codecs niet meer te activeren

attendays schreef op 30.08.2016 om 12:48 uur

Ben aan het stoeien geweest met nieuwe pc, watergekoelde game pc, en met Windows 7 prof. toen naar 10 terug naar 7 en uiteindelijk weer naar Windows 10 professional ned. diverse keren ook Magix geïnstalleerd zodat ik een tijdeje moest wachten tot ik een machine, dezelfde dus,  verwijderen kon om opnieuw te installeren. Maar nu kan ik nog steeds niet mijn video's gebruiken omdat de codecs MPEG 2 en MPEG 4 niet meer gedownload worden, staan reeds op de machine luidt de tekst. Omdat alles er steeds weer afgehaald is om een schone install te hebben, staat er dus niets op. Heb gemaild naar Magix maar dagen later nog steeds geen bericht.

Ik wil graag een keer beginnen met monteren. Wie helpt.

Met vr gr, Ed

Reacties

mi-bo schreef op 30.08.2016 om 16:01 uur

Hallo Ed,

op dit forum zijn freaken die je graag willen helpen. over welk vdl pakket schrijf je

gr

Michael

attendays schreef op 30.08.2016 om 21:18 uur

Het programma is Magix video de luxe 2016, En het gaat om de MPEG 2 en MPEG 4 codec. Bij de eerste install werden ze automatisch gedownload, maar dat is weg dus. Ik wacht in spanning en vast bedankt.

gr Ed

mi-bo schreef op 30.08.2016 om 23:32 uur

Hallo Ed,
na het installeren, ga naar hulp extra programma's installeren en hier zal mpeg2 & mpeg4 staan. ook bij het inladen van een mpeg2 of mpeg4 project wordt de eerste keer gevraagd om dit te downloaden, er moet wel internet verbinding zijn, is er ook na het opnieuw installeren via hulp online actualiseren gedaan
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 31.08.2016 om 13:31 uur

Hallo Ed,

Even een correctie op Mi-Bo. mpeg-2 en mpeg-4 bestanden, die je via "Hulp / extra inhoud installeren" kan downloaden zijn voor het Mainconcept.

De standaard mpeg-2 en mpeg-4 worden volgens mij bij de eerste keer als je een filmfragment op de tijdlijn plaatst gevraagd om deze te activeren.

Groet,

Rob

attendays schreef op 31.08.2016 om 14:21 uur

Dat is nou net het probleem, het ging 2 keer prima maar nu krijg ik de mededeling dat ze al op de computer staan.

Maar ik wacht ook op antwoord van de helpdesk. 

Toch bedankt voor de adviezen, mogelijk toch nog nodig.

gr Ed

Voormalige gebruiker schreef op 31.08.2016 om 14:28 uur

Hallo Ed,

Hebben we het over het mainconcept?

Groet,

Rob

attendays schreef op 31.08.2016 om 15:01 uur

Rob,

het zijn de twee codecs MPEG -2 en -4 die gratis werden geïnstalleerd toen het programma ze de eerste keer nodig had, om mijn Canon Mpeg-2 bandopnamen en mijn Sony VDR MPEG-4 opnamen te bekijken en bewerken. Dus als dat het mainconcept is dan is het antwoord ja.

gr Ed

Voormalige gebruiker schreef op 31.08.2016 om 15:12 uur

Hallo Ed,

1. Druk op de letter "Y' van het toetsenbord voor het menu programma instellingen

2. Klik op het tabblad "Import/Export"

3 waarschijnlijk staat mpeg-2 en mpeg-4 op standaard

4. zet deze op mainconcept.

5. volg de instucties

Succes,

Rob

attendays schreef op 31.08.2016 om 15:30 uur

Rob,

Het schermpje rechts met Codecs staat er bij mij helemaal niet.

Gr, Ed

Voormalige gebruiker schreef op 31.08.2016 om 15:43 uur

Hallo Ed,

Heb je de extra inhoud geinstalleerd? Zo niet ga naar: Hulp / extra inhoud installeren.

Groet,

Rob

merhardt schreef op 08.10.2016 om 22:27 uur

Ed? ik heb excact hetzelfde probleem had jij al een oplossing gevonden.?

mvg M

attendays schreef op 09.10.2016 om 13:17 uur

Hallo Merhardt,

Hier het antwoord wat ik kreeg van Magix. Ik heb ze bedankt voor de duidelijke uitleg en bij mij was dat beslist de reden alles werkt nu naar behoren.

Succes groet,

Ed Huisman

Re: [Ticket#2016083017008558] Ihre Anfrage an den Kundendienst

MAGIX Support <support@magix.net>
1 sep.
Beantwoorden
aan mij
Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Uw Video deluxe 2016 PLUS is momenteel aan geen enkele machine "gekoppeld" en dus nog vrij te activeren op een computer. Dit is wel een voorwaarde om ook de codecs weer te kunnen activeren. Hieraan zit overigens geen maximum...

