bewerkingstools verdwenen in VDL 17

plagge schreef op 27.03.2011 om 11:01 uur

Wie kan mij vertellen hoe ik de tijdlijnpagina weer georganiseerd krijg. Ik heb nu hele hoge "banen" waar film en geluid in staan, maar geen previewmonitor en alles wat in dat bovenste vak behoort te staan zoals mediapool, effecten en noem maar op.

Met andere woorden: de tools om de film te bewerken zijn allemaal verdwenen(verborgen). Ook het herstellen met de programma dvd geeft in deze geen soelaas. 

 

Wie heeft er een idee? 

Reacties

HERMAN schreef op 27.03.2011 om 14:27 uur

Beste,

Helmaal boven op je scherm rechts het kleine rechthoekje aanklikken, zo zou het moeten lukken.

Met groet,

Herman

plagge schreef op 27.03.2011 om 15:22 uur

Dat is helaas niet de oplossing. Als ik dat doe krijg ik wel de betreffende tool over het hele scherm, zeg maar in grootfromaat. Maar ik mis de menubalk. previewvenster enz. Dus toch nog maar weer eens wat geprobeerd.

 

Met het nodige gepiel is het mij toch gelukt om de zaak weer geordend te krijgen. Onderdelen oppakken, verplaatsen, vergroten en verschuiven zijn hierbij de sleutelwoorden. 

 

Maar goed het is opgelost. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

RiViS schreef op 27.03.2011 om 20:19 uur

Met functietoets F9 ga je terug naar de standaard layout, dus met Tijdlijn, Monitor en Mediapool.

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 27.03.2011 om 21:12 uur

Dank je wel Rijk. IK had al zo'n vermoeden dat het simpel zou zijn. 

plagge schreef op 28.03.2011 om 11:26 uur

Nadat ik de computer heb afgesloten, zijn toch weer de moeizaam gemaakte instellingen verdwenen. Dus F9 geprobeerd maar helaas dat werkt niet(meer?). Het werkveld laat alleen maar over het totlae scherm de tijdlijn zien. Bij "Venster" zijn bij Programmamonitor en Mediapool de vinkjes verdwenen. Als je deze terugplaatst dan kun je met schuiven, vergroten enz. de zaak wel weer rechtzetten, tot de volgende computerafsluiting. Waarom F9 en reset vensterordening niet werken is (vooralsnog) een raadsel. 

RiViS schreef op 28.03.2011 om 11:49 uur

Hallo Plagge,

 

Vervelend verschijnsel.

Het lijkt op de situatie, waarbij een TV als extra monitor staat, dan krijg je ook alleen de tijdlijn te zien en herstelt F9 dit niet meer. Kijk even onder Programma-instellingen (toets Y), tabblad Weergavesjablonen, vink daar aan: Standaard, kijk wat er gebeurt.

 

Doet het verschijnsel zich voor bij één project of ook bij andere? Dit zou wellicht ook nog een aanwijzing kunnen geven (weet zo gauw niet welke...)

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 28.03.2011 om 11:58 uur

Zag er even goed uit. Het "rondje" begon zenuwachtig de draaien en daarna.... gebeurde er niets meer. Op een of andere manier gooit hij de instellingen eruit. Want ook hier keert hij telkens terug naar " Door gebruiker gedefinieerde instelling" Het blijft raar. 

RiViS schreef op 28.03.2011 om 14:52 uur

Ja, dat gaat bij mij ook zo (weer terug naar Door gebruiker...), maar als ik Standaard aanklik komt wel direct het standaard scherm terug, bij jou blijkbaar niet?

 

Had je trouwens wel de updates van VdL uitgevoerd?

 

Ik kan verder momenteel nog maar één ding bedenken: het programma helemaal de-installeren (je projecten blijven wel staan, evt kopieren naar andere directory als je het niet vertrouwt), daarna opnieuw installeren. Een paardenmidddel, maar soms helpt het.

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 29.03.2011 om 17:17 uur

Ik blijf toch gewoon met een ongeordend werkveld zitten. Telkens als ik het programma opstart moet ik het werkveld sinds een paar dagen opnieuw handmatig ordenen.Ik krijg de standaardinstellingen niet geactiveerd.  Ik heb het prog al 2x gedeinstalleerd en volgens mij alle onderdelen die er mee te maken hebben verwijderd maar het probleem wil maar niet verdwijnen. ook heb ik de up-dates geinstalleerd. 

 

Dus als iemand nog een lumineus idee heeft, graag!

mi-bo schreef op 30.03.2011 om 08:00 uur

Beste,

van Rijk al veel antwoorden gehad,

al naar Uw grafische kaart gekeken,

is deze krachtig genoeg en up-to-date.

gr

mi-bo

plagge schreef op 30.03.2011 om 09:13 uur

beste MI-BO, Alles is up to date en heeft tot een paar dagen geleden prima gewerkt. Toen ik de dag erna het programma weer opstartte kreeg ik de melding dat ik project waar ik al maanden niet meer heb gewerkt, toch nog kon herstellen. Voor mij een totaal vreemd verhaal.

Ik denk dan ook dat er "iets" in de registry is veranderd. Dat zou kunnen verklaren dat ik na de herinstallatie nog steeds het probleem houd. Maar ja de vraag is en blijft WAAR?

plagge schreef op 30.03.2011 om 09:28 uur

Ik zie nu ook dat het kleurenschema van Windows 7 tijdelijk wordt teruggezet naar Windows 7 Basic. Zodra VDL wordt afgesloten wordt het normale schema weer teruggezet. Verder staat er nog : Proces id-  3200.

Dit alles vindt plaats nadat ik handmatig in het werkveld de PreviewMonitor neerzet. Dit als nieuwe aanvulling.