DVD kan niet worden afgespeeld

theahiem schreef op 30.01.2013 om 11:37 uur

Hallo,

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik maak al enkele jaren dvd's met magix video de luxe en tot nu toe ging het altijd probleemloos. Ik heb momenteel magix video de luxe MX plus speciale edititie 2012 en ik heb de laatste update uitgevoerd. Ik heb een film gemaakt van ongeveer één uur lang. Ik heb meerdere pogingen gedaan om de dvd te branden. Elke keer krijg ik de melding dat deze succesvol is afgerond. Wanneer ik vervolgens de dvd in de dvd-speler doe krijg ik de melding: disc kan niet worden gelezen. Ook als ik de dvd in mijn laptop doe wordt er geen dvd gezien. Op een goedkopere dvd-speler ziet hij echter de dvd wel. Het hoofdmenu wordt getoond, maar het hoofdstukken menu kan niet worden getoond. Als ik de dvd wil afspelen loopt hij in het begin al vast. 

Ik brand overigens een normale dvd (aanbevolen voor tv met beeldbuis). 

Wie heeft de oplossing? Want ik word er moedeloos van!!

Bij voorbaat al dank voor jullie antwoorden (en hopelijk oplossingen). 

Reacties

magixagent schreef op 30.01.2013 om 13:26 uur

Beste,
heeft U via hulp online actualiseren, de laatste download, updates geïnstalleerd,
het kan wel  eens gebeuren , dat na een upload van Windows dat er wat verstoort is in het MAGIX product.
succes met het mooie MAGIX product

theahiem schreef op 30.01.2013 om 13:32 uur

Ja, dat heb ik reeds gedaan en heeft helaas niet geholpen! Meerdere suggesties?

RiViS schreef op 30.01.2013 om 13:51 uur

Maakt het wat uit of je dvd+r of dvd-r neemt? Niet alle spelers kunnen met alle typen overweg.

groet,

Rijk

theahiem schreef op 30.01.2013 om 14:24 uur

Ik brand al jaren op het zelfde merk en type DVD: DVD+R. Dit is altijd goed gegaan! En ook met deze versie van Magix heb ik reeds al een kleine film (20 min) met goed resultaat op DVD+R gebrand.......

emilelucienne schreef op 30.01.2013 om 19:34 uur

Ik heb ook met Magix MX hetzelfde probleem gehad en steeds na de update geïnstalleerd te hebben. Om één of andere reden werkt het niet. Ik heb daarom een support-vraag gesteld aan Magix hoe ik dit euvel kon rechtzetten. Geen antwoord zoals ik verwachtte maar wel een oplossing nl  voer de film uit als een Iso-bestand. Vervang daarvoor de brander door "image recorder" en sla het resultaat op bv externe harde schijf. Een ISO-bestand is een exacte kopie van je film. Brandt dan dit bestand met de gratische ImgBurn en het resultaat is hetzelfde je film is gebrand en wordtzonder probleem afgespeeld Succes

theahiem schreef op 30.01.2013 om 20:20 uur

Bedankt voor het antwoord, Emileucienne. Ik zal het gaan proberen. Kan ik uit jouw antwoord opmerken dat het probleem na een update ook weer is verholpen?

theahiem schreef op 31.01.2013 om 00:58 uur

Het is inderdaad op deze wijze gelukt! Ik ben je ontzettend dankbaar! 

Ik heb nu alleen nog het probleem dat bij het afspelen de gehele dvd iets ingezoomd is. Ik moet nog even uitzoeken of dit aan de instellingen van de televisie ligt (ik denk het niet, want ik heb alle beeld instellingen al geprobeerd) of misschien toch de brand instellingen. Wellicht moet ik de preset aanpassen op breedbeeld? Ik zal dat morgen uitzoeken. Als ik de dvd afspeel op de laptop is het namelijk wel goed. Als iemand suggesties heeft? 

Maar tot nu ben ik nogmaal ontzettend blij met het snelle antwoord!!!!

Cinecor schreef op 31.01.2013 om 21:37 uur

Het is inderdaad op deze wijze gelukt! Ik ben je ontzettend dankbaar! 

Ik heb nu alleen nog het probleem dat bij het afspelen de gehele dvd iets ingezoomd is. Ik moet nog even uitzoeken of dit aan de instellingen van de televisie ligt (ik denk het niet, want ik heb alle beeld instellingen al geprobeerd) of misschien toch de brand instellingen. Wellicht moet ik de preset aanpassen op breedbeeld? Ik zal dat morgen uitzoeken. Als ik de dvd afspeel op de laptop is het namelijk wel goed. Als iemand suggesties heeft? 

Maar tot nu ben ik nogmaal ontzettend blij met het snelle antwoord!!!!

Als van het beeld op TV de randen rondom als het ware lijken "afgesneden" dan is dat een gevolg van de safe margin. Vooral op de "oude" beeldbuis van toepassing. Deze is inI VdL te vinden (en in te stellen) onder effecten van het hoofdmenu: Effecten>Effectinstellingen film>TVbeeld>vinkje bij TV-weergave-gedeelte op preview monitor invoegen.