Beste allen,
Wegens de recente promo voor de VDL 2016 Premium heb ik me deze aangeschaft als update voor mijn VDL 2013 Premium versie. De installatie en diverse download van oa het "Action cam packet" en "proDAD Mercalli 4" vanuit het "extra inhoud installeren" menu verliepen OK. Het probleem is echter dat ik de MPEG-2 en de MPEG-4 Codecs niet kan downloaden. Je selecteert de MPEG-2 Codec, klikt op "selectie installeren" en je krijgt de vraag of je deze wil downloaden. Je klikt op downloaden en krijgt enkele seconden "even geduld aub". Daarna direct een foutboodschap "Fout bij het downloaden van het pakket. Herhaal dit proces later". Het identieke probleem bij de MPEG-4 Codec.
Ik keek al even rond op het forum en kan probleemloos de site www.magix.com openen, ook in mij Hosts file staat deze niet vermeld of geblokkeerd. Uiteraard heb ik zowel de PC als het programma meerdere malen opnieuw opgestart, zonder resultaat. Indien ik de laatste pop-up sluit met OK, blijft eindeloos het molentje draaien met "even geduld aub". Indien ik de VDL 2016 afsluit, krijg ik een melding dat windows een fout heeft ontdekt en daarna een melding dat VDL 2016 terug wordt opgestart.
Indien ik op de tijdlijn een fragment met geluid plaats, krijg ik steeds de melding dat ik de MPEG-2 codec moet registreren, dus daarzonder loop het programma niet correct.
Is dit probleem bekend? En uiteraard ... iemand een juiste tip of oplossing?
Bedankt alvast, Frank.