Blu-ray disk branden

WimGo schreef op 10.01.2018 om 10:52 uur

Ik heb een film gemaakt met VDLpremium en wil deze op de Blu-ray disk branden.

Bij de diskselectie geef ik aan dat hij naar een Blu-ray moet wegschrijven.

Bij de brandinstellingen geef ik aan dat het formaat opslagmedium H.264 moet zijn om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

Als deze film, van 42 minuten, ga renderen doet hij daar ruim 5 uur over. Na het renderen geeft hij aan dat er een schrijffout is ontstaan en dat hij niet kan branden.

Weet iemand wat ik kan doen om het renderen wat korter te krijgen, behalve naar MPEG 2 terug gaan, en waar de schrijffout in kan zitten.

Reacties

Bol schreef op 10.01.2018 om 15:44 uur

Hallo Wim,

Om te beginnen, staat de "Favoriete codec voor import en export van Mpeg-4" op het tabblad Import/ export op het Mainconcept? Zo niet, druk op de letter "Y". Nu kom je in het menu Programma-instellingen

Het branden doe je dan als volgt:

1. zet de brander op "image recorder". Er wordt dan een ISO bestand aangemaakt, die je later met een freewareprogramma op een Blu-ray schijf kan branden. Hiervoor gebruik ikzelf AnyBurn. Te downloaden van http://www.anyburn.com/ Hiermee voorkom je verspilling van Blu-Ray schijven als er iets fout is gegaan.
  2. klik op encoder-instellingen en zet een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen", hierdoor wordt de CPU ontlast, wanneer er veel effecten en overgangen worden / zijn gebruikt in je project.
  3. klik op OK
  4. klik op: "Branden"
  5. geef een naam aan het ISO-bestand.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2018, 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

WimGo schreef op 10.01.2018 om 16:47 uur

Hallo Bol,

Dank. Ik ga het uitvoeren. Wanneer en hoe gebruik ik dan het ISO bestand dat ik op de Blu-ray ga branden?

Wim

Bol schreef op 10.01.2018 om 17:59 uur

Hallo Wim,

Wanneer er een ISO (image file) gemaakt is, kan je, zoals ik al beschreef met AnyBurn op een DVD of Blu-ray schijf branden.

zie onderstaande afbeelding.

Zelf heb ik een Mediaspeler MED800X3D met een harde schijf. Ik kopieer het ISO bestand naar de harde schijf van MED800X3D en ik kan deze dan inclusief Menu afspelen. Volgens mij, kan je deze ISO bestanden ook op andere mediaspelers afspelen, mits deze ISO bestanden ondersteund. zie: http://mede8er.eu/nl/index.php?d=800x3d

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 10.01.2018, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-