bol is juist, als je een .iso bestand hebt gemaakt en b.v. m.b.v. VLC player hebt bekeken en je hebt het goed bevonden kan je met Anyburn tig keer een DVD branden met steeds een goed product.
Een iso bestand kan je ook op een stickie kopieëren en op een smartTV werkt het als een DVD.

Mvg Kees