Datum&tijd van opnamen

Sander-jansen schreef op 01.10.2015 om 21:23 uur

Hallo, Ik vraag me af of ik iets fout doe of dat het niet helemaal lekker werkt. Ik probeer de datum en tijd van de opnamen in de video te krijgen. nou heb ik onder: Titels->timecode meerdere opties, hier probeer ik de "datum&tijd opnamen"  te gebruiken maar alles blijft op: "--.--.---- --:--:--" staan. terwijl als ik in windows kijk, ik wel een aanmaak datum heb. of licht dit eraan dat mijn GoPro 4 silver geen datum en tijd mee opslaat in de video... ondanks de datum en tijd wel staat ingesteld op de camera.

De andere opties zoals video datum en video tijd geven het zelfde aan, de optie video afspeel duur enzo werken wel goed maar dit is echter niet wat ik zoek.

alvast bedankt,

Sander

Reacties

Bise schreef op 02.10.2015 om 09:37 uur

Beste, bij mijn VDL2014 prem. klik ik in de beeldmonitor met een rechtermuisklik en dan openen zich diverse mogelijkheden voor de tijdcodes. Suc6

Sander-jansen schreef op 02.10.2015 om 09:47 uur

Helaas werkt dit niet meer in de 2016 prem. Ik krijg het zelfde menutje als wanneer ik ergens anders klik in de beeldmonitor en hier kan ik alleen instellingen aanpassen van de beeldmonitor zelf zoals fullscreen en de weergave resolutie enzo. als ik rechts klik in de tijdlijn, op het datum en tijd object, krijg ik ook het standaard menu. Schijnbaar is er niets meer in te stellen in de 2016 versie?

Zelfs in het voorbeeld krijg je de --:--...... tezien. ziet er naar uit dat de plugin nu stuk is...

mi-bo schreef op 02.10.2015 om 10:05 uur

beste Sander

Toets F1 in en type dan Time code in en Uw vraag is beantwoord

gr

Michael

Sander-jansen schreef op 02.10.2015 om 10:10 uur

Dit is wat in de help staat:

In de rubriek 'Timecode' bevinden zich verschillende presets, die u kunt gebruiken voor het invoegen van een timecode. Daarbij wordt een speciaal timecode-object aangemaakt, op een vrij spoor onder het video-object.

De positie van de timecode kunt u aanpassen, door het timecode-object in de previewmonitor naar de gewenste plek te verplaatsen zoals bij een titel. Met het kader met de hendels kunt u de grootte wijzigen.

Selecteer de passende sjablonen voor uw project. Kijk gewoon welke u het beste bevalt.
De volgende tijden worden in de verschillende sjablonen weergegeven:

Filmtijd: de tijdspositie in het projectvenster van MAGIX Video deluxe 2016.
Opnamedatum/-tijd: de datum en tijd, waarop de video is opgenomen. Dit moet in de video zijn opgeslagen, anders blijft de weergave leeg.
Opname-timecode: de timecode van de video, die door de camera wordt aangemaakt. Dit moet in de video zijn opgeslagen, anders blijft de weergave leeg.
Let op: wanneer in het bronmateriaal de opnamedatum/-tijd en de timecode niet zijn opgeslagen worden alleen plaatshouders in de vorm van '-' weergegeven.

Zoals ook hierboven aangegeven, wanneer het programma de datum en tijd niet kan vinden, worden de "---" weeggegeven. dus ook dit leid ertoe dat de plugin stuk is. gezien ik meerdere video bestanden geprobeerd heb zowel van mijn telefoon als mijn gopro. allemaal bezitten ze datum en tijd gegevens. ook volgens de help is er niets wat in te stellen is.

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2015 om 13:52 uur

Hallo Sander,

Bedoel je dit?

De Datum / tijdopname staat stil, maar wisselt wel bij een ander fragment.

Filmduur transparant: dit is de teller voor de gehele film , die op de tijdlijn staat.

Exif bevat deze opname datum en tijd gegevens.  zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Exchangeable_image_file_format

In VDL 2016 kan je dat zien als de weergave in de Mediapool op detail zet.

In windows op Eigenschap.

Het vreemde is dat bij windows eigenschappen de opgenomen datum en tijd op de gewijzigde plaats staat. Waarom ik heb hier geen verklaring voor. 

Suces,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2015 om 14:20 uur

Hallo Sander,

Zo kan het bv. uitzien

groet,

rob

Sander-jansen schreef op 02.10.2015 om 14:41 uur

Dit vindt ik dan raar... zowel bij mijn gopro bestanden als de bestanden van mijn telefoon is het opgenomen op veld leeg... maar warom... ik kan begrijpen dat mijn telefoon misschien geen datum en tijd opslaat maar een gopro zou dit toch zeker moeten doen als er een datum en tijd is opgegeven in de camera

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2015 om 15:24 uur

Hallo Sander,

Het voorbeeld en wat ik beschreven heb zijn gemaakt met mijn Sony camera (MTS files).

1. JVC camera (MOD-files) geen datum / tijd (leeg)

2. LG telefoon (MP4-files) geen datum / tijd (leeg)

Ik denk dat dit een BUG is.

Succes,

Rob

Sander-jansen schreef op 02.10.2015 om 15:29 uur

ik weet het niet meer... gopro en mijn telefoon zijn bijde mp4. Ik heb in windows (waar het origineel ook leeg was) aangepast en gewoon een datum opgegeven. Windows herkent nu deze datum maar video deluxe nogsteeds niets... 

zou inderdaad aan het file formaat kunnen liggen... wat ik wel stom vindt is dat het voorbeeld filmpje in video deluxe ook leeg is en dus of niet goed wordt uitgelezen of een datum mist... 

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2015 om 15:35 uur

Hallo Sander,

Ik deze vraagstelling doorgemaild aan Magix Support.

Groet,

Rob

Sander-jansen schreef op 02.10.2015 om 15:36 uur

bedankt, nu maar wachten op antwoord