Bronbeeld te groot bij meerdere camera’s

Wil-vanderHolst schreef op 22.08.2019 om 23:38 uur

Momenteel ben ik een film aan het monteren waarbij de beelden van verschillende camera's af komen. Nu heb ik er een paar bronbeelden bij die groter zijn dan het scherm van het project. hierdoor zie ik in mijn voorbeeld venster maar 1/4 van het beeld. hoe kan ik het bronbeeld compleet in mijn venster krijgen_

Alsvast bedankt. Wil

Reacties

mi-bo schreef op 23.08.2019 om 08:49 uur

@Wil-vanderHolst

Beste Wil.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend met welke versie van MAGIX vdl U werkt.

Niet wetend waar de beelden vandaan komen.

Zou ik voor de volgende oplossing gaan.

Maak een map aan (bv. mooie film )dat over het project gaat, zet het bronmateriaal dat buiten het venster komt op de tijdlijn, activeer het, ga naar Effecten, weergave/ positie, positie grootte.

zorg dat het beeld nu wel binnen het kader valt, als het project nu wel goed is, ga dan naar bestand "opslaan in" en zet dit dan in de aangemaakte map ( mooie film ).hiervan wordt een MVP gemaakt.

is het project zover dat de aangepaste beelden er tussen kunnen zoek het MVP bestand op en klik er op en dan openen de volgende vraag wordt gesteld

dan optie "Nieuw project toevoegen"

,

dat wordt zoals U hierboven ziet het met een sterretje op een aparte tijdlijn neer gezet. open het activeer het, met Ctrl + C, klik de map aan die er naast staat aan waar het project in staat waar U aan het monteren bent, dan Ctrl + V en het staat er bij en alle beelden zijn even groot.

Sc6

Michael

Zenden schreef op 26.08.2019 om 12:32 uur

Prima oplossing van Mi-Bo als deze melding niet meer getoond wordt:

Bol schreef op 27.08.2019 om 09:33 uur

Hallo Wil,

Ik heb het vermoeden, dat er ongewild een effect is toegepast. Als dat zo is activeer het filmfragment die te groot is en klikt op de rechtermuisknop en kies voor Video-effecten / reset video-effecten of Ctrl+Alt+- . Nu worden, alle effecten die op dit filmfragment zijn toegepast, gereset.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.08.2019, 09:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucky_me schreef op 28.08.2019 om 04:50 uur

Hallo, Zou het kunnen dat de bronbeelden niet dezelfde resolutie hebben?

Kees-Haremaker schreef op 04.09.2019 om 13:38 uur

Hallo Wil als je die film inlaad in het arranger scherm wordt er een vraag gesteld over de resolutie en dan kan je daar kiezen uit twee antwoorden zodanig dat de hoofdinstelling van MAGIX te vinden in het instellingen venster.niet verandert.
Die waarde zo houden dus kies dan voor niet aanpassen, want de vraag is moet ik de resolutie van MAGIX aanpassen en die moet je zo houden.als die is.

Mvg Kees

Wil-vanderHolst schreef op 15.09.2019 om 17:59 uur

Ik had zelf voldoende beeldmateriaal om de film te maken dus ik heb er verder geen tijd in gestoken.

Ik werkte met versie video delxe 2019 en ben nu overgestapt naar video deluxe premium 2019.

iedereen bedankt voor de tips en tools.

Ik ga er op een later tijdstip nog eens naar kijken.