DVD heb ik voor eerste keer gebrand, zitten fouten in, deze heb ik veranderd, opnieuw DVD gebrand, maar wijzigen staan niet op DVD.

puttenstein58 schreef op 27.10.2011 om 12:02 uur

DVD heb ik voor eerste keer gebrand, zitten fouten in, deze heb ik veranderd, opnieuw DVD gebrand, maar wijzigen staan niet op DVD. Als ik deze film opnieuw brand krijg ik wel vragen omtrent de DVD, wat moet ik dan invullen?

 

VTS-01-VOB Wilt u het bestaande bestand voor film .... gebruiken?

□ Hoofdmenu ... opnieuw schrijven

□ Filmmenu .... opnieuw schrijven

moet ik deze aanvinken?

 

en welke moet ik kiezen hieronder:

Alles encoderen     Encoderen     Gebruiken    Alles gebruiken

 

Alvast bedankt voor de gedane moeite

 

 

Reacties

RiViS schreef op 27.10.2011 om 13:26 uur

Hallo Harmke,

Als je een dvd opnieuw brandt, dan vraagt het programma of je de oude bestanden wilt gebruiken. Als je iets hebt veranderd, kun je dus het beste aanvinken: ... opnieuw schrijven  en ook: Alles encoderen.

Alleen als je niets hebt gewijzigd kun je bij een volgende dvd kiezen voor: Alles gebruiken, dat gaat dan veel sneller omdat er niets meer opnieuw wordt uitgerekend.

groet,

Rijk

 

RiViS schreef op 21.01.2012 om 16:28 uur

n.a.v. je aanvuling van 21-01: Omdat je iets hebt gewijzigd (je geeft niet aan waarin precies) zou ik in dit geval kiezen voor: Alles encoderen.

Ook zou ik die 2 hokjes bij de hhofd- en filmmenu aanvinken.

Nu wordt alles opnieuw berekend en geschreven en weet je zeker dat de laatste versie op de dvd komt.

groet,

Rijk

RiViS schreef op 16.03.2012 om 16:51 uur

Beide aanvinken (hoofd- en film-menu) en kiezen voor: alles encoderen. Dat had ik in mijn eerste antwoord (27/10) toch ook al geschreven?