Betreft import video de luxe premium

nversteegen schreef op 30.09.2016 om 10:18 uur

Al enkele malen probeer ik contact op te nemen met Magix +31 (0)35 - 80 80 227. Na enkle ogenblikken hoor ik het spijt ons dat u een probleem heeft, goeden dag .... is men niet bereikbaar ?

Na even zoeken kwam ik op deze site.

Mijn vraag:

Na jaren video de luxe 16 gebruikt te hebben nu gekoezen voor een nieuue versie, video de luxe premium ivm nieuwe pc en windows10.

Via de HD in mijn tv kan ik programma's opnemen. Deze bestanden kan ik kopieren naar een usb medium.

Dit zijn *.*.trp bestanden. Meestal 2. Deze wil ik importeren in video de luxe voor verdere bewerking.

Soms in het mogelijk deze bestanden te importeren. Dan weer niet, of wel het een en het ander niet.

Wat is een oplossing.

Dank voor het meedenken

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2016 om 11:07 uur

Beste,

Zelf heb ik geen bestanden met de extentie TRP.

Ik heb even voor u op het internet gezocht en kwam dit voor u tegen.

Misschien heeft u hier wat aan:

http://www.file-extension.info/nl/format/trp

Succes,

Rob

nversteegen schreef op 30.09.2016 om 11:15 uur

Dank je Rob.

Om deze bestanden te converteren heb ik al een progje.

Maar ik ben op zoek naar de mogelijkheid deze bestanden meteen in video de luxe te importeren.

Het blijft raar dat ik het ene deel wel kan importeren en het andere niet

gr. Jan

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2016 om 10:07 uur

Hallo Jan,

Zelf heb ik een Humax 5200C waar ik programma's kan opnemen. De opgenomen programma's kan ik dan met FileZilla streamen naar mijn PC. Het opgenomen programma bestaat uit vier bestanden (zie afbeelding)

De bestanden HTM, NTS en THM bestanden zijn volgens mij hulpbestanden.

Het TS-bestand bevat het gehele opgenomen programma. Dit TS bestand zet ik dan op de tijdlijn van VDL en kan deze dan bewerken.

Ik denk dat bij jou ook zo iets aan de hand kan zijn.

Het ene bestand bevat het opgenomen programma en andere zou een hulpbestand kunnen zijn!!

Succes,

Rob

PS. wat is het merk en type van uw TV? Als ik dat weet kan ik gerichter zoeken naar de oplossing van uw probleem.

nversteegen schreef op 07.10.2016 om 10:41 uur

Hallo Jan,

Zelf heb ik een Humax 5200C waar ik programma's kan opnemen. De opgenomen programma's kan ik dan met FileZilla streamen naar mijn PC. Het opgenomen programma bestaat uit vier bestanden (zie afbeelding)

De bestanden HTM, NTS en THM bestanden zijn volgens mij hulpbestanden.

Het TS-bestand bevat het gehele opgenomen programma. Dit TS bestand zet ik dan op de tijdlijn van VDL en kan deze dan bewerken.

Ik denk dat bij jou ook zo iets aan de hand kan zijn.

Het ene bestand bevat het opgenomen programma en andere zou een hulpbestand kunnen zijn!!

Succes,

Rob

PS. wat is het merk en type van uw TV? Als ik dat weet kan ik gerichter zoeken naar de oplossing van uw probleem.

Dank je Rob

Tv type Loewe connect id dr+

Op mijn vraag bij Loewe hoe deze bestanden te kunnen openen, zegt Loewe: 

deze zijn gecodeerd omdat we dit omwille van de CI+ certificering verplicht zijn. En helaas deze codec kunnen en mogen wij niet vrijgeven

Jan

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2016 om 12:39 uur

Hallo Jan,

Wat je eens zou kunnen proberen is om de extentie TRP te veranderen in TS.

Humax is ook CI+ en ik kan de TS bestanden gewoon bewerken en afspelen in VDL en Windows 10

Het is het proberen waard.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2016 om 22:00 uur

LS,

Na veelvuldig emailverkeer met Jan, hebben wij een oplossing gevonden voor het bewerken van TRP bestanden. Er zijn TRP bestanden, die direct op de tijdlijn van VDL kan worden geplaatst en bewerkt. Daarentegen zijn er ook TRP bestanden, die waarschijnlijk beveiligd zijn met een kopieerbeveiliging.  Deze TRP bestanden, moet men eerst converteren naar een gewenste format bv. naar mpeg-2 met Aiseesoft Free Video Converter. Dit programma is te downloaden bij: http://www.aiseesoft.com/freeware.html

Succes,

Rob