BluRay schijf importeren

Polleke01 schreef op 20.08.2012 om 22:06 uur

Hallo allemaal,

Ik heb een HD band van mijn Sony camera naar een blurayschijf gebrand. Nu wil ik hem terug op de computer zetten en wat blijkt ? Juist, Magix kan de schijf niet lezen.

Kan iemand mij helpen, want het is de huwelijksreis van mijn zoon naar Engeland en die wil ik nu tot filmpje verwerken.

Ik werk met Windows XP Pro en Video de Luxe MX Premium.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Polleke

Reacties

Cinecor schreef op 21.08.2012 om 09:10 uur

Ik begrijp u niet.

Wat bedoelt u met een HDband? Een HDV opname op een miniDVbandje? Wat is de reden dat u het opgenomen beeldmateriaal (de footage) onbewerkt op een Blu-ray heeft gebrand?

U wilt de footage gaan bewerken. De footage staat toch op bijv een SD card (AVCHD) of mini DV band (HDV)? Daarmee kunt u met Magix volledig uit de voeten.

Polleke01 schreef op 22.08.2012 om 00:37 uur

Hallo cinecor,

Mijn man heeft per ongeluk die HDV opname gewist, maar ik had het ruw op een Blu-ray schijfje gezet om het veilig te stellen, want ik ken hem, hij begint maar op te nemen zonder eerst zijn bandjes te controleren. Ik heb dat zo met verschillende opnames van hem gedaan, maar ik kan geen enkele terug naar de harde schijf brengen. Is er soms een bepaalde codec die ik moet installeren ? Ik heb ook altijd problemen om de camera

Polleke01 schreef op 22.08.2012 om 00:43 uur

te laten erkennen door Magix. Hij staat wel bij scanners en camera's en toch krijg ik altijd de melding dat Magix géén verbinding kan maken met de camera. HET MAAKT ME SOMS ECHT WANHOPIG, en daarom dacht ik dat het zou helpen als ik alles ruw op een Blu-Rayschijf zou zetten, omdat dat misschien makkelijker was om het terug op mijn harde schijf te krijgen maar blijkbaar had ik het mis.

Cinecor schreef op 22.08.2012 om 10:19 uur

te laten erkennen door Magix. Hij staat wel bij scanners en camera's en toch krijg ik altijd de melding dat Magix géén verbinding kan maken met de camera. HET MAAKT ME SOMS ECHT WANHOPIG, en daarom dacht ik dat het zou helpen als ik alles ruw op een Blu-Rayschijf zou zetten, omdat dat misschien makkelijker was om het terug op mijn harde schijf te krijgen maar blijkbaar had ik het mis.

Voor het capturen zou ik willen adviseren om eens het gratis progje HDVSplit uit te proberen. Het is te downloaden van internet (even Googlen). De scèneherkenning werkt perfect, vooral als je de tijdcode van het bandje gebruikt. Maar dat vereist natuurlijk ook dat die tijdcode dan goed wordt opgenomen. Veel filmers "vergeten" dat wel eens.

Het capturen heeft niets te maken met monteren zèlf en wordt bij de meeste NLE software voor het gemak als optie toegevoegd. Voor het capturen met HDVSplit hoeft er dus geen andere software te worden opgestart.

Denk er wel aan om altijd eerst de firewirekabel aan te sluiten en dan pas de pc en de camera aan te zetten!

Bij afsluiten eerst alles uitzetten en dan pas de kabel eraf.

Als je de bronbestanden (de footage) wilt bewaren (eigenlijk dus archiveren!) kopieer ze dan naar een (externe) harde schijf.  Het DV bandje kan je dan nog een keer of vijf gebruiken. Daarna weggooien.

Laat eens horen als het gelukt is.

lucky_me schreef op 22.08.2012 om 21:05 uur

Dag Polleke

Kan je dat schijfje niet gewoon in de blu-ray speler stoppen en de film met je windowsverkenner kopiëren naar de hard disk?  Daar heb je helemaal niets anders voor nodig en kan nadien via de mediapool in magix geïmporteerd worden. maar ja, waarom gemakkelijk als het moeilijk kan?

mvg

Luc

Polleke01 schreef op 23.08.2012 om 00:29 uur

Dag Polleke

Kan je dat schijfje niet gewoon in de blu-ray speler stoppen en de film met je windowsverkenner kopiëren naar de hard disk?  Daar heb je helemaal niets anders voor nodig en kan nadien via de mediapool in magix geïmporteerd worden. maar ja, waarom gemakkelijk als het moeilijk kan?

mvg

Luc

Hoi, Luc,

Nee, dat is het probleem. Hij erkent gewoon het schijfje niet. Als ik naar windowsverkenner ga dan staat mijn Blu-rayspeler (I) leeg. Dus kan hij niets lezen van het schijfje. Ik heb dat trouwens met al mijn Blu-Ray schijven, of dat het nu R of RW is, geen enkel herkent hij. Ik word er moedeloos van, van al die problemen.

mvg

Polleke

lucky_me schreef op 23.08.2012 om 18:08 uur

Dag Polleke

Ik ben dit probleem gaan voorleggen bij de IT mensen op mijn werk. Ze kenden dit probleem in windows. Je kan dit oplossen door blurayripper te installeren. Te downloaden op  http://www.blurayripper.org/

Hiermee zouden de bestanden in je bluraylezer moeten toegankelijk worden.

wil je ze nog kunnen afspelen ook, dan kan je vlc player installeren.

ik hoop je geholpen te hebben

mvg

Luc

donthuis schreef op 01.10.2013 om 18:16 uur

BluRay schijven zijn qua inhoud niet zichtbaar onder windows. Dat is één van de beschermingen die tegen copiëren zijn ingebouwd (de andere zijn gericht op regio's of met Cinavia tot copiëren op zich). Het is niet op te lossen op Windows niveau, hoewel een afspeelprogramma als Power DVD of WIn DVD ze wel kan inlezen. Gratisprogramma's als VLC mediaplayer hebben geprobeerd een gratisspeler te maken, maar die werkt dacht ik niet goed. Maar om opnieuw te gaan monteren, moet er niet afgespeeld maar geripped worden!

Er zijn Bluray rippers en Bluray copieerprogramma's. De laatste kunnen ook rippen + gelijktijdig converteren naar MPEG2 formaat. Een bekend voorbeeld dat ook copieerbeschermingen omzelit is DVD Fab. Niet goedkoop meer helaas. Ooit hadden ze voor DVD's  een gratis ripper, maar bij het BluRay formaat is alles betaalde software..

De hieronder staand ripper ken ik niet, ik heb alleen ervaring met DVD Fab en VLC 

NB Dat HDV formaat krijg je nooit meer terug, dat is apparaat specifiek. MPEG2 of WMF HD zijn ook OK