brand instellingen

wumans schreef op 05.12.2009 om 21:53 uur
Ik heb al meerdere malen (2007 en 2008) een dvd gemaakt met mijn Magix Video deluxe 2007. Helaas heb ik keren niet genoteerd welke instellingen ik gebruikt heb tijdens het branden van de dvd.
Inmiddels heb ik een film gemonteerd van onze zoon en deze wil ik graag op dvd branden alleen nu mijn probleem...IK WEET NIET WELKE BRAND INSTELLINGEN IK MOET GEBRUIKEN>

Ik heb al meerdere opties geprobeerd (PAL, DVD standaard, DVD Longplay, wel en niet encoderen, wel en niet smart rendering en ga zo maar door) maar helaas de juiste combinatie nog niet gevonden. Met als resultaat al 6 dvd's in de prullenmand want ze zijn niet te lezen door zowel de dvdspeler als de pc niet.

Ik heb deze vraag ook al aan MAGIX zelf gesteld maar ik krijg simpelweg gaan antwoord, het zou wel aan mijn dvd speler liggen. NEE daar ligt het niet aan de gemaakte dvd;s van 2007 en 2008 zijn namelijk wel te bekijken op mijn dvd speler!!

HELP HELP wie kan mijn vertellen wat ik moet instellen, om mijn video die ik met veel zorg en tijd gemaakt heb ook met mijn ouders en schoonouders te kunnen delen, om de dvd op een dvd speler te kunnen bekijken!!

Reacties

RiViS schreef op 06.12.2009 om 11:25 uur
Klik in het scherm "Disk voor dvd speler branden" op de knop "Encoder instellingen". Bovenaan zie je Preset staan. Kies daar: Standaard DVD PAL.
Dan zou het goed moeten gaan.
Check wel even wat voor soort film je zoon heeft afgeleverd, via Filminstellingen (sneltoets E).
Nog een tip: doe eerst een proefje met een kort stukje film op een RW DVD. Dat bespaart veel schijfjes!

groet,
Rijk
RiViS schreef op 06.12.2009 om 16:01 uur
Bij de standaard PAL instelling staat smartrendering al aangevinkt. Smartrendering is echter niet nodig, het bespaart soms wat tijd als er stukken in de film ziten die direct kunnen worden overgenomen, dus zonder opnieuw uit te rekenen. Als je beide opties (dus ook het antiflikkeringfilter) uitschakelt, moet je een leesbare dvd kunnen krijgen.
Heb je trouwens nog gekeken wat voor soort film je zoon had aangeleverd? Als die b.v. met een fototoestel is gemaakt dan heb je vaak een andere beeldfrekwentie dan bij PAL.

groet,
Rijk
wumans schreef op 06.12.2009 om 21:19 uur
De film is van mij zelf (mijn zoon is 1 jaar dus die kan nog niet filmen, waarschijnlijk heb je me daarin verkeerd begrepen). De film heb ik gefilmd met onze JVC camera du je zou zeggen dat dat geen probleem moet geven.
Het vreemde is wel dat als ik de film gebrand heb met de instellingen die ook jij aangaaft ook de computer de film niet kan lezen.
Ik geef niet op maar word er wel een beetje geiiriteerd van dat het me niet meer lukt nu en destijds wel.

Wel bedankt voor je hulp al heb ik er helaas tot op heden nog niet veelaan gehad!
groet
wumans schreef op 09.12.2009 om 14:08 uur
probleem opgelost en erg simpel achteraf
Ik ha dvd+ schijfjes terwijl de brander dvd- was
Dus dvd- schijfjes en het probleem was opgelost!

bedankt voor het meedenken!