Bitrates

Polleke01 schreef op 28.11.2016 om 13:34 uur

Hallo iedereen,

Kan iemand mij zeggen hoe ik na kan kijken in welke bitrate mijn film gerenderd is ? En kan ik een film die gerenderd is op 5.800 nogmaals renderen maar dan op 10.000 of moet ik terug naar het originele project en weer opnieuw renderen onder een andere naam ?

Ik werk met VDL 2016 Premium en Windows 10

Alvast bedankt voor de hulp.

Oma Polleke

Reacties

RiViS schreef op 28.11.2016 om 17:40 uur

Hallo Oma Polleke,

Rechtsklik op de filenaam van je film en kies Eigenschappen en daarna het tabblad Details. Daar vind je de bitrate (gegevenssnelheid).

Opnieuw renderen lijkt me geen probleem. Uiteraard wel even de gewenste bitrate vooraf instellen, maar dat had je zelf natuurlijk ook al bedacht...

groet,

Opa Rijk

Polleke01 schreef op 28.11.2016 om 18:31 uur

Hartelijk bedankt, opa Rijk, voor je hulp. Nu heb ik het voor elkaar.

En ja, dat had ik ook bedacht, maar ik weet niet meer waar je de bitrate moet instellen. Ik exporteer met video de Luxe en krijg dan enkel de vraag : Als videofile of voor het web of voor ....Daar kan ik enkel uit kiezen voor Kwaliteit en voor Mpeg 2 of 4. Kies dan altijd kwaliteit 2 en mpeg 4, hopende dat de bitrate hoog genoeg is.

Nogmaals hartelijk dank

Oma Polleke

RiViS schreef op 28.11.2016 om 19:21 uur

Hallo Oma Polleke,

Geen slechte keus, lijkt me.

Als je meer instelmogelijkheden wilt, kun je ook exporteren via Bestand/ Film exporteren en dan b.v. Video als mpeg4. Nu opent een scherm waar je nog van alles kunt kiezen/ instellen. Kies b.v. bij presets HDTV 1920x1080 H264 25 fps. In het brede zwarte vlak zie je dan dat de bitrate 10000kb/sec is. Wil je nog wat hoger, klik dan op Gavanceerd en daarna op Geavanceerde videoinstellingen, daar verander je dan bij Bit rate het getal.

groet,

Rijk

Polleke01 schreef op 28.11.2016 om 22:45 uur

Alweer eens bedankt Rijk voor je toelichting. Ik ben nu wéér wat slimmer geworden ! 

Polleke