Dip bestand naar leesbaar formaat voor Mede8er (media player)

frannie756 schreef op 06.01.2012 om 23:33 uur

Ik maak gebruik van Magix video deluxe 2008. Ik wil graag het project dat in DIP bestand opgeslagen is exporteren naar een ander leesbaar formaat dat de Mede8ter kan lezen.

Hoe doe ik dat in Magix video deluxe 2008?

Ik zie bv geen mogelijkheid om het totale project (met dvd menu incl films en foto' s) te branden naar mede8er ipv DVD.

mede8er kan DIP niet lezen dus!

Kan iemand mij hierbij helpen? 

Reacties

Cinecor schreef op 07.01.2012 om 10:37 uur

"Branden" kan alleen op een DVD, niet op een mediaplayer...

U dient de gemonteerde film te exporteren in een voor de mediaplayer geschikt formaat. Dat moet in de handleiding ervan zijn aangegeven. Dat bestand slaat u dan op in het mediacentre (de harde schijf van de mediaplayer) of op een externe harde schijf die u op de mediaplayer kan aansluiten.

Voor HD is mp4 erg geschikt, vanwege de geringe grootte in verhouding tot de goede kwaliteit.

Niet alle mediaplayers kunnen bijvoorbeeld avi bestanden weergeven. Bij SD is dan mpeg-2 (=DVD kwaliteit) een geschikte optie.

frannie756 schreef op 08.01.2012 om 14:01 uur

Dankje Cinecor,

 

Mijn mediaplayer heeft een HD ingebouwd. Ik heb het DIP bestand geopend in Magix en wilde dit bestand exporteren. chter gaat ie alleen films exporteren maar niet het gehele project. Wanneer ik in explorer mijn linker muis aanklik op het dip bestand dat krijg ik de functie exporteren niet. Ik krijg dan alleen open with, kopieren, properties, rar, ed maar niet exporteren in MP4enz. DIP bestand is dus een samengesteld project met verschillende films/foto presentaties met DVD menu. Dit geheel kan ik dus niet exporteren. Alleen de films afzonderlijk kan ik exporteren. DIP bestand openen en dan opslaan als kan ook alleen maar in DIP formaat ook niet in MP4. Ik vraag me nu af of de versie die ik gebruik te verouderd is waardoor dit niet mogelijk is. Weet jij dit?

 

Groetjes Francis

Cinecor schreef op 09.01.2012 om 15:40 uur

Francis,

Een filmproject zèlf kan je niet exporteren. Je exporteert de film die je in het filmproject in je montagesoftware hebt gemaakt (gemonteerd) en sla dat op op een harde schijf (geen DVD). Dat exporteren kan in een groot aantal formaten. Voor de mediaplayer komen mpeg-2 (als het SD is) en mp4 (las het HD of HDV is) in aanmerking. Ook bepaalde WMV bestanden komen in aanmerking. Gewoon eens mee stoeien en experimenteren met een kort stukje film. Veel mediaplayers kunnen niet met avi overweg, de (veel) duurdere wèl).

Vanuit de Windows verkenner kan je een bestand niet exporteren, wèl kopiëren naar een andere schijf (of evt verplaatsen, maar de bron verwijderen kan altijd nog).

frannie756 schreef op 10.01.2012 om 09:25 uur

Hoi Cinecor,

 

Jij bevestigd mijn vermoedens. Ik had een heel mooi filmproject gemaakt en hoopte deze op de media player te kunnen zetten. Mijn mediaplayer kan wel avi lezen dus dan moet ik dat maar doen.

Zelf wil ik als laatst nog proberen het filmproject te branden op DVD en daarna op de mediaplayer.

Dankje voor je hulp!

Groetjes Francis