Blue Ray Disk branden als ISO bestand

Aletta schreef op 22.02.2015 om 22:20 uur

Via deze site is enige tijd geleden mij geadviseerd dit i.v.m. de lengte (4 min. te lang) van mijn film het bestand op Blue ray disc te branden inplaats van AVCHD

Graag wil ik dit bestand eerst als ISO bestand op mijn PC hebben maar na het opslaan zie ik

3 files AAC, BDMV en Certificate

Of is het branden via BLUE RAY alleen maar van toepassing door gelijk op de DVD te branden???

Werk in Video de Luxe 2014 op Windows 7

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 22.02.2015 om 23:10 uur

Hallo Aletta,

Op het moment dat je een Blue Ray als ISO bestand gaat branden, moet je een bestandsnaam invullen. Je moet even op letten in welke map het ISO bestand wordt weggescheven. Het is dus bv. "Naam.iso"

succes,

Rob

Aletta schreef op 23.02.2015 om 13:27 uur

Dag Rob,

Helaas, Ik kom helemaal GEEN veld tegen waarop ik de bestandsnaam kan invullen!

Als ik nu in Blue Ray brand maakt hij 3 files aan.

Als ik in AVCHD een ISO bestand maak zie ik wel een ISO bestand in de map waarin ik het heb opgeslagen

Groet, Letty

Voormalige gebruiker schreef op 23.02.2015 om 15:03 uur

Hallo Letty,

Zie afbeelding:

Het ISO bestand kan je nu branden op een DVD. zie http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/burn-a-cd-or-dvd-from-an-iso-file

succes,

Rob

Aletta schreef op 23.02.2015 om 16:20 uur

Dag Rob,

Helaas het linkerveld wordt bij mij NIET aangegeven

Als ik ga naar Diskselectie kies ik voor middelste BLUE RAY daarna kom ik op een veld zoals grijs vak zie hieronder,in het antwoord van jou.

Hij begint gelijk te branden de map is het enigste wat ik kan aangeven en een mogelijkheid tot een naam geven krijg ik niet, het lijkt erop dat ik de mogelijkheid om een ISO via Blue Ray te branden niet heb. Wel in rechter keuze AVCHD

Groet, Letty

Voormalige gebruiker schreef op 23.02.2015 om 22:09 uur

Beste Aletta,

Ik ga er vanuit dat je VDL 2014 plus of Premium gebruikt.

Hoe maak je een ISO bestand:

1. klik op: Branden

2. Klik op: Blu-Ray

3. zet de brander op: Image Recorder (zie afbeelding rood omcircelde)

4. klik op: Branden

5. Geef een bestandsnaam in. (zie afbeelding rood omcircelde)

6. Klik op opslaan.

7. nu word er een ISO bestand aangemaakt.

Succes,

Rob

Aletta schreef op 24.02.2015 om 11:04 uur

Dag Rob,

Helemaal gelukt!! Dank voor de snelle antwoorden.

Het verwarrende was dat hij gelijk ging branden nadat ik in directory encoderen had geactiveerd!! Dit zonder dat ik BRANDEN had geactiveerd. Nu komt er wel een veld waarin ik een naam kan opgeven.

Mijn film is 4 min. te lang. Dus kijk nu wat het mooiste resultaat geeft. Via Blue Ray of AVCHD Bij de laatste keuze moest wel de bitrate in de encoder aangepast worden. Maar het resultaat is verbluffend goed!!!

Stoei nog wel met het geluid, de kunst is om dit op elk spoor gelijk van niveau te krijgen.

Maar ja dit is weer een andere vraag

Bedankt, Groet Aletta

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2015 om 22:59 uur

Hallo Aletta,

Fijn dat je probleem is opgelost. Nu het geluid nog. Daar is ook een manier voor. Dat kan je doen door alle geluiden die je wilt normaliseren te activeren (Geel) en druk op Alt+N. zie afbeelding

Succes,

Rob