Als eerste dient u uw actuele Video Deluxe 2016 PLUS dus te activeren/registreren. In het programma zelf gaat u naar menu Hulp / Online registreren... Kijk of u deze optie nog kunt kiezen, of dat deze reeds grijs is en niet meer te selecteren. Kunt u hem nog wel kiezen, doe dit dan. Hierna kunt u ook de codecs weer activeren.
Of uw programma gekoppeld is, kunt u ook in het MAGIX Service Center terug zien.

Wanneer het MAGIX programma bij ons geregistreerd is, dan kunt u het altijd via het MAGIX Service Center bekijken en ook downloaden.
Ook het serienummer van het programma vindt u hier dan terug.

Ga daarvoor naar het MAGIX Service Center via:
https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

Log daar in met uw e-mailadres waarmee u bij ons geregistreerd bent en het daarbij behorende wachtwoord. Onder Mijn prodcuten vindt u dan uw programma's, de serienummers en ook de download-links.

Ook kunt u daar uw gegevens wijzigen zoals uw e-mailadres en wachtwoord.

Is de bovenstaande optie Online registreren grijs, dan dient u het programma volledig te de-installeren en opnieuw te installeren. Volg daarbij onderstaande aanwijzingen onder Windows 7 of 8.

De-installeer het programma via het Windows Configuratiescherm en dan Programma verwijderen.

Hierna gaat u PERSEE met Windows Verkenner nog naar de volgende mappen en die verwijdert u handmatig. [Bedenk daarbij dat Video deluxe 2015 intern videodeluxe_21 genoemd kan worden en Video deluxe 2016 videodeluxe_22 enz.].
- C:\Program Files\MAGIX\[Programma-naam] of C:\Program Files (x86)\MAGIX\[Programma-naam]

- C:\ProgramData\MAGIX\[Programma-naam]

- C:\Gebruikers\"UwNaam"\AppData\Roaming\MAGIX\[Programma-naam]

>>>>>>>>>>>>>>>
Wanneer Windows Verkenner bepaalde mappen of bestanden niet laat zien dan volgt u onderstaande stappen:
- Ga in Windows naar het Windows Configuratiescherm, tik daar rechtsboven in het Zoekveld in: "mapopties", en klik nu op het gevonden item Mapopties.
Of ga naar Windows Zoeken (Windows-toets + S) en tik daar direct in "mapopties" , of "Opties voor Verkenner" (Windows 10), en start deze dan.
- In het venster Mapopties gaat u naar het tabblad "Weergave".
- Hier haalt u een vinkje weg bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen). Bevestig deze vraag met Ja.
- Tevens zet u een rondje bij "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".
- Klik nu onderaan op Ok, en sluit Windows Verkenner wanneer deze nog op stond.
- Start nu opnieuw Windows Verkenner; nu zult u ook de "verborgen mappen en bestanden" kunnen zien (in iets lichtere kleur weergegeven).
<<<<<<<<<<<<<<<<

Nadat u bovenstaande verwijderd heeft, start u de computer opnieuw en installeert u het programma opnieuw. Daarbij volgt u zoveel mogelijk onderstaande aanwijzingen.

Advies is om als beheerder/administrator (individueel) te installeren en niet voor alle gebruikers. Bij problemen de start.exe of setup.exe direct vanaf de installatie CD/DVD starten door er met de rechter muisknop op te klikken en dan "Als administrator uitvoeren" kiezen. Vaak vindt u het daadwerkelijke setup-installatie programma op de CD/DVD in de map "product" en heeft dan de naam "programma-naam_setup.exe". In geval van een download-versie klikt u rechts op het gedownloade .exe bestand (vaak genaamd "programma-naam_dlm.exe) en dan "Als administrator uitvoeren".

Vaak lopen er te veel en eventueel conflicterende programma's of processen op de achtergrond die de installatie verstoren. Schakel minimaal antivirus en firewall uit; verbinding met internet dan verbreken!

Soms is het moeilijk de antivirus echt uit te schakelen omdat deze toch op de een of andere manier op de achtergrond actief blijft. Blijft de installatie van het programma ondanks al deze aanwijzingen toch "hangen", dan adviseren wij om tijdelijk uw antivirus te de-installeren, dan het programma te installeren, en daarna dan weer uw antivirus te installeren.

Schakel naast anti-virus en firewall tevens programma's uit zoals internet toegangs-software, printerprogramma's, programma's die virtuele CD/DVD stations aanmaken, en eventuele programma's die direct toegang tot uw CD/DVD-station hebben (zoals InCD of DirectCD voor het direct beschrijven van CD'S/DVD's)!

