Bij branden krijg ik melding: project heeft min 4676 mb nodig....

Voormalige gebruiker schreef op 14.12.2009 om 23:58 uur
Ik heb een film gemaakt die wat langer is dan 120 min...althans volgen DVD7..als ik project wil branden, krijg ik uiteindelijk tijdens laatste stap de meldign dat het project minimaal 4676 mb nodig heeft en of ik een lege dvd wil plaatsen.... die optie geannuleerd en opnieuw het branden opgestart...vervolgens gekozen voor de optie bitrate aanpassen en opnieuw geprobeerd....wat denk je ? Krijg weer die melding ! Bitrate nog lager gezet....krijg ik weer die melding....
Voor louter ellende heb ik het project dan maar via Windows DVD maker gebrand...deze gaf geen enkele krimp en brande het project gewoon op een DVD..... maar DVD7 moet dat toch ook kunnen ???? Toch ????
Doe ik iets verkeerd ????
Iemand die een waardevolle tip heeft hierover ????

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 15.12.2009 om 11:04 uur
Hallo mrfra62,
Met enige voorzichtigheid probeer ik een reden te zoeken voor de foutmelding.
Ik ken DVD7 nl. niet. Wel weet ik dat voor goede video je op een normale DVD
van 4.7 GB ongeveer één uur materiaal kwijt kunt. Wil je toch twee uur video branden op een normale DVD dan moet je de bitrate zoveel verlagen dat dit de
uiteindelijke kwaliteit niet ten goede komt.
Mogelijkheden: film splitsen en branden, in de hoogste kwaliteit, op twee DVD's of branden op een DVD met dubbele capaciteit.
Ben overigens benieuwd hoe de kwaliteit is van de DVD die je met Windows DVD hebt gebrand en of ie goed afspeelbaar is op een DVD-speler?