betreft zwarte frames aan het eind van scene

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2012 om 15:41 uur

Aan het eind van bijna iedere scene zit er één of twee zwarte frames. Frametable opnieuw aanmaken helpt niet.Via programma en video/audio automatisch aanmaken helpt wel, maar dan heb je weer geen geluid op de tijdlijn.Voor de goede orde, alle updates en patches zijn geïnstalleerd!. Systeem: win7 prof. intel 2600,  16 Gb intern . VDL MX premium. Dit is dus duidelijk nog steeds een bug in Magix. Ik had dit ook onder versie 16 en 17. Voor de rest een fijn programma, alleen bijna elke scene te moeten corrigeren is jammer.

Groet,

Cees

ten overvloede dit betreft zowel sony canon als panasonic camera's

Reacties

Cinecor schreef op 24.02.2012 om 17:57 uur

Bedoelt u met "scènes" de clips op de tijdlijn of de geïmporteerde bestanden? Welk format hebben de bestanden?

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2012 om 18:10 uur

Het zijn MTS bestanden die ik vanuit de BIN op de tijdlijn plaats. Dan zie ik dat aan het eind van diverse clips een zwart beeld. Soms een half frame danwel twee frames. Dit resulteerd een hik op de overgang. N.B. in versie 2008 had ik hier geen last van.

Cinecor schreef op 25.02.2012 om 10:10 uur

Het zijn MTS bestanden die ik vanuit de BIN op de tijdlijn plaats. Dan zie ik dat aan het eind van diverse clips een zwart beeld. Soms een half frame danwel twee frames. Dit resulteerd een hik op de overgang. N.B. in versie 2008 had ik hier geen last van.

Als je de bestanden direct vanuit de mediapool afspeel op het previewevenster heb je dan ook die zwarte frames op het eind? Ik begrijp overigens niet waarom dit zo hinderlijk is. Van geen enkel shot gebruik je in de montage toch immers de volledige opnameduur? Eén opname (shot) zonder camerabeweging maak je normaal gesproken minimaal 8 seconden lang (liever 10)  en bij een camerabeweging altijd dezelfde lengte aan het begin en aan het eind. Bij de montage zal elk shot dus moeten worden ingekort om een goede découpage te kunnen maken.

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2012 om 12:02 uur

Beste,

U heeft volkomen gelijk, dit doe ikzelf altijd, genoeg opnemen en dan couperen, maar..... ik heb een familielid die haar camera heeft ingesteld op 5 sec. en dan is die hik hinderlijk. Tot voor kort deed ik dit voor haar op m,n oude XP PC met VDL 2008. Doch deze versie doet het op win7 helaas niet. Toch  bedankt voor het meedenken

Groet Cees