Downloaden Codec Mpeg-2 en Mpeg-4 lukt niet in VDL 2016 Premium

Satviewer schreef op 18.09.2015 om 23:38 uur

Beste allen,

Wegens de recente promo voor de VDL 2016 Premium heb ik me deze aangeschaft als update voor mijn VDL 2013 Premium versie. De installatie en diverse download van oa het "Action cam packet" en "proDAD Mercalli 4" vanuit het "extra inhoud installeren" menu verliepen OK. Het probleem is echter dat ik de MPEG-2 en de MPEG-4 Codecs niet kan downloaden. Je selecteert de MPEG-2 Codec, klikt op "selectie installeren" en je krijgt de vraag of je deze wil downloaden. Je klikt op downloaden en krijgt enkele seconden "even geduld aub". Daarna direct een foutboodschap "Fout bij het downloaden van het pakket. Herhaal dit proces later". Het identieke probleem bij de MPEG-4 Codec.

Ik keek al even rond op het forum en kan probleemloos de site www.magix.com openen, ook in mij Hosts file staat deze niet vermeld of geblokkeerd. Uiteraard heb ik zowel de PC als het programma meerdere malen opnieuw opgestart, zonder resultaat. Indien ik de laatste pop-up sluit met OK, blijft eindeloos het molentje draaien met "even geduld aub". Indien ik de VDL 2016 afsluit, krijg ik een melding dat windows een fout heeft ontdekt en daarna een melding dat VDL 2016 terug wordt opgestart.

Indien ik op de tijdlijn een fragment met geluid plaats, krijg ik steeds de melding dat ik de MPEG-2 codec moet registreren, dus daarzonder loop het programma niet correct.

Is dit probleem bekend? En uiteraard ... iemand een juiste tip of oplossing?

Bedankt alvast, Frank.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2015 om 09:43 uur

Hallo Frank,

De Mpeg-2 en Mpeg-4 codecs worden automatisch geactiveerd, wanneer je voor het eerst een mpeg-2 of een mpeg-4 filmfragment op de tijdlijn van VDL 2016 plaatst. Wat u waarschijnlijk bedoeld zijn Mpeg-2 en Mpeg-4 codrc (mainconcept). Bij mij verliep het downloaden van de Mpeg-2 en Mpeg-4 (mainconcept) vlekkenloos.

Om deze te kunnen gebruiken moet deze geactiveert worden en dat doet u als volgt:

1. druk op "Y"

2. ga naar het tabblad "Import/Export"

3. veranderd de instelling Mpeg-2 en Mpeg 4 standaard in MainConcept

4. Het mainconcept wordt pas geactiveert nadat VDL 2016 opnieuw is opgestart.

Succes,

Rob 

Satviewer schreef op 19.09.2015 om 15:59 uur

Dag Rob,

Bedankt voor de snelle reactie. Punt 1 en 2 lukken probleemloos. Punt 3 is echter niet terug te vinden bij "import/export".

Ik voeg enkele screenshots bij van wat ik ondervind. 

Indien ik video op de tijdlijn zet, vraagt hij wel degelijk voor registratie, maar ondervind ik dezelfde problemen als vanuit de "extra inhoud installeren". Het gaat inderdaad over de mainconcept versie. De "gewone" versie komt nergens tevoorschijn? Het systeem loop steeds vast op het continu draaiende molentje en "even geduld aub". Het downloaden lukt absoluut niet.

Kan ik die instelling die je aanhaalt in punt 3 ergens anders terug vinden?

Bedankt voor uw gewaardeerde hulp, Frank.

kees8 schreef op 25.09.2015 om 18:09 uur

Dag Frank

Ik heb exact het zelfde probleem als Rob over mpeg 4. Kan bij inport/export ook de bij punt 3 genoemde instelling niet vinden. Voorheen vdl 2014 geen problemen met mpeg 2 en 4

