hoe kan ik een cirkel of ring maken die over een film kan leggen om b.v. iemand aan te duiden. zoiets zie je wel een in het programma "opsporing verzocht" ik wil dit maken in magix video premium 2014.
Ik doe dat meestal door een titel te maken met slechts één letter, bv de o (kleine letter, die is het meest rond). Pas de grootte aan met de schuifregelaar; is 128 pts nog te klein dan typ je eenvoudig een groter getal in, bv 300. Schuif hem met de muis naar de goede plek. Experimenteren met het lettertype kan nog wat variatie geven, maar met Arial krijg je al een aardige cirkel; dat die niet volmaakt rond is zal de kijker niet opvallen...
Infaden en uitfaden voorkomt dat de cirkel er ineens in springt. Als je extra aandacht wilt trekken kun je de titel bv 3x herhalen, steeds met (de halve tijd) infaden en (de andere helft) uitfaden.
Er zijn natuurlijk wel andere methodes, maar dat is toch meer "gedoe", moet al gauw buiten VdL. Dit gaat simpel en snel.
Ik maak in een tekenprogramma een circel. Vul hem met de gewenste kleur of laat hem transparant. Dan save ik de circel naar een jpg. Deze importeer ik dan in Magix en kan hem plaatsen waar ik wil, Met of zonder transparantie en welke kleur ik dan wil. Werkt perfect.