collages in VDL 2013

plagge schreef op 09.02.2014 om 12:20 uur

Volgende probleem. Ik heb bij Callages de collage 4 OBJ 03 (16:9) gekozen. Deze heb ik drie keer naast elkaar op de tijdlijn gezet, uiteraard iedere collage met andere filmpjes. Nu doet zich het merkwaardige feit voor dat de afzonderlijke filmpjes in elk vierluik  telkens na pakweg 2 seconden naar het begin van de scene terugspringen. Soms dus wel 3 x in een scene. Uiteraard zit dit niet in het aangeleverde materiaal. Heeft iemand een idee?

Reacties

renepsr schreef op 10.02.2014 om 10:37 uur

Om collage 4 OBJ 03 (16:9) te kunnen gebruiken, heb je eerst 4 filmpjes op de tijdlijn gezet. Daarna de collage op het 1ste filmpje geplaatst.
Je moet er wel rekening mee houden dat duur van deze collage standaard 7 sec is, dus hij zal de filmpjes afknippen tot die duur.
Bij het afspelen in de monitor gaat dit met horten en stoten.
Ik heb er een foto voor en achter gezet en dit kleine project nu gebrand.
Bij het afspelen hiervan is het resultaat hetgeen ik wens, maar toch een kleine hapering bij het in- en uitdraaien van de collage.

Je kunt ook je eigen collages maken die je veel meer vrijheden geven qua samenstelling en duur.
Hiervoor moet je gebruik maken van het Effect Positie/Grootte om elk beeld van een collage op zijn gewenste plaats te krijgen. Je moet er ook voor zorgen dat de duur van elk beeld gelijk is.
Vervolgens sleep je beeld 2 tot 4 onder beeld 1 en klaar is kees.
Ik heb het voorbeeld van hierboven zo behandeld en opnieuw gebrand.
Bij het afspelen hiervan merkte ik een duidelijk verschil tussen de 2.
Het in- en uitdraaien van de collage moet ik wel inboeten.

Door te experimenteren met eigen collages kun je heel mooie dingen doen.
Hopelijk heb je hierdoor een oplossing voor je probleem.
Groeten,
René

plagge schreef op 10.02.2014 om 11:49 uur

Een heel mooi en uitgebreid antwoord. Dank je wel ik ga er zeker mee aan de slag. 

Het blijft jammer dat het programma op dit gebied niet feilloos functioneert, want daarmee zou wel snel iets in te voegen zijn. 

simpel schreef op 16.02.2014 om 21:18 uur

met de gewone vier beelde lukt het zeer  goed maar met  4 zwevende flikert het beeld altijd

ik werk met video deluxe 16 premiun   gr jules n bedankt

renepsr schreef op 17.02.2014 om 19:14 uur

Hallo Jules

Graag wat meer uitleg over 4 zwevende beelden. Wat doe je juist? Ik wil dat wel eens uitproberen.

gr rené

plagge schreef op 19.02.2014 om 10:05 uur

Hallo René, 

Ik heb jouw experiment ook eens uitgeprobeerd met het volgende resultaat. Ik heb op spoor 1 een foto van ca. 34 seconden geplaatst. Op spoor twee tot en met acht heb ik korte scenes gezet die per spoor als een soort zaagtand verspringen. Deze beelden komen dan eens van rechts dan eens van links het beeld in en uit. 

Bij het afspelen blijft de foto aanvankelijk onder de "binnenvliegende beelden" zichtbaar om dan na pakweg 10 seconden te veranderen in een egaal groen of zwart vlak. Ik heb ook al het programma gerepareerd maar nu zijn alle beelden de foto en de scenes allemaal paars. Enig idee wat ik verkeerd aanpak? 

plagge schreef op 19.02.2014 om 10:34 uur

Ik kom nu tot de ontdekkeing dat de hele film paars is geworden op een enkele scene na . Met andere woorden het systeem heeft op een of andere manier een of meerdere kleuren weggelaten. Wie weet raad?

RiViS schreef op 19.02.2014 om 11:10 uur

Ik kom nu tot de ontdekkeing dat de hele film paars is geworden op een enkele scene na . Met andere woorden het systeem heeft op een of andere manier een of meerdere kleuren weggelaten. Wie weet raad?

Ik denk dat je onbedoeld de anaglyphenweergave (voor 3D, sneltoets Ctrl + .  (punt)  ) hebt ingeschakeld. 

Schakel weer naar normaal met de sneltoets  .   (punt)      of via het brilletje links bovenaan

groet,

Rijk

plagge schreef op 19.02.2014 om 11:20 uur

Dank je wel Rijk maar helaas is dat niet de oplossing. Ik heb ondertussen het programma verwijderd en ben het nu aan het installeren. Het is niet anders.

plagge schreef op 19.02.2014 om 12:20 uur

de kleur is inmiddels weer goed. Alleen het afspelen met achtergrond van de foto wil maar niet lukken. Ik zal eens een neiwue topic aanmaken.