Als het project klaar is en ik een export, bv. Naar WMV aanmaak start deze goed op en na ongeveer 8 á 9 minuten komt er een blauw scherm met steeds een ander foutmelding ik heb de hardware en geheugen (16gb) gecontroleerd.
Voormalige gebruiker
schreef op 09.08.2014 om 18:57 uur
Rob, ik gebruik Magix video deluxe 2014 premium.
Als het project klaar is en ik een export, bv. Naar WMV aanmaak start deze goed op en na ongeveer 8 á 9 minuten komt er een blauw scherm met steeds een ander foutmelding ik heb de hardware en geheugen (16gb) gecontroleerd.
Hallo Bert,
Een blauwscherm hoeft niet aan de hardware te liggen. Ik had dit pas nog. Ik had Glary Utilities in "msconfig.exe" uitgezet zodat het niet meer zo opstarten tijdens het opstart van Windows en wanneer ik het in de slaapstand zetten kreeg ik een blauwe scherm. lees dit eens: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/resolve-windows-blue-screen-errors
Er zijn twee mogelijkheden.
1. zet alles terug op de standaardwaarde (ga naar: bestand / instellingen / programma instelling terugzetten op standaardwaarde.
2. Een herstelprocedure van magix uit te voeren. (leg de DVD in de lade en kies voor herstel)
Als dat nog niet geholpen heeft kan je het "videodeluxe.ini" bestand verwijderen. Dit bestand is te vinden in de verborgenmap: c:\ProgrammaData\Magix\video deluxe2014 Premium. Na verwijdering wordt deze automatisch weer aangemaakt.
Mocht onderstaande niets opleveren kan je het systeemherstel van windows ook proberen. Dit zet de pc terug in de toestand van voor de problemen opdoken. Dit zal natuurlijk enkel werken wanneer het probleem veroorzaakt is door software.
Allen, bedankt voor de antwoorden. Was een hardware conflict tussen losse dubbele vga kaart en de vga op het moederbord, ik dat deze uitstond.
Voormalige gebruiker
schreef op 10.08.2014 om 11:10 uur
Allen, bedankt voor de antwoorden. Was een hardware conflict tussen losse dubbele vga kaart en de vga op het moederbord, ik dat deze uitstond.
Hallo Bert,
Fijn dat je probleem is opgelost. Ik ben nieuwsgierig. Je schreef eerder dat het geen hardware probleem kon zijn. Nu heb ik een vraag. Zat de videokaart niet goed in het slot of was de software niet juist geinstalleerd?
Ik had alle drivers en hardware gecontroleerd en dat was goed. Zodra ik een export van een project uitvoerde liep deze vast met een blauw scherm. Bij het opnieuw installeren van Windows 8.1 zag ik bij beheer twee vga drivers. Deze kan je software matig uitzetten, maar dat hielp niet. Vervolgens in bios de vga op het moederbord uitgeschakeld. Dan werd de externe dubbele vga wel goed aan gestuurd. Heb inmiddels twee projecten gerenderd en dat ging goed. Nu weer de rest van de software terugzetten.
Bedankt voor het meedenken.
Voormalige gebruiker
schreef op 10.08.2014 om 12:56 uur
Ik had alle drivers en hardware gecontroleerd en dat was goed. Zodra ik een export van een project uitvoerde liep deze vast met een blauw scherm. Bij het opnieuw installeren van Windows 8.1 zag ik bij beheer twee vga drivers. Deze kan je software matig uitzetten, maar dat hielp niet. Vervolgens in bios de vga op het moederbord uitgeschakeld. Dan werd de externe dubbele vga wel goed aan gestuurd. Heb inmiddels twee projecten gerenderd en dat ging goed. Nu weer de rest van de software terugzetten.