Blu-Ray branden gaat niet goed

Arntz schreef op 01.11.2015 om 19:01 uur

Ik gebruik VDL 2013 Plus. Het encoderen gaat goed, het duurt wel erg lang (ong. 4 uur voor een film van 1 uur). Als ik de film op DVD RW brand ziet het er prima uit. Daarna brand ik dezelfde film op Blu-Ray. Na lange tijd dus is het brandproces voltooid. Maar bij meerdere projecten breekt de film bij het afspelen af. Het ene project na 40 min, ander project na 50 min. Zelf gedacht dat het aan de schijfjes lag. Maar nu andere Blu-Ray schijfjes geprobeerd en hetzelfde probleem. Het lijkt aslof niet het hele project gebrand wordt.

Ik werk onder Windows 10, maar het probleem kwam al onder Windows 7 voor.

Reacties

mi-bo schreef op 02.11.2015 om 14:48 uur

hallo,

een eerlijk antwoord, waarom de projecten als mpeg 2 of mpeg4 niet eerst exporteren op een usb stick ( schijf ) en als er voldoende materiaal is op blu-ry (25 GB) branden.

of op dvd's en daarna importeren in vdl en daana branden op blu-ray

gr

Michael

donthuis schreef op 05.11.2015 om 17:14 uur

Zelf brand ik al jaren niet meer onder MAGIX Vdl-programma's. Zodra de ISO/Image optie in het brandmenu beschikbaar kwam heb ik die optie gekozen en vervolgens de image via één van de (gratis) brandprogramma's op schijf gezet. Als je dat bij Bluray schijven eerst op de herschrijfbare BD RE doet kan je nog vooraf testen ook.

Je hebt daarvoor de gratis en betrouwbare maar wat langzame Imageburn, gartis CD Burner XP (was prima, heeft nu soms wat bugs) en ook het niet zo dure betaalde programma van Ashampo Burning Studio dat me prima. bevalt.

Het voordeel van het gebruiken van images, is dat je zo makkelijk op een externe harde schijf een ISO copie kan zetten