Bij het aanmaken van titels gaat het programma in de fout

hataduij schreef op 04.04.2014 om 18:54 uur

het programma meld het volgende:

Fout in modus "mxtype.dll (laadadres: 0x05a6000) op adres 0x05a71439 Uitzondering 0xc000005 "ACCES_VIOLATION".

Ik heb al opnieuw geinstalleerd (dus eerst alles verwijderen) helpt niet. Als ik titelst wil aanmaken valt of het filmbeeld weg of krijg ik de fout en het programma moet ik sluiten

Magix video deluxe Premium Download-versie 11.0.6.4 (UDC2)

Windows 7

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2014 om 18:38 uur

Beste,

Ik denk dat je systeem vervuild is. Heb je wel eens een schoonmaak gehouden met CCleaner of Clary Utilities 4.

https://www.piriform.com/ccleaner

http://www.glarysoft.com/

Succes,

Rob

hataduij schreef op 08.04.2014 om 14:30 uur

Helaas dit heeft geen enkel effect.

Hans

Voormalige gebruiker schreef op 08.04.2014 om 15:28 uur

Beste,

Wat je ook zou kunnen proberen is:

1. Maak eerst een herstelpunt of een image-file van je harde schijf.

2. zoek met windowsverkenner  " mxtype.dll " als zoeknaam

3. verplaatst deze tijdelijk naar een tijdelijke map. (let wel op dat je onthoudt uit welke map deze is verplaatst

4. Start nu je computer en VDL opnieuw op en kijk of het nu wel kan.

Alles wat je doet is voor eigen risco

Succes,

Rob

hataduij schreef op 10.04.2014 om 18:14 uur

Beste,

3. verplaatst deze tijdelijk naar een tijdelijke map. (let wel op dat je onthoudt uit welke map deze is verplaatst

Succes,

Rob

vind ik te riscant ik heb dit bestand al eens gewisseld met een oud bestand maar dit had geen effectg

Voormalige gebruiker schreef op 10.04.2014 om 19:12 uur

Beste,

Succes,

Rob

vind ik te riscant ik heb dit bestand al eens gewisseld met een oud bestand maar dit had geen effectg

Nou zo riskant is het ook niet. Het enige wat kan gebeuren is dat VDL niet opstart. Windows zal zeker opstarten. Je schrijft ook dat je alles heeft verwijderd. Maar tijdens het opnieuw instaleren word het bestand " Videodeluxe.ini " niet vervangen. Ga naar: c:/ gebruikers / gebruikersnaam / AppData / roaming / Magix / video deluxe mx / videodeluxe.ini. verwijder deze. Bij het opstarten van VDL MX wordt er een nieuw ini-bestand aangemaakt. (Ik heb dit zelf net gedaan). Je moet wel de verborgen mappen zichtbaar maken.

Succes

Rob

hataduij schreef op 11.04.2014 om 12:10 uur

Beste,

Succes,

Rob

Nou zo riskant is het ook niet. Het enige wat kan gebeuren is dat VDL niet opstart. Windows zal zeker opstarten. Je schrijft ook dat je alles heeft verwijderd. Maar tijdens het opnieuw instaleren word het bestand " Videodeluxe.ini " niet vervangen. Ga naar: c:/ gebruikers / gebruikersnaam / AppData / roaming / Magix / video deluxe mx / videodeluxe.ini. verwijder deze. Bij het opstarten van VDL MX wordt er een nieuw ini-bestand aangemaakt. (Ik heb dit zelf net gedaan). Je moet wel de verborgen mappen zichtbaar maken.

Succes

Rob

Ik heb dit ook geprobeerd het lukte maar de fout blijft helaas.

hataduij schreef op 13.04.2014 om 14:13 uur

Gevonden via internet bij een ander magix forum italiaans, hadden ook een fout mxtype.dll programma crashte. zij raden aan het bestand DP4Fonts.cache (Magix Roaming) te verwijderen en opnieuw te starten. dit heb ik niet gedaan ik zag dat het bewuste bestand niet van datum gewijzigd was terwijl de anderen wel, ik een ander DP4Fonts.cache gebruikt van een andere computer, waar de datum wel gewijzigd was. Na het opnieuw starten van het programma ging het aanmaken van een titel weer als vanouds. Hans

Voormalige gebruiker schreef op 13.04.2014 om 15:03 uur

Gevonden via internet bij een ander magix forum italiaans, hadden ook een fout mxtype.dll programma crashte. zij raden aan het bestand DP4Fonts.cache (Magix Roaming) te verwijderen en opnieuw te starten. dit heb ik niet gedaan ik zag dat het bewuste bestand niet van datum gewijzigd was terwijl de anderen wel, ik een ander DP4Fonts.cache gebruikt van een andere computer, waar de datum wel gewijzigd was. Na het opnieuw starten van het programma ging het aanmaken van een titel weer als vanouds. Hans

Hallo Hans,

Ik vind het fijn om te horen dat je probleem is opgelost. Bedankt dat je dit op het forum heeft gezet, zodat andere er gebruik van kan maken.

Veel plezier met het maken van je films

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 14.04.2014 om 14:12 uur

Hallo Hans,

Ik heb in VDL 2014 het bestand "DP4Fonts.cache" verwijderd. Daarna heb ik VDL 2014 weer opgestart en wat ik al verwachtte, het DP4Fonts.cache wordt opnieuw aangemaakt. En het werkt perfect.

Je schrijft dat je alles heeft verwijdert en opnieuw geinstalleerd heeft. Nu blijkt maar weer dat tijdens het verwijderen nog resten achterblijven. Zoals in de Map AppData / Roaming / magix / VDL????

Wanneer je om wat voor rede dan ook nog eens opnieuw moet herinstalleren, download dan van Magix-site het bestand  "mxclean.exe.exe"  van:  https://support2.magix.com/customer/nl/node/138 (je moet hier wel even inloggen)

Succes,

Rob

Aanvulling 14:25

Bij het opstarten van een VDL programma word het bestand "DP4Fonts.cache"steeds opnieuw aangemaakt.

Wanneer ik dit bestand in het kladblok van windows bekijkt, dan zie ik dat dit bestand verwijzingen naar c: windows \ fonts regelt.