dvd branden op formaat 16:9

hmprusen2 schreef op 23.02.2012 om 11:56 uur

voor foto's en film op een dvd branden gebruik ik een pc voorzien van windows 7 en magix video de luxe mx;

bij het branden krijg ik steeds het beeldformaat 4:3 terwijl het beeldformaat 16:9 uiteraard gewenst is;

ondanks diverse verwoede pogingen om een dvd op 16:9 formaat te krijgen is mij dit tot op heden nog steeds niet gelukt;

mijn vraag is derhalve WAAR vind de instelling plaats op beeldformaat 16:9 ???

 

bij voorbaat mijn dank

Reacties

mi-bo schreef op 23.02.2012 om 12:23 uur

Vraag al beschreven in Uw eerdere oproep

gr

FransS schreef op 23.02.2012 om 15:55 uur

Als jij een film met de instellingen 16:9 hebt in geladen dan zal ook het brandprogramma of het Magix programma zich daar naar instellen en zou het niet zo kunnen zijn dat je video speler niet goed staat ingesteld en wat mi-bo schrijft is ook zo dus zoek even in de ander treats.

Suc6 Frans S.

lucky_me schreef op 23.02.2012 om 19:26 uur

onderstaande heb ik ooit geantwoord op dergelijke vraag eb blijkbaar was de vraagsteller ermee geholpen, ik hoop voor u hetzelfde

mvg

Luc

 

Hallo

dit probleem heb ik al eens op een ander forum gelezen, gelukkig stond er ook een oplossing bij. ik vat het als volgt samen. Wanneer je een film inlaadt die in het formaat 4/3 is en je programma instellingen staan op 16/9 dan vraagt vdl je om je film aan te passen aan 16/9. Dus in je monitor ziet je film er keurig uit in 16/9.

  Wanneer je wil branden op schijf moet je deze omzetting van 4/3 naar 16/9 opnieuw instellen in vdl . Ik ben momenteel niet thuis dus ik kan het niet even opzoeken voor u, maar in de modus branden moet je onder "geavanceerd" ergens volgende opties hebben:

auto: film wordt gebrand volgens het originele formaat (dit is de standaard instelling)

16/9 alle films worden op dit formaat gebrand (in jouw geval kan je dit nemen)

4/3  idem

succes

Luc

bijlage 9h45

intussen heb ik het even kunnen opzoeken (wel in vdl17) en ik vond het in het venster dvd branden  onder formaat opslagmedium/encoderinstellingen onderaan dit venster klikken op geavanceerd, tapblad videoinstellingen -> keuzevenstertje beeldverhouding

gezien je het hebt over een film in 4/3 neem ik aan dat je het niet hebt over hd of avchd (die standaard reeds in 16/9 opgenomen worden. hoewel je daar ook kan spelen met de instellingen.