DVD-menu

dewyn schreef op 06.01.2013 om 17:11 uur

Ik heb 3 filmpjes (Pal 4:3 720x576; 25 fps)) op 1 DVD. In mijn menu worden deze vermeld. Speel ik filmpje 1 af, dan gaat deze automatisch over op filmpje 2 enz.. Ik wil dat na  het afspelen van filmpje 1 en natuurlijk ook na het afspelen van de andere filmpjes, dat het afspelen stopt en het menu terugkomt. Nu gebeurt dit alleen als alle drie filmpjes afgespeeld zijn.
Ik gebruik Video deluxe MX Plus-INT met Windows 7.
Processor: Intel ® core ™ i7-2600 CPU 3,4 GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM) 8 GB
Type system: 64 bitsbesturingssysteem

Ik heb reeds alle "Vragen & Antwoorden" doorgenomen en dacht bij de ingevoerde vraag "Opmaken van een menu Dinant" mijn probleem te kunnen oplossen maar helaas, het lukt me nog steeds niet.

Reacties

magixagent schreef op 06.01.2013 om 18:33 uur

Beste, U heeft een project klaar, dit is onder verdeeld in 3 hoofdstukken, nu gaat u naar optie branden, klik dan in het preview venster op icoon en gaat een scherm open, en hier kunt u aangeven wat er met de film moet gebeuren, springt naar volgende hoofdstuk, springt terug naar hoofdmenu, ook kunt u bv aangeven loop dan blijft hij alles herhalen tot dat u de dvd er uit haalt,
succes met het mooie MAGIX product.

dewyn schreef op 07.01.2013 om 19:21 uur

Uw advies opgevolgd met onderstaand resultaat.
Mijn project is een .MVP project, onderverdeeld in 3 hoofdstukken. Nu ga ik naar optie branden. Klik op knop bewerken (naast de knop preview links boven). Nu verschijnt een menu Diskopties. Hierin vink ik aan: Filmmenu, Hoofdstukmenu, Previewbeeld, Nummering en Lijsten.
Ga terug naar Preview. Er verschijnt het filmmenu met 1 knop (icoon). Deze knop is dezelfde als de eerste knop van het hoofdstukmenu. Zet de muiswijzer (handje) op de knop, klik met de rechtermuisknop op Eigenschappen. Nu verschijnt het menu Eigenschappen van de menu-entry. Klik aan bij Actie aan filmeinde Spring naar filmmenu. Druk op OK. De knop Preview wordt weer blauw en nu klik ik op Branden. Klik op DVD kwaliteit 2 sterren. Vervolgens ga ik de DVD branden. De gebrande DVD in de DVD-speler geplaatst. Het menu verschijnt op mijn TV. Start film 1 en blijft doorspelen, ma.w. aan het einde van film 1 wordt er niet gestopt om het DVD menu te tonen. Met een avi. Project heb ik hetzelfde probleem.
Ik weet het niet meer.

RiViS schreef op 07.01.2013 om 19:56 uur

Ik meen dat de keuzemogelijkheid voor "Actie bij filmeinde" alleen geldt voor films en niet voor de hoofdstukken.

Om te bereiken wat jij wilt, moet je het project verdelen in 3 aparte films. In VdL MX kun je dat doen door onder de monitor te klikken op het filmblikje en dan te kiezen voor: Nieuwe film. Als VdL vraagt om de bestaande film te sluiten kies je voor: niet sluiten. Verplaats nu je (oude) hoofdstuk 2 naar film 2 d.m.v. Selecteren, Copy en Paste. Maak ook een derde film en verplaats hoofdstuk 3 daar naar toe. Verwijder tenslotte de hoofdstukken 2 en 3 uit film 1.

Als dit te beknopt/ onduidelijk is, laat het nog even weten. Succes.

groet,

Rijk

magixagent schreef op 08.01.2013 om 16:39 uur

Beste,
Sorry dat ik U op een zij spoor heb gezet.
U dient het als volgt te doen,
U heeft 3 projecten deze zet u een voor een op de tijdlijn.
als volgt project 1 klik u op het filmblik en geef aan met linker muis nieuwe film (Ctrl+ Alt+ N ). nu wordt project 1 in het filmblik gezet, dat doet u ook met  2de &  3de, nu gaat u naar branden, kies een menu uit en klik op icoon in preview venster, ga naar eigenschappen, er gaat een scherm open, en bij actie aan filmeinde kies u voor de optie weergave stoppen, en dan kunt u met de afstand bediening de film aan klikken die U wilt en als deze is afgelopen, springt hij weer naar hoofdmenu,
succes met het mooie MAGIX product.

dewyn schreef op 09.01.2013 om 19:12 uur

Beste Rijk,

Als je het weet, wat is het dan eenvoudig. Het werkt precies zoals ik wil.

Heel erg bedankt,

Jaap de Wijn.