DVD BRANDEN LUKT NIET

Chriztian schreef op 29.07.2009 om 13:42 uur
Hallo,

Ik werk nu al enige jaren met Magix en heb nu eigenlijk voor het eerst een probleem.

Vrijwel alles wat ik gemonteerd heb, waren redelijke korte filmpjes ten behoeve van shows en voorstellingen. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.

Ik heb nu voor het eerst een montage gedaan van een complete voorstelling. Ik heb de voormontage van een editor op DV gekregen en die, zoals gebruikelijk ook met eigen tapes, ingeladen in mijn pc. Voor zover geen problemen. Ik heb het één en ander hergemonteeerd, wat andere benodigde filmpjes ertussen gezet, voorzien van titels en klaar.

De complete montage duurt 1 uur en ongeveer 15 minuten.

Wanneer ik het ga branden, zowel mét als zonder filmmenu, zegt Magix (na de fijne 3 uur wachten om te encoderen) dat er te weinig ruimte op de schijf zou zijn.

In het bekende brandscherm laat de balk onderaan duidelijk zien dat ik nog ruimte overhoud op de schijf.

Natuurlijk heb ik het met meerdere dvd's geprobeerd, maar het lukt dus niet. Iedere keer dezelfde boodschap, te weinig ruimte (hij zegt dan ook dat er ruim 5000 mb nodig is).

Ik heb de film ook omgezet naar .avi en als probeersel via Moviemaker gebrand, afgezien van de waardeloze kwaliteit (beeld was zeg maar heel lelijk), ging dat qua ruimte en branden zonder problemen.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik ermee aan moet en die montage is redelijk belangrijk voor me.

Heeft iemand een idee???

Groet,
Christian

Ik werk met Magix Video deluxe 2008 PLUS.

Reacties

Polders schreef op 02.08.2009 om 13:12 uur
Beste Christian, je schrijft dat duidelijk te zien is dat er nog ruimte op de schijf is, maar ook dat er een boodschap is, dat er 5000mb nodig is. Dit lijkt tegenstrijdig.
Het zal je wel bekend zijn dat 4489MB het maximum is en dat verschillende programma's verschillende encoder instellingen hebben met mogelijk verschillend ruimtebeslag.
Stel bij encoder instellingen eens de Bitrate op 8688 en de kwaliteit op 14. (= beste kwaliteit, met daardoor wel veel ruimtebeslag).
Controleer nu of capaciteitsweergave 'gebruikte ruimte op het medium', of het project (of film) past.
Succes