Groetjes kees

Satviewer schreef op 25.09.2015 om 21:38 uur

Beste allemaal,

Na aanschaf van de VDL2016 en de gemelde problemen, had ik ook via mail contact met de helpdesk van Magix. Een pluim voor deze mensen, deze hebben mij al diverse tips gegeven, helaas is tot nog toe mijn probleem nog steeds niet verholpen. Eén belangrijke zaak die ik geleerd heb, is dat je het programma MOET opstarten als administrator. Dan lukt het mij wel om de diverse zaken te downloaden zonder de foutmeldingen die je krijgt indien je als een "gewone" gebruiker het programma opstart. Je kan dit opstarten met rechter muis en dan "administrator" selecteren. zelf hen ik bij de eigenschappen ingesteld dat het programma STEEDS opstart als administrator, zolang het probleem niet is verholpen. Indien ik alle codecs download en ik laat iets afspelen op de tijdlijn, krijg ik geen foutmelding meer, maar evenmin geluid :-(. Sluit ik het programma af en start opnieuw op, dan krijg ik telkens opnieuw de vraag de gratis codec te installeren. er loopt dus ergens iets mis bij het installeren? Ik heb zelf wel nog 2 oudere versies staan op dezelfde PC, de versie 2008 voor mijn oudere montages en de versie 2013. Zou het kunnen dat daar ergens een conflict ontstaat?

Ik kreeg deze namiddag nog een hele lange mail met een hoop tips om te proberen. Hopelijk lukt het dan uiteindelijk toch nog eens om dit probleem van de baan te krijgen. Indien nog mensen vergelijkbare problemen hebben, zoals Kees zie ik hier, zou het misschien nuttig zijn ervaringen uit te wisselen?

Bedankt, Frank.

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2015 om 21:38 uur

Hallo Kees,

Even een correctie ik heb dit probleem niet maar Frank. Zie mijn antwoord die gegeven op 19-09-2015 om  9:43uur. Hier nog een aanvulling. zie afbeeldingen

Succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2015 om 22:11 uur

Beste allemaal,

Na aanschaf van de VDL2016 en de gemelde problemen, had ik ook via mail contact met de helpdesk van Magix. Een pluim voor deze mensen, deze hebben mij al diverse tips gegeven, helaas is tot nog toe mijn probleem nog steeds niet verholpen. Eén belangrijke zaak die ik geleerd heb, is dat je het programma MOET opstarten als administrator. Dan lukt het mij wel om de diverse zaken te downloaden zonder de foutmeldingen die je krijgt indien je als een "gewone" gebruiker het programma opstart. Je kan dit opstarten met rechter muis en dan "administrator" selecteren. zelf hen ik bij de eigenschappen ingesteld dat het programma STEEDS opstart als administrator, zolang het probleem niet is verholpen. Indien ik alle codecs download en ik laat iets afspelen op de tijdlijn, krijg ik geen foutmelding meer, maar evenmin geluid :-(. Sluit ik het programma af en start opnieuw op, dan krijg ik telkens opnieuw de vraag de gratis codec te installeren. er loopt dus ergens iets mis bij het installeren? Ik heb zelf wel nog 2 oudere versies staan op dezelfde PC, de versie 2008 voor mijn oudere montages en de versie 2013. Zou het kunnen dat daar ergens een conflict ontstaat?

Ik kreeg deze namiddag nog een hele lange mail met een hoop tips om te proberen. Hopelijk lukt het dan uiteindelijk toch nog eens om dit probleem van de baan te krijgen. Indien nog mensen vergelijkbare problemen hebben, zoals Kees zie ik hier, zou het misschien nuttig zijn ervaringen uit te wisselen?

Bedankt, Frank.

Hallo Frank,

Als jij de enige gebruiker op de computer bent, dan ben je automatisch de administrator. Zoals je in mijn antwoord zie, heb ik geen enkel probleem. Meerdere VDL programma's moet geen probleem vormen. Ik heb vijf verschillende VDL versies op mijn computer staan.

Groet,

Rob

PS. is je computer 32 of 64 bits. Onder welk besturingsprogramma draai je. Windows 7?

Satviewer schreef op 28.09.2015 om 23:07 uur

Hallo Rob & co,

Afgelopen weekend wat andere werkzaamheden gehad, maar tussendoor toch eens de raad opgevolgd die ik via mail kreeg van de helpdesk. Ik heb de VDL2016 compleet verwijderd via uninstall. Wegens de vele extra geïnstalleerde opties duurde dat wel even. Daarna van nul terug alles gedownload en geïnstalleerd. Programma dan opgestart als administrator. Een eerste vaststelling is dat ik nog steeds de extra codecs niet kan installeren, wel downloaden, maar ze blijven oplichten bij "extra inhoud" en ook na heropstarten krijg ik niet de bijkomende keuzemenu die Rob onlangs hier plakte. Ik merk echter wel op indien ik nu video op de tijdlijn plaats, dat ik GEEN melding meer krijd om de codec te installeren en ... dat ik NU wel ineens geluid heb. De standaard codec werd nu blijkbaar wel correct aangemaakt?! Dat betekent dat het programma nu eigenlijk eindelijk bruikbaar wordt, maar blijft d vraag waarom die extra's niet correct worden geladen.

