Branden

gzwarts schreef op 13.12.2013 om 15:25 uur

Geachte forum.

Ik heb brand al jaren in magix eerst CD toen. DvD en nu blu-Ray .

Ik verneem dat in de tijd de kwaliteit van de schijven terugloopt , ook al een paar x een harde schijf die kapot ging zodat ik materiaal verloor.

Mijn vraag is: kan ik ook ;branden; of het wegschrijven naar een USB ?

Dit kan haast niet stuk en ik hoop dat ze langer meegaan dan schijfjes!

Mocht het kunnen in wel bestand kan ik ze het beste wegschrijven en kan ik dezelfde kwaliteit krijgen als op een gebrande blu-Ray ?

Graag uw raad en advies.

Groetjes Sandra

Reacties

RiViS schreef op 13.12.2013 om 16:53 uur

Hallo Sandra,

Exporteren naar usb kan heel goed, evenals naar bv een externe harde schijf.

Je schrijft er helaas niet bij wat je uitgangsmateriaal is, als dat bv full HD is (1920x1080pxls) dan kun je het beste ook als fullHD exporteren. Zelf exporteer ik altijd naar mpeg2HDarchief1920x1080i, dat geeft net iets betere kwaliteit dan het veel gebruikte mpeg4. Wel krijg je met mpeg2 grotere bestanden dan met mpeg4.

Ik sla de bestanden ook nog altijd op als backup op een tweede harde schijf. Gaat er dan een kapot dan heb je nog altijd je backup.

Kijk dus even wat je uitgangsmateriaal is en pas je export daar op aan.

groet,

Rijk

gzwarts schreef op 18.12.2013 om 09:47 uur

Beste Rijk,

Sorry voor mijn late reactie had het erg druk.

Wat bedoel je met uitgang? Hij kan toch gewoon in de USB poort?

Wat ik mij ook afvraag is het dan los materiaal of is het dan wel gewoon een kant en klare film.

Heel graag je reactie.

Groeten,

Sandra

RiViS schreef op 18.12.2013 om 11:55 uur

Hallo Sandra,

Met uitgangsmateriaal bedoel ik: het filmmateriaal waarmee je begint, het kan zijn b.v. een opname van een camera, in vaktermen wordt dat ook wel de "footage" genoemd, kortom: het basis(film)materiaal.

Op USB kun je zowel het (losse) basismateriaal zetten als de afgemonteerde films. Het losse materiaal kan via de Windows Verkenner, klik en sleep naar de USB stick. Gemonteerde films kun je vanuit je Magix programma exporteren via Bestand/ Film exporteren. Dat kan kan rechtstreeks naar de stick, maar je kunt hem ook eerst naar de harde schijf exporteren en later kopiëren naar de USB stick (dat laatste kan dan weer met de Verkenner).

groet,

Rijk

HDU-Veen schreef op 28.12.2013 om 09:32 uur

Beste Sandra,

Je kunt ook de gehel Disc Immage op de USB stick zetten, dan kun je daarmee later opnieuw een DVD (blue ray)branden. Krijg je alle gemakken van de DVD menu weer erbij. Ik zou altijd een DVD blijven maken en de USB alleen als back-up gebruiken. (1 x gewist is weg en dat gaat heel erg snel).

Groet