bij het branden van een blu-ray is het menu niet te zien.

maasdijk96 schreef op 14.10.2014 om 11:46 uur

Werk sind kort met video de lux pro 2015 plus.  Voor de eerste keer een blu-ray gebrand. Als ik de bestanden op de schijf bekijk dan zie ik drie bestanden waar van de eerste de film laat zien zonder menu en het tweede bestand het eerste beeld van het menu, het derde bestand is leeg. Ik heb de instellingen gebruikt die standaard in het programma staan. 

ik gebruik win7 intel core i7 3,4GHz 8 ghz geheugen

Wat doe ik niet goed?

groet cees

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.10.2014 om 23:12 uur

Beste Cees,

Heb je de de gebrande Blu-Ray schijf afgespeeld op uw Blu-Ray speler? Als het goed is, dan zult u zien dat het menu, dat u heeft aangemaakt, ook goed afspeelt. Wat ik niet begrijp, wat u bedoelt met het bekijken van de bestanden op mijn schijf.

succes,

Rob 

maasdijk96 schreef op 15.10.2014 om 16:12 uur

Dit is een dvd gebrand met een blu-ray brander. Met play kan ik hem niet starten, als ik de bestanden open dan krijg ik dit te zien, Alleen de eerste regel van STREAM laat de opname zien zonder menu.

Op de volgende regel staat het eerste beeld van het menu. Ik gebruik een Pioneer BD-RW BDR-S08 SCSI.

Het programma geeft geen foutmelding bij het branden.

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2014 om 17:04 uur

Beste Cees,

Nu begrijp waarom uw schijf niet afspeelt op uw computer. U wilt de schijf afspelen, via de interne Blu-Rayspeler van uw computer. U moet hier wel,net als windows media player, beschikken over het juiste afspeelprogramma die een blu-ray DVD kan afspelen.

0000.mts = film 1

0001.mts = film 2

0002.mts = het menu

U kunt wel via windows mediaplayer 0000.mts of 0001.mts afspelen.

succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 16.10.2014 om 13:10 uur

Hallo Cees,

Dat klopt maar geeft geen menu weer. Wel aan de linkerkant de films. Om het het menu op het je computerscherm te zien moet je bv. DivX Plus player geinstalleerd hebben. Zelf speel ik mijn Blu-Ray's op mijn LG Blu-Ray speler, die aangesloten is via een HDMI op mijn TV. Hierdoor krijg je een veel mooier beeld dan via de computer.

Succes,

Rob 

maasdijk96 schreef op 20.10.2014 om 21:18 uur

Beste Rob,

De film is gebrand met de Pioneer en wordt daar ook mee afgedraait. Met WMP kun je geeg blu-ray draaien, met VLCplayer wel. Maar als ik op play druk krijg ik de fout melding [zie foto]

Ik kan wel het bestand openen en dan zie ik hyet scherm wat ik eerder toonde.

groet cees. 

Voormalige gebruiker schreef op 20.10.2014 om 22:27 uur

Hallo Cees,

Ik heb VCLplayer niet meer op mijn computer staan. Ik kan je niet vertellen wat de foutmelding inhoud. Het is wel mogelijk om je film in WMP af te spelen. Ga naar de map stream en klik met de rechtermuisknop op 0000.mts , openen met WMP. Zelf speel ik de MTS bestanden af  MPC-HC. gratis te downloaden http://mpc-hc.org/downloads/

Ook met dit programma kan je geen BluRay disk met menu structuur afspelen. U zult een programma moeten kopen die Blu-Ray met menu afspeelt. Het beste kan je een Blu-Rayspeler kunnen kopen dit u aansluit aan u uw TV.

Ik ben nog geen gratis programma tegengekomen die een Blu-Ray disk kan afspelen op de computer met een menustructuur.

Succes,

Rob

maasdijk96 schreef op 23.10.2014 om 01:27 uur

Beste Rob,

Ik heb de MPC player geinstallerd en kan nu de blu-ray schijven draaien. In de Tijdlijn komen streepjes te staan en die komen overeen met de hoofdstukken die ik heb aangemaakt. Tot zover winst. 

Ik blijf het vreemd vinden dat het menu wat ik met Magix maak niet te zien is en dat er ook geen melding wordt gemaakt bij het branden van een BR schijf. Misschien een punje voor Magix bij de volgende update.

In iedergeval bedankt ben toch weer wat wijzer geworden.

groeten Cees