Via onderstaande methode kunt u eens zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitschakelen.

Er draaien bij u wellicht veel (vaak onnodige) processen. Deze kunnen eventueel problemen veroorzaken met andere programma's. Bekijk welke processen er bij u draaien m.b.v. CTRL-ALT-DEL, Taakbeheer, tabblad Details (Processen in Windows Vista/7). Klik linksonder op Meer details, om de processen van alle gebruikers weer te geven.
Veel van die processen worden automatisch gestart wanneer Windows start. Probeer ze daar eens uit te schakelen, zodat ze niet automatisch starten.
Ga daarvoor binnen het Windows Taakbeheer naar het tabblad Opstarten (of in Windows Vista/7 start u C:\Windows\System32\msconfig.exe tabblad Opstarten).
Rechtsklik op een programma en kies "Uitschakelen" (of haal vinkje weg in Vista/7). Veel kan uitgeschakeld worden, ook al klinkt het zo belangrijk als printer monitors, scanner programma's, Officestart, Indexer, USB apparaten, geluidskaart applicaties, Realtray, etc... Ze doen vaak niets anders dan onnodige systeembronnen verbruiken!

Welke processen waarbij horen (tabblad Details binnen Taakbeheer), kunt u mooi bekijken via de website:
http://www.computer-support.nl/Systeemtaken/Index.php

Na het Uitschakelen van de Opstarten-programma's, start u de PC opnieuw op.
Wanneer nu bepaalde (belangrijke) zaken het niet meer doen, dan nogmaals Taakbeheer openen, tabblad Opstarten en klik dan rechts op een programma en kies Inschakelen..
Bij het opnieuw opstarten van Windows krijgt u wellicht nog een bericht te zien dat u Msconfig heeft gewijzigd; zet dan een vinkje daarin (dat u dit niet iedere keer wilt zien) en klik dan OK.

Opmerking: Controleer na de eerste keer opstarten van het programma ook meteen of er niet een actuele patch beschikbaar is.
Voor een actuele update/patch gaat u het eenvoudigst in het programma zelf naar menu Hulp / Online actualiseren (of Controleren op updates).

Alternatief kunt u de update/patch ook "handmatig" downloaden via:
https://support2.magix.com/customer/nl

Log in op deze site met uw e-mailadres en wachtwoord waarmee u bij MAGIX geregistreerd staat.

Bovenin gaat u dan naar Mijn Klantgegevens (klik daarvoor op het Mannetje-symbool), en dan kiest u Downloads. Hier vindt u bij "Patches (updates) voor uw programma's" de meest recente patches van de door u geregistreerd programma's bij MAGIX.

U klikt nu de programma-naam-link om de aanpassingen te zien van de betreffende patch en dan klikt u op Download patch om de patch naar uw harddisk te downloaden. Bij voorkeur deze opslaan op een locatie op uw harddisk waar u deze nog terug kunt vinden. Daarna deze dan uitvoeren dmv dubbelklik. Bij het uitvoeren van de patch het betreffende programma wel sluiten.

De patch uitvoeren als Administrator; rechtsklik op het gedownloade bestand en dan Uitvoeren als Administrator...

Opmerking II: Om activeringen door te voeren start u het programma ook als Administrator; rechtsklik op het programma-icoon en dan "Als administrator uitvoeren". Voer hierna de activering uit.

Met vriendelijke groeten
Erik Smalsteeg

MAGIX Software GmbH
Postvak 200914
01194 Dresden - Germany

Managing Director: Klaus Schmidt | Commercial Register Berlin Charlottenburg, HRB 127205

http://www.magix.net

* Gelieve steeds de VORIGE boodschap/gesprek met uw antwoord mee te *
* verzenden! Indien u de gegevens in het onderwerpveld verandert,   *

* kan de mail helaas niet adequaat worden toegeordend!              *t 

Voormalige gebruiker schreef op 09.10.2016 om 18:03 uur

Hallo Ed,

Bedankt dat u het antwoord van Magix op dit forum alsnog heeft gezet.

Wij als forumleden kunnen niet zien, dat het VDL programma correct geregistreerd / geactiveerd is. 

Nadat u het VDL geregistreerd / geactiveerd had, was uw probleem toen opgelost?

Groet,

Rob

attendays schreef op 10.10.2016 om 13:37 uur

Beste Robvroe1,

Het probleem was dat restanten op de pc aanwezig waren waardoor een nieuwe installatie niet goed verliep en de beschreven problemen de kop op staken. Lees vooral de tekst na PERSEE in het antwoord van Magix. De registratie was niet het probleem, de restanten wel.

groet,

Ed

Voormalige gebruiker schreef op 10.10.2016 om 15:37 uur

Hallo Ed,

Bedankt voor je uitleg.

Groet,

Rob