Branden lukt niet met brander Samsung TSSTcorp CDDVDW SH-DB SB00 van 2013.

SYProd schreef op 24.12.2013 om 18:06 uur

Ik heb Video de luxe 16 geinstalleerd op een computer met Windows 8 en een DVD brander van Samsung. De TSSTcorp CDDVDW SH-DB SB00. Deze brander wordt niet herkend door VDL. De brander is van 2013 en komt dus niet voor op de download van 2010 van Magix. Branden vanuit VDL lukt dus niet. Heeft iemand een oplossing?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.12.2013 om 10:59 uur

Beste, probeer eens een ander brandprogramma zoals nero of cdburnerxp.

Cees

mi-bo schreef op 26.12.2013 om 12:05 uur

Het product VDL 16 wordt namelijk ook niet ondersteunt door Windows 8, kijk op magix.com helemaal onderin staat welke MAGIX programma's zonder probleem onder WIndows 8 werken, misschien een optie een nieuw pakket  2014regelmatig staan op de MAGIX site als U geregistreerd ben mooi aanbiedingen ( kerst & nieuwjaar)

SYProd schreef op 26.12.2013 om 16:25 uur

Bedankt voor de reacties.

VDL 16 draait bij mij wel op Windows 8. Monteren van de video lukt prima. Alleen het branden vanuit VDL lukt dus niet. Branden met een ander programma lukt natuurlijk wel, maar hoe krijg ik een in VDL gemonteerde video via een ander programma gebrand? Het weggeschreven bestandje van VDL is toch alleen een pakketje verwijzingen naar de bestaande videofragmenten? Dus zo kan ik de in VDL gemaakte video niet branden. Oplossing?

Voormalige gebruiker schreef op 27.12.2013 om 08:18 uur

Beste, nu heb ik het volgende op de site van Magix gevonden voor je.

Suc6. Cees.

Kan ik een ISO DVD Image maken i.p.v. een DVD te branden?

Soms kan het handig zijn om een DVD/Blu-Ray image bestand te maken (.ISO bestand) in plaats van een fysieke disc te branden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Image

Met behulp van een virtueel DVD/Blu-Ray-station kunt u dan een dergelijke image integreren of met een ander brandprogramma alsnog als echte disc branden.

Ga daartoe naar het Disc branden venster, en bij punt 1 Brander: kiest u Image Recorder. Wanneer u nu Brandproces starten klikt, dan wordt er gevraagd om de naam en een locatie op de harddisk om het .ISO bestand op te slaan. U geeft het een logische naam en een plaats op de harddisk waar u het terug kunt vinden. Daarna wordt het ISO bestand aangemaakt (wat dus een exacte afbeelding is van de anders gebrande DVD/Blu-Ray).

P.S. Mbv het gratis Imgburn kunt u prima een ISO bestand als echte disc branden.

SYProd schreef op 27.12.2013 om 17:23 uur

Bedankt Cees,

Hoewel ik het anders heb gedaan dan jij voorstelt, ik heb film weten weg te schrijven met .mpeg en later gebrand, heb je me prima op de goede weg geholpen.