branden duurt zo lang!

chinook60 schreef op 04.09.2009 om 21:17 uur
Hallo!

Ik heb een vraag over het branden van een dvd. Een poos ben ik bezig geweest met de montage van een film. Deze duurt zo 70 minuten.
Nu heb ik alle juiste stappen doorlopen om deze dvd te branden, maar
dit brandproces duurt tot nu toe al 27 uur en 59 minuten.

En Magix is nog maar bij stap 1 om het te verwerken... Dit is natuurlijk uitzonderlijk lang en ik zie dattie nog steeds progressei maakt. Maar betekent dit dat mijn laptop een week aan moet staan om deze dvd klaar te krijgen??
Het zal toch niet? Kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen om dit
probleem te verhelpen??

ik hoor het graag!

groeten,

Karin

Reacties

mi-bo schreef op 04.09.2009 om 22:19 uur
Beste, hier is absoluut iets niet goed,
heeft u het programma goed geinstalleerd. en u geregistreerd en via hulp\extra functies mpeg2 codecs geativeerd,
het kan zijn dat anders een ander brand programma als magix  de brand functie overneemt.
als het project op de tijdlijn staat film \spraak\tekst\muziek klik dan aan de rechter zijde het rondje met vierpijlen aan, nu wordt de begin en einde van de film zichtbaar, misschien zitten er grote lege stukken tussen,
ook kunt u als het project klaar is voordat u gaat branden, het vierkantje links aan kliken dan ziet u uw film als blokjes staan met er tussen a\b, kijk of er bij a\b geen zwarte streep ergens staat dit betekend dat er ergens ruimte tussen twee stukjes film zit, dit moet allmaal berekend worden. deze openingen aan elkaar zetten, het het zal lukken, succes.
chinook60 schreef op 04.09.2009 om 22:27 uur
Hallo! Hartelijk dank voor je reactie!

Ikzelf werk nog maar nét met Magix en probeer alle stappen via het
boek te volgen. Ik heb inderdaad nog niks gedaan met een mpeg2 codec...
denk je dat het daar mee verheolpen kan zijn? Er staan namelijk geen lege stukken in mijn film.
Want wat is wijsheid; zal ik het branden dan maar annuleren en iets anders proberen? Want hoe ga ik te werk met een mpeg2 codec en hoe pas ik dat toe
op mijn bestaande film?
Via hulp > extra functies > mpeg2? Want dan moet ik eerst ales stop zetten...ben zo bang dat ie dan niet meer mijn dvd menu pakt ofwatdanook...

goede groet!

Karin
mi-bo schreef op 04.09.2009 om 22:31 uur
Hoi Karin, gewoon het project stoppen, er gaat namelijk niets verloren, vai hulp  extra activeren mpegs codecs activeren , aan klikken en het wijst zich zelf, je krijg dan namelijk via je email een andere codecs toegestuurd als je gezonden heb en dit naast activeren met ctrl+c en crtl+ v invullen en dan op activeren drukken gaat goed komen, succes,