branden foto's op dvd

weijers124 schreef op 08.11.2013 om 08:20 uur

Ik zit nog met het volgende:

Ik heb 4 slideshows gemaakt en een naam gegeven. Nu wilde ik gaan branden en een dvd menu gaan maken.

De namen die ik heb gegeven neemt de pc niet over. (wel eerdere namen, maar die heb ik hernoemd.)

Het is mij niet duidelijk hoe u verder. Mijn einddoel is een dvd menu met op de hoofdpagina de namen van de

verschillende slideshows, en dat ik dan met de afstandsbediening van de tv kan aan klikken en dat er dan

steeds een aangeklikte slideshow verschijnt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en wie weet antwoord, in de beschrijving kan ik het niet vinden.

Groeten

Reacties

RiViS schreef op 08.11.2013 om 12:10 uur

Je kunt de namen als volgt veranderen:

We zitten in het scherm Branden. Op de monitor zie je de titel staan die je wilt wijzigen. Dubbelklik er op. Nu verschijnt het scherm "Eigenschappen menu entry". Linksboven kun je nu de nieuwe naam intypen, tevens kun je desgewenst allerlei andere dingen aanpassen, lees het maar door. Van belang is ook het stukje "Actie aan filmeinde" rechts onder. Daar kun je aangeven wat er na het afspelen moet gebeuren, b.v. "spring naar het filmmenu" dan kun je de volgende film kiezen om af te spelen (film = slideshow). Vergeet niet op OK te klikken!

Als je een RW DVD hebt: brand die eerst tot het naar je zin is, dat scheelt een hoop schijfjes... Als alternatief voor RW DVD kun je onder Brander kiezen voor Image Recorder, dan wordt er geen dvd gebrand maar alleen een bestand aangemaakt. Dat kun je bekijken en evt aanpassingen doen.

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 09.11.2013 om 15:15 uur

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad uw uitleg gevolgd, aangepast, maar nu zit ik met het volgende probleem. Onder de aangepaste hoofdstukbenamingen in het dvd menu verschijnen ANDERE foto's. M.a.w. de hoofstukken staan door elkaar, wat niet zichtbaar is in het Slidemenu en het brandmenu.

mijn hoofdstuk benamingen zijn bijv:

 

Rotterdam

Amsterdam

Utrecht

Den Bosch

 

 

Dus vier hoofdstukken en ook als zodanig op het dvd menu geschreven. Maar als je Rotterdam, hfst 1, aanklikt

krijg je de foto´s van hoofstuk 2 te zien, terwijl ze in het slideshow menu op de goede volgorde staan.

 

Weet u een antwoord=

Ikhoop dat ik niet lastig ben.

F. Weijers

0622283940

weijers124 schreef op 13.11.2013 om 11:32 uur

Helaas heb ik op mijn laatste vraag nog geen toereikend antwoord gekregen, Wie helpt???????????????

mi-bo schreef op 13.11.2013 om 11:43 uur

Een reactie op wat RiViS heeft omschreven, met welke versie van Foto op Dvd werkt U 

weijers124 schreef op 13.11.2013 om 13:07 uur

Met foto's op dvd de luxe nr 9

weijers124 schreef op 14.11.2013 om 10:04 uur

Mijn vraag betreft software FOTO'S OP DVD de luxe 9

weijers124 schreef op 16.11.2013 om 17:28 uur

Hallo meneer "rijk",

 

Bedankt voor de aangedragen oplossing t.a.v. de hoofdstukken van de slideshow, om de hoofdstukken in de goede volgorde te krijgen. Inmiddels is het inderdaad gelukt.

Overigens vraag ik mij af hoe e.e.a is gekomen, maar goed het is opgelost!

 

Nogmaals bedankt.

 

F. Weijers