Als ik een dvd 1:1 wil kopiëren dan wordt de oorspronkelijke dvd wel ingelezen. Echter de lade gaat met geen mogelijkheid open om de te branden dvd erin te leggen. Ik moet zelfs Windows 7 afsluiten om de lade te (leten) openen. Weet iemand raad?
Ik heb dit toe uitgeprobeerd en moest ook mijn PC opnieuw opstarten. Cheeta geeft een goede oplossing maar dat neemt niet weg dat het in MAGIX moet werken. Heeft u dit al gemeld aan Magix support?
Aanvulling 17:40 uur
Geprobeerd in VDL2013, met het zelfde resultaat. Ik denk dat de fout moet worden gezocht in het brandprogramma "MAGIX Speed burnR". Tot deze conclusie kom ik omdat VDL2013 als VDL 2014 het zelfde brandprogramma gebruikt. Daar zal waarschijnlijk een bug inzitten
Wanneer je dvd lade niet meer opent is er eigenlijk een noodvoorziening in de lade zelf. in elke dvd reader/writer zit een heel klein gaatje (ongeveer 1mm) in voorkant. (bij mij rond de knop om te openen.). Heb je een paperclip in de buurt? buig die recht en stop die in het gaatje. Even drukken en het mechanisme om de lade te openen start.
Dank je wel Lucky maar dat is in dit geval geen optie. Ik had het wel al geprobeerd maar de in de lade aanwezige dvd stopt niet en draait heel langzaam verder voorzover ik dat kan beoordelen. Volgens mij houdt het prog op de achtergrond het geheel bezet. Alleen is de vraag hoe dat doorbreken?
Hallo Rob. Gezellig zo'n forum. Laat ik de door jou aangegeven problemen in VDL 13 ook geconstateerd hebben. Aangezien ik voorheen met VDL 2013 geen problemen heb gehad, MOET VDL 2014 roet in het eten gooien bij de DVD kopiën. . Ik neem aan dat MAGIX zelf ook regelmatig (dagelijks) op dit forum kijkt. Op andere sites van fabrikanten zie je dat ook en wordt er door het bedrijf zelf meegedacht en mogelijke oplossingen aangedragen. Zoiets verwacht ik ook van MAGIX. Mee eens?
Voormalige gebruiker
schreef op 30.09.2013 om 21:29 uur
Hallo Rob. Gezellig zo'n forum. Laat ik de door jou aangegeven problemen in VDL 13 ook geconstateerd hebben. Aangezien ik voorheen met VDL 2013 geen problemen heb gehad, MOET VDL 2014 roet in het eten gooien bij de DVD kopiën. . Ik neem aan dat MAGIX zelf ook regelmatig (dagelijks) op dit forum kijkt. Op andere sites van fabrikanten zie je dat ook en wordt er door het bedrijf zelf meegedacht en mogelijke oplossingen aangedragen. Zoiets verwacht ik ook van MAGIX. Mee eens?
Hallo Plagge,
Dit forum is door gebruikers en Magix opgezet. Of ze dit ook lezen kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik ga het morgen eens uitproberen met een oudere brandroutine versie. Ik moet eerst een image maken van mijn HD. Wat Lucky_me adviseer is een noodgreep voor als een dvd / cd recorder vastloopt. Bij een PC is meestal een herstart nodig, om de disclade weer vrij te geven en zodat deze geopend kan worden. Als laatste redmiddel kan je het met een paperclip proberen.
Ik heb het ook uitgeprobeerd van disc1 naar disc2 te kopieren dat lukte. Maar je raad het al disc1 kon ik niet openen wel disc2. Dus het moet wel haast een bug zijn in het brandprogramma. Je hoort nog van mij.
Succes
Rob
1x gewijzigd door aanvulling te plaatsen
Voormalige gebruiker
schreef op 01.10.2013 om 13:25 uur
Hallo Plagge,
Na verschillende pogingen ben ik niets verder gekomen.
Ik heb een dit neergelegd bij de afdeling Support van MAGIX.
Zodra ik een antwoord krijg van MAGIX laat ik het je weten.
Met vriendelijke groet,
Rob
Voormalige gebruiker
schreef op 10.10.2013 om 18:14 uur
Hallo Plagge,
Ik ben je nog een antwoord schuldig het 1:1 kopieren van DVD's. Hier is het antwoord van Magix
Geachte aanvrager,
Bedankt voor uw reactie. Het probleem bij 1:1 DVD kopie dat de lade niet open gaat lijkt inderdaad een probleem... (gelukkig wordt deze functie slechts zelden nog gebruikt).Ik zal dit probleem bij de ontwikkelafdeling neerleggen.