Breedbeeld wordt omgezet naar 4:3

stoneriver schreef op 13.03.2012 om 10:35 uur

Ik heb een camcorder Canon HV30 als ik de de film in lees in magix 17 premium wordt het standaard omgezet naar 4:3 (702 x 576) en niet naar 16:9. De instelling in het programma staan goed ingesteld op HDTV 1080i 16:9 (1920x1080 ; 25 fps). Wie weet hier raad mee om mij te helpen.

 

groet,

Ron

Reacties

Cinecor schreef op 13.03.2012 om 14:12 uur

Met "inlezen" zal je capturen bedoelen, neem ik aan. Dat gebeurt met de firewire. Naar alle waarschijnlijkheid staan je exportinstellingen van de camera niet goed. Zie de handleiding bij de camera.

Als je bij Magix in een geheel nieuw project een bestand naar de tijdlijn sleept dat niet overeenkomt met de vooraf ingestelde projectsettings zal Magix vragen of je die settings wilt aanpassen aan dat bestand of het zo wilt laten. Dat zou bij jou dus ook moeten gebeuren.

mi-bo schreef op 21.03.2012 om 10:05 uur

Ter aanvulling op Cinecor:
U heeft een camera die HVD opneemt met hoog waardige DV bandjes,
De opname zal minimaal 1440:1080 zijn ook kunt u via een memory stick opnemen en zelfs opnemen op 1920:1080.
Nu uw probleem:
Hoe heeft u opgenomen, dit kunt u zien bij het importeren of met fire-wire of USB als U een stukje van het project op de tijdlijn heeft staan en zoals Cinecor omschrijft.
16:9 is wat nu normaal is, oudere camera’s namen op in 4:3.
Uw PC zal ook het mpeg4 codec moeten activeren en de grafische kaart dit aan kunnen,
misschien een mail naar   en wij helpen u verder.
gr
mi-bo