DVD-Video kopiëren naar USB-stick

fboukamp schreef op 24.02.2017 om 12:49 uur

Ik heb een dvd (2.8 GB) met tekst (vooraan, aan het eind) en muziek eronder naar een stick (8 GB) gekopieerd. Resultaat: beeld staat op de stick, tekst en geluid NIET. Stick is leeg en staat op NTFS. Wat gebeurt er niet goed? Heb de dvd ook afgespeeld in een dvd-recorder: zowel beeld als tekst en muziek staan erop! Misschien moet ik nog zeggen dat de beelden uit de 70-er jaren (zonder geluid) gedigitaliseerd zijn.

Bij voorbaat dank voor een suggestie.,

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2017 om 13:56 uur

Hallo F,

Je schrijft dat je een DVD (2,8GB) gemaakt hebt met tekst en muziek er zelf bijgezet.

Vraag:

  1. hoe kopieer je deze naar de USB stick? 
  2. Zijn dit de VOB e.a. bestanden?
  3. Kan je externe afspeelapparatuur deze ook afspelen?
  4. Wat is de naam van de externe afspeelapparatuur, waarop deze stick afspeelt

Ik hoor het wel,

Groet,

Rob  

fboukamp schreef op 26.02.2017 om 11:33 uur

Beste Rob,

Heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord. Sorry, maar het probleem is uit de wereld. Eerst echter je vragen beantwoorden, dan hoe het waarschijnlijk komt dat alles ineens op de stick staat.

Vraag 1. DVD in laatje pc\kopiëren naar...\usb-station invullen\na enige minuten gereed

Vraag 2 Ja

Vraag 3 Op een externe dvd-speler  wordt de dvd met beeld, tekst en geluid prima afgespeeld

Vraag 4 Een nieuwe LG tv waar aan de zijkant usb-sticks in kunnen.

Waarom gaat alles nu ineens naar wens? Ik denk dat het door het volgende komt: ik heb de dvd nog eens goed bekeken in Magix en zag dat de door mij eronder gezette muziek (zes verschillende stukken) op één plek niet aansloot. Nadat ik de zaak aaneengeschoven en de wijziging opgeslagen had en toen ging kopiëren kwam de stick met beelden, toegevoegde tekst en muziek (het ging om een stomme film uit 1970) tot stand!  Zou het gat in de muziekstrook de oorzaak kunnen zijn  geweest? Wel merkwaardig dat een externe dvd-speler daar dan geen last van heeft gehad...

Groet, Fred.

 

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 11:54 uur

Hallo Fred,

Fijn te horen dat alles nu wel afspeelt van een USB stick.

Groet,

Rob