Bij de overgangen zie je op de tijdlijn dat beelden soms blijven hangen

udoirene schreef op 04.08.2013 om 17:41 uur

Bij een overgang blijft het beeld op de tijdlijn in de hoogste resolutie regelmatig hangen, ook in een iets lagere resolutie. Bij het branden zie je daar niets van, maar tijdens de montage wordt je er niet goed van.

Ik heb een computer met een SSD kaart als C schijf een moederbord P8B75-M, ,  werkgeheugen12288 Mbyte en video kaart NVIDEA Ge Force GTX 640 1024Mbyte.

Al mijn film materiaal is opgeslagen in een aparte schijf E.

Ik werk met video delux MX, met video delux 2013 plus werkt het ook niet. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 04.08.2013 om 18:42 uur

Beste,

Ik heb ook een i7-2600 CPU 3,4 GHz en heb ook last van dit verschijnsel.

Magix heeft daar een oplossing voor. Dit heet preview rendering.

De sneltoets is: CTRl+R of ga naar: bewerken / preview rendering starten. 

succes

Rob

anna-dewilde schreef op 05.08.2013 om 08:10 uur

Ik werk met Magix Vdl MX op een pc met W7 en een i7/920 proccessor, ik heb hetzelfde probleem,  altijd renderen vind ik geen goede oplossing, telkens je iets veranderd moet je opnieuw renderen en dat kost veel tijd, het is niet plezant werken zo. Het probleem van Magix is dat die maar werkt met 32 bit hij gebruikt de 64bit niet, een grote fout van Magix vind ik, ik ben overgeschakeld naar Adobe Premiere en dat werkt perfect.

Groetjes - Anna

magixagent schreef op 05.08.2013 om 10:54 uur

Ik werk met Magix Vdl MX op een pc met W7 en een i7/920 proccessor, ik heb hetzelfde probleem,  altijd renderen vind ik geen goede oplossing, telkens je iets veranderd moet je opnieuw renderen en dat kost veel tijd, het is niet plezant werken zo. Het probleem van Magix is dat die maar werkt met 32 bit hij gebruikt de 64bit niet, een grote fout van Magix vind ik, ik ben overgeschakeld naar Adobe Premiere en dat werkt perfect.

Groetjes - Anna

Beste Anna,

vertel er wel bij dat U het element pakket gebruikt met veel minder tijdlijnen, of bent U overgegaan naar een pakket van € 1400,00 en een grafischekaart van € 750,00 en dan werkt u perfect met 64 bits.

graag een reactie,

gr

emilelucienne schreef op 05.08.2013 om 11:17 uur

Je kunt aanpassingen doen die een vloeiender afspelen bewerkstelligen.

Daarvoor dien je via programma-instellingen een aantal onderdelen uit te schakelen/aan te passen.

Ga naar : www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video:cameraknowledge455573.html

Pas de aanbevelingen toe en het zal veel vlotter verlopen. Indien dat niet voldoende zou blijken kun je de opnamen M2TS omzetten naar  mpeg2HD archief1920x01080 via batchconversie = rechtermuisklik op opnames of zie eventueel Bestand...Batch-conversie. Deze conversie vraagt wel veel tijd en rekenwerk van de CPU en is daarom m.i. slechts aan te raden voor gedeelte van de film en niet voor gans de film.Succes

Wat de opmerkingen van Anna betreft ...ieders meug maar voor mij Magix

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2013 om 14:09 uur

Je kunt aanpassingen doen die een vloeiender afspelen bewerkstelligen.

Daarvoor dien je via programma-instellingen een aantal onderdelen uit te schakelen/aan te passen.

Ga naar : www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video:cameraknowledge455573.html

Pas de aanbevelingen toe en het zal veel vlotter verlopen. Indien dat niet voldoende zou blijken kun je de opnamen M2TS omzetten naar  mpeg2HD archief1920x01080 via batchconversie = rechtermuisklik op opnames of zie eventueel Bestand...Batch-conversie. Deze conversie vraagt wel veel tijd en rekenwerk van de CPU en is daarom m.i. slechts aan te raden voor gedeelte van de film en niet voor gans de film.Succes

Wat de opmerkingen van Anna betreft ...ieders meug maar voor mij Magix

Hallo Emile,

Ik was erg benieuwd, maar de bovenstaande link werkt bij mij niet. Heb je soms een tikfout gemaakt. Ik denk dat je deze link: http://www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video-camera.knowledge.455573.html

Gr.

Rob

emilelucienne schreef op 05.08.2013 om 15:50 uur

Beste Robvroe1, Uw opmerking is terecht. Ik was een punt vergeten tussen knowledge en 455573

Sorry, een puntje met grote gevolgen

anna-dewilde schreef op 05.08.2013 om 17:05 uur

Beste Magixagent,

Laat ik als eerste zeggen dat ik een heel grote Magix fan was en nog steeds ben, ik heb verschillende Magix producten, maar nu we in full HD filmen kan ik met Magix VDL MX premium niet vlot monteren, daardoor ben ik overgeschakeld op Adobe Premiere, wat ik aan geld hiervoor wil uitgeven is mijn zaak, er zijn nog programma's die goedkoper zijn en die ook met 64bit werken, oa. Pinnacle. Het is spijtig dan Magix zo lang wacht om een 64bit programma uit te brengen nu al veel mensen in full HD filmen en willen monteren, Voor de rest niets dan lof over Magix, ik heb er altijd (al heel lang) goed en prettig mee gewerkt.

Groeten

Anna