Ter info van Rob werk ik onder Windows 7, 64-bit. PC is een i7, 2600, 3.4GHz, 6--bit, 8GB RAM.

Je info ivm "administrator" als enige gebruiker was ook hoe ik er zelf over dacht. Echter stelde ik wel degelijk vast dat de download van de codecs NIET lukte indien ik als gewone gebruiker het programma opstart, maar WEL indien ik juist hetzelfde uitvoerde, maar dan als administrator opgestart. Ik merk dus wel degelijk een verschil op tegen eigen verwachting in.

Tenzij nog iemand dé gouden tip heeft om alsnog de bijkomende codes actief te krijgen, denk ik met de huidige installatie verder te gaan. ik weet niet of er echt zoveel verschil zou zitten tussen de originele en extra codec?

Bedankt alvast allemaal voor de reeds gegeven tips en opmerkingen.

Mvg, Frank.

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2015 om 12:07 uur

Hallo Frank,

Fijn om te horen dat je, ondanks dat je de Mpeg-2 en Mpeg-4 (Mainconcept) nog niet kan installeren, kan werken met VDL 2016.

Ik wil eerst even terugkomen op "Administrators". Wanneer je met de rechter muisknop klikt op de snelkoppeling van "MAGIX Video deluxe 2016". Klik op eigenschappen en eigenschappen. Hier zie je namen en groepen. Wanneer er bij "administrator (computer\Administratror) niet volledige beheer aangeeft. Ga naar: C:\programma Files \ Magix \ Video deluxe 2016 premium \ videodeluxe.exe en maak een nieuwe snelkoppeling. Nummer 2 is de nieuwe snelkoppeling.

Voor uitleg over mainconcept start VDLop en ga naar: Hulp / handboek.pdf. geef als zoekopdracht "Mainconcept"

Wanneer de Mpeg-2 en Mpeg-4 mainconcept reeds bij een eerdere versie al was / is geinstalleerd, dan worden ze in VDL 2016 niet meer gedownload. zie afbeelding.

Succes,

Rob  

Satviewer schreef op 29.09.2015 om 22:52 uur

Dag Rob,

Alvast nog eens bedankt voor je reply.

Bij de eigenschappen van de snelkoppeling staan bij mij alle machtigingen aangevinkt. Ik zie inderdaad het verschil indien je een gewone gebruiker of een administrator aanklikt.

In de handleiding had ik reeds alle opties opgezocht voor "mainconcept", maar helaas loopt het in de praktijk net iets anders ...

Die mainconcept is niet echt onmisbaar, maar wel vervelend dat die optie niet geactiveerd raakt. Misschien moet ik het programma in de huidige staat verder gebruiken, tenzij er toch nog een wit konijn uit de hoge hoed komt?

Bedankt alvast voor alle steun en tips.

Mvg, Frank

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2015 om 23:29 uur

Dag Rob,

Alvast nog eens bedankt voor je reply.

Bij de eigenschappen van de snelkoppeling staan bij mij alle machtigingen aangevinkt. Ik zie inderdaad het verschil indien je een gewone gebruiker of een administrator aanklikt.

In de handleiding had ik reeds alle opties opgezocht voor "mainconcept", maar helaas loopt het in de praktijk net iets anders ...

Die mainconcept is niet echt onmisbaar, maar wel vervelend dat die optie niet geactiveerd raakt. Misschien moet ik het programma in de huidige staat verder gebruiken, tenzij er toch nog een wit konijn uit de hoge hoed komt?

Bedankt alvast voor alle steun en tips.

Mvg, Frank

Hallo Frank,

Ik ben iemand, die net zolang doorgaat tot ik een oplossing heb gevonden. Maar soms moet je het even laten rusten, zodat je weer andere ingangen kan vinden. Daarom voorlopig het volgende.

Het mainconcept is niet direct nodig om in VDL 2016 een film te kunnen samenstellen. Hier nog wat informatie. zie http://www.mainconcept.com/eu/products/plug-ins/decoding/decoder-packs/mpeg-2.html

Groet,

Rob

PS. Ik heb nog wel een vraag. Wat voor een videokaart zit er in je computer? in mijn computer zit een NVIDIA GeForce GTX 460 videokaart.

Satviewer schreef op 01.10.2015 om 09:15 uur

Hallo Rob,

Ik had die link inderdaad al eens gevonden, een betalende download :-( met toch wel enige uitgebeidere info.

