Reacties

lucky_me schreef op 15.10.2012 om 02:54 uur

Hallo

Even googelen leerde me dat je deze bestanden waarschijnlijk gewoon kan hernoemen.  name.dat wordt dan name.mpg

mvg

Luc

Cinecor schreef op 15.10.2012 om 08:32 uur

Hallo

Even googelen leerde me dat je deze bestanden waarschijnlijk gewoon kan hernoemen.  name.dat wordt dan name.mpg

mvg

Luc

Als aanvulling hierop: Mocht de audio niet "meekomen" dan zal wellicht de AC3 audio codece geïnstelleerd moeten worden.

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2012 om 10:00 uur

Beste,

Nog een aanvuling op Luc en Cinecor,

Wanneer je het exporteert naar een mpeg-bestand kan de AC3 instellen door te gaan naar:

bestand /film exporteren / Video flim als mpeg-video. Klik op geavanceerd daarna op tablad audioinstellingen.Zet audio type op AC3 en Modus op stereo.

Succes,

Rob

Cinecor schreef op 15.10.2012 om 13:22 uur

Hallo

mvg

Luc

Als aanvulling hierop: Mocht de audio niet "meekomen" dan zal wellicht de AC3 audio codece geïnstelleerd moeten worden.

Ik was wellicht niet duidelijk en uitvoerig genoeg. Het gaat niet om het exporteren van een filmproject uit Magix, maar om het .dat bestand dat op een DVD staat naar de harde schijf te kopiëren. Dat doe je gewoon met de Windows Verkenner. Van het gekopieerde bestand op de harde schijf wijzig je de extensie .dat in .mpg. Als DAN blijkt dat de audio ontbreekt is de AC3 codec niet op de pc geïnstalleerd. Te vinden op internet, maar geen "verzameling" van allerlei codecs installeren! Dat is vragen om problemen! Voor deze handelingen heb je dus geen Magix nodig. Dat ga je daarna pas gebruiken als je genoemd mpg bestand zou willen gaan bewerken.

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2012 om 13:37 uur

Hallo

mvg

Luc

Ik was wellicht niet duidelijk en uitvoerig genoeg. Het gaat niet om het exporteren van een filmproject uit Magix, maar om het .dat bestand dat op een DVD staat naar de harde schijf te kopiëren. Dat doe je gewoon met de Windows Verkenner. Van het gekopieerde bestand op de harde schijf wijzig je de extensie .dat in .mpg. Als DAN blijkt dat de audio ontbreekt is de AC3 codec niet op de pc geïnstalleerd. Te vinden op internet, maar geen "verzameling" van allerlei codecs installeren! Dat is vragen om problemen! Voor deze handelingen heb je dus geen Magix nodig. Dat ga je daarna pas gebruiken als je genoemd mpg bestand zou willen gaan bewerken.

Hallo Cinecor,

Als dat zo is dan heb je gelijk, maar (zie vraagstelling) gaat hij het wel degelijk dit bestand bewerken in Magix VDL. Bij het branden van een  DVD is er geen enkel probleem met het geluid. Dit kan wel het geval zijn als je het gaat exporteren naar mpeg. Dan kan het zijn dat je wel beeld maar geen geluid heeft. Dan moet je voor het uitvoeren de AC3 aanvinken zoals ik heb beschreven.

gr.

Rob