Duizenden geluiden waar?

arminrene schreef op 28.10.2013 om 21:07 uur

Als ik het goed begrijp, moet ik inmiddels over duizenden loops en dergelijk beschikken. Ik heb naar mijn gevoel wel wat geluiden, maar duizenden? 

Buiten de geluiden in de soundpools en de geluiden die ik kan selecteren bij de pianorol, zie ik verder geen geluiden. Is er een mogelijkheid dat ik alle geluiden in een oogopslag kan zien?

In een demofilmpje zag ik dat er in musik maker ook een map beschikbaar is die filemanager heet. Deze staat echter niet in mijn music maker premium.  Moet de map filemanager dan soms apart instellen geworden en zo ja, hoe dan?

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 28.10.2013 om 23:59 uur

Beste,

Geef eens een zoek opdracht in windows verkenner naar  *.TAK  en *.OGG. Het aantal sounds verschijnt onderin de statusbalk. Bij mij zijn dit 3.247 bestanden met de extentie TAK en 7.720 met de extentie OGG.

Succes,

Rob 

arminrene schreef op 01.11.2013 om 21:59 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je reactie, maar weet jij dan ook hoe het kan dat ik in mijn MM geen map: filemanager heb? 

Moet ik die dan speciaal aanmaken, en soja, hoe dan?

 

Groet, Armin (niet Van Buuren) grgrgrgrg

Voormalige gebruiker schreef op 03.11.2013 om 16:19 uur

Beste,

Volgens mij is filemanager een programma binnen Music Maker. Deze zorgt dat de stijlen onder de tab Soundpools wordt gezet en zo kan worden benaderd. Wat ik me afvraag waarom je dit allemaal wilt weten.

gr.

Rob   

arminrene schreef op 03.11.2013 om 18:08 uur

Hallo Rob,

Ik denk dat ik daarmee alle geluiden die verborgen zitten kan oproepen, niet?

RiViS schreef op 03.11.2013 om 18:24 uur

Even ter aanvulling op Rob:

Volgens mij is de Filemanager uit het demo filmpje hetzelfde wat in het programma tegenwoordig "Bestandsbeheer" wordt genoemd (de tab naast Soundpools).

groet,

Rijk

RiViS schreef op 04.11.2013 om 13:26 uur

Hallo Armin,

Nog even een aanvulling. Als je bij Programmainstellingen (sneltoets P) kijkt onder de tab Soundpools, dan kun je precies zien waar al je sounds staan opgeslagen. Ik heb dat pad voor de aardigheid geopend onder de Windows Verkenner. Omdat ik geen zin had om al die (duizenden) files te tellen heb ik een eenvoudige grove berekening gedaan. Rechtsklikkend op Soundpools en dan klik op Eigenschappen leert me dat het bestand 1,12 GB groot is. Verder klikkend naar de individuele bestanden schat ik dat die gemiddeld ongeveer 200 KB groot zijn (dit is een heel grove schatting).

Nu deel ik 1,12 GB door 200KB (of 1120 MB / 0,2 MB) en kom dan op 5600 bestanden ofwel 5600 sounds. Daarbij moet ik opmerken dat vrijwel iedere sound in 7 stemmingen voorkomt en die zijn dan wel allemaal meegeteld...

Als je de zelfde berekening loslaat op het bestand  +1000 Sounds (grootte 232 MB) dan kom je op 1160 sounds.

groet,

Rijk

arminrene schreef op 04.11.2013 om 19:21 uur

Hallo Rijk,

Ik begrijp dat jij klaarblijkelijk ook geen mapje in je MM hebt zitten. Dan is dat minsterie uit de wereld. Ik heb de sounds inmiddels gevonden. Thanks 

Mvgr, Armin