Hierbij de eigenschappen van mijn videokaart:

Misschien komt het vroeg of laat nog wel in orde voor de mainconcept download, alvast bedankt. Frank.

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2015 om 11:41 uur

Hallo Frank,

Even dacht ik het misschien aan de videokaart zou kunnen liggen. Misschien een opendeur.

1. heb je de computer al eens opgeschoond? Ik gebruik hiervoor CCleaner en Glary Utility 5.0 (freeware)

2. heb je het ook al eens geprobeerd met uitgeschakelde firewall en virusscanner

3. Mpeg-2 (mainconcept) is gratis maar MPeg-4 (mainconcept) onder bepaalde voorwaarde gratis. zie afbeelding (blz. 337 handboek.pdf)

Succes,

Rob

Satviewer schreef op 01.10.2015 om 19:39 uur

Beste Rob,

Vandaag speciaal een dag verlof genomen om "eens vooruit te geraken" in mijn lopende video montage. Ik wilde een montage verder afwerken die gelijktijdig met 3 en soms met 4 camera's werd gefilmd. Dit is ook de voornaamste reden om over te stappen op de VDL2016 versie die 4 camera's aankan.

Helaas bleek na opstarten opnieuw het probleem op te duiken van de MPEG2 codec, ook de standaard codec blijkt opnieuw niet meer te werken. Programma vraagt steeds opnieuw de gratis codec te downloaden. Na installatie werkt die echter niet, geen geluid. Uit enkele verdere testen blijkt dat ik WEL geluid krijg bij audio files in formaat ".OGG" en bij".MP4". De bijgeleverde demo werkt probleemloos wegens geen MPEG files.

Zoals gevraagd heb ik van alles geprobeerd. De CCleaner heb ik reeds staan. Ik heb alle mogelijke zaken hiermee nog eens laten opruimen, geen resultaat. Ik heb dan de firewall afgezet, geen effect.

Om toch eens te proberen weten WAT er dan eventueel WEL wordt gedownload, installeerde ik de beide mainconcepts. Daarna keek ik met verkenner wat er in die laatste minuten op de PC werd aangemaakt.

Er worden enkele files aangemaakt. Eén staat onder directory: C:\Gebruikers\Frank\AppData\Roaming\Magix\Videodeluxe22_premium en heet "Videodeluxe.log".

Daarin staat een hele lijst van elke download met telkens een "failed" naast. Ik heb een foto hier bijgevoegd, ik weet niet of ik hier een file kan meesturen, zie deze optie niet?

Een tweede file die info bevat, staat onder c:\ProgramData\Magix\Videodeluxe22_Premium en heet "Installation.ini". Hierin zie je een teller die oploopt, telkens je een download uitvoert. Deze staat momenteel op 54!!

Hierbij een foto, Ik heb wel enkele ID zaken onleesbaar gemaakt, de registratiekey zit hier namelijk ook in. De email lijkt mij iets bizar??

Bovenaan staan enkele details ivm de registratie. De vraag is of deze bij een werkende versie identiek staan. Zoniet loopt er misschien ergens iets mis bij Magix met de correcte registratie? Bij online aankoop van het programma kreeg ik wel een bevestiging van de aankoop en moest normaal gezien kort daarna de sleutel ontvangen. Dit gebeurde echter niet en ik stuurde een mail naar Magix. De volgende dag kreeg ik dan toch de mail doorgestuurd met de sleutel. De registratie verliep correct, ook als ik inlog zie ik het programma geregistreerd staan. Maar misschien is er toch ergens bij Magix iets mis en loopt de installatie van de codecs daardoor mis??

Zou je deze beide files eens willen vergelijken met de file die JIJ staan hebt? Ik kan eventueel ook de helpdesk eens deze info doorsturen voor nazicht?

Het is misschien een laatste strohalm, maar ik zit helaas nog steeds muurvast en het is zonde dat het programma niet correct kan worden gebruikt.

Nogmaar eens dank als je dit eens wil bekijken?!

Mvg, Frank.

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2015 om 23:36 uur

Hallo Frank,

Ik moet het antwoord schuldig blijven. Je zou dit voor kunnen leggen aan Magix Support.

Wat je nog zou kunnen proberen is:

1. deinstalleer VDL 2016

2. download bij Magix "mxclean.exe.exe" https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-foutcode-6-cleaner

3. na dat je MXClean.exe.exe heeft gedraaid en de computer opnieuw heeft opgestart, installeer dan VDL 2016 opnieuw.

Succes,

Rob

PS. er is een update. Ga naar: hulp / online actualiseren