Reacties

FransS schreef op 23.02.2012 om 15:52 uur

Wat wil je dan precies doen daar mee ?

Grt.Frans S.

lucky_me schreef op 23.02.2012 om 19:05 uur

Hallo

Croma key dient om een effen achtergrond (liefst groen) uit een beeld te verwijderen en de figuur op de voorgrond van dat beeld in te voegen in een andere film die in het bovenliggende spoor ligt. hiermee kan je bvb iemand laten dansen op het water.

dat betekend dus wel dat je vooralleer je iets ziet gebeuren je aan de vereisten van dit effect moet voldoen. Je moet 2 films boven elkaar staan hebben in de tijdlijn, de onderste moet een effen achtergrond hebben en op deze film moet je het croma effect toepassen. Staat ook mooi uitgelegd in de handleiding.

mvg

Luc

Hagerty schreef op 24.02.2012 om 07:47 uur

Ik heb een filmfragment op spoor 1 en een afbeelding op spoor 2 geplaatst. Ik werkte precies zoals Lucky Me aangeeft. De afbeelding heeft een wat gemengd gekleurde achtergrond, die ik transparant zou willen hebben, maar dat lukt niet,

 

Mvg

Han

lucky_me schreef op 25.02.2012 om 05:44 uur

hoe kan je nu zeggen dat je precies deed wat ik zei? ik had het over een effen achtergrond en jij gebruikt een gemengd gekleurde achtergrond. daar staat of valt nu eenmaal het ganse effect mee. Croma key is het doorzichtig maken van één kleur in een video.

ik vond deze tutorial, die maakt het misschien duidelijker;

mvg

Luc