Bij fade-in en -out maken, hangt VDL zich op

Voormalige gebruiker schreef op 18.08.2014 om 19:32 uur

Als ik een video-track in de arranger sleep waarbij GEEN audio-track aanwezig is en daarbij een fade-in wil maken, dan hangt deluxe zich op op het moment dat ik de muisknop weer loslaat.
Zelfs als ik deluxe (17 plus) verwijder en nogmaals installeer, blijft het probleem bestaan.
(Met 2014 Plus probeer ik niets meer, want daarbij werkt het apha-kanaal niet bij het ge-exporteerde bestand)
Heeft iemand een soort gelijk probleem (gehad)? ...hoe is dit op te lossen?
(Win 7 / i7-machine / Video deluxe 17 Plus)  ...zelfs met updates lukt het niet!

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 18.08.2014 om 21:54 uur

Om het 'ophangen van deluxe' te ontwijken, heb ik het volgende alternatief gevonden:

- Bij programma-instellingen (toest Y):
- tabblad "video/audio"
- het vinkje uitzetten bij "Geluid bij video's extraheren".

Waarom dit in Godsnaam sinds kort MOET...?
...het zal een ingeslopen bug zijn. (of dat Win7 is of vdl, who knows?)

mi-bo schreef op 19.08.2014 om 08:48 uur

Beste Joop.
Uw probleem net uitgeprobeerd, de problemen die U heeft kan ik niet vinden.
Ik werk ook met Windows7, ga naar bestand, onderin  instellingen terug zetten naar standaard warde, en vermoedelijk is Uw probleem verholpen, vergeet niet van te voren het vinkje 'geluid bij video's extraheren weer aan te vinken, gezien U met videoberwerking bezig bent en vaak projecten verwijderd en weer opneem, doet U regelmatig de schijven defragmenteren.
succes met het mooie MAGIX product
mido

Voormalige gebruiker schreef op 19.08.2014 om 17:20 uur

Dank je "mi-bo", maar...
1. geen haar op m'n hoofd die de instellingen terug gaat zetten, dan kan ik m'n video-output weer helemaal opnieuw gaan instellen. 

2. Hoe kom je d'r bij dat ik vaak projecten verwijder? En "opnemen" al helemaal niet.
(last van vooroordelen?)

(Kom vooral met de kreet 'defragmenteren', een gokje waar 'n klant misschien geen verstand van heeft)

Beste hint zou zijn: wacht op de zoveelste update en bid dat de bug er ooit eens wordt uitgehaald.

Mi-Do, ik weet zeker dat je dit probleem niet met MIJN video-bestand hebt uitgeprobeerd, maar dat bestand hier droppen doe ik niet... Logisch! ...maar ik kan je wel verraden dat het een formaat van 400MB is, 1280x720, Quick Time RLE, 25 fps, 24 bits RGB. Maar daar schiet je natuurlijk ook niets mee op. Het punt is, het bevat geen audio-kanaal.... en DAT is het 'probleem'.

lucky_me schreef op 19.08.2014 om 18:32 uur

Joop, het moet me toch even van het hart. Ik vind je kritiek op mo-Bo een beetje kort door de bocht. Mi-bo kreeg intussen 880 x een bedankt. dit zijn dus minstens 880 mensen die tevreden waren. Het is mogelijk dat de oplossing die jij kreeg niet de meest optimale was, maar hij probeert toch iedereen te helpen, gratis en voor niets.

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 19.08.2014 om 19:20 uur

Je hebt gelijk Lucky.

Sorry mi-bo, maar het is nu eenmaal frustererend als je na 11 jaar trouwe gebruiker wordt geconfronteerd met een 'euvel' waar je weer machteloos naar moet kijken en er geen medelotgenoot weet te vinden die dat zelfde euvel WEL weet te plaatsen. (had ik eigenlijk erbij moeten vermelden) Mag ik veronderstellen dat 'men' na 11 jaar meehobbelen toch wel 'n 'beetje' de weg weet te vinden?
Ik had al menig vinkje, optie, instelling, reset, update en un- en re-installs geprobeerd, maar niets hielp... Ja, zelfs met windows-herstelpunten... TOTDAT ik het enige echte vinkje vond.... vandaar dat ik DIE als antwoord op mijn eigen vraagstelling erbij had geschreven. (in de hoop dat er bij iemand van de technische hoek, een van de ontwikkelaars, misschien een kwartje valt... je weet maar nooit).
Groet, een lotgenoot.

mi-bo schreef op 20.08.2014 om 11:59 uur

Beste Joop,
alles is vergeven, een mens moet toch zijn hart kunnen luchten,( Bedankt  Lucky_ Me) sinds 2005 werk ik al met vdl de eerste versie, er is een verschil tot versie MX  toen kon alleen de Prem versies avchd( full HD ) beelden konden inladen en bewerken nu mijn vraag hoe laat U de beelden in, want misschien zit daar het probleem. ook kunt u een stukje van een minuut via Wetransfer.nl naar mij toesturen, en kan ik kijken of dit probleem ook bij mij zo binnen komt, mi-bo@magix.info
door de schijven te defragmenteren heeft niets te maken met Uw projecten, maar de 1 & 0 komen dichter naar elkaar toe, via bestand systeem terug zetten naar standaard waarde heeft geen invloed op Uw projecten, de techneuten zitten in Dresden  die kunt U benaderen via http://www.magix.com/nl/support/technische-ondersteuning/...ondersteuning van Uw aankoop vdl 17 plus zal naar mijn mening niet meer gegeven worden, maar het is het proberen waard.
En wat is Uw probleem met vdl 2014 plus, dit is een totaal pakket dat analoog en digitaal kan bewerken,
zie van U een reactie.
gr
mido( MAGIXagent)