betreft: DBK-error

anton-vanvliet schreef op 09.10.2023 om 16:25 uur

Video Deluxe versie 2015 Plus, PC Windows 10 Home

Bij het branden van een film op DVD krijg ik herhaaldelijk een DBK-foutmelding. Soms verschijnt deze melding direct bij het starten van het brandproces. Soms lijkt het eerst te functioneren en wordt er gecodeerd, maar dan verschijnt de foutmelding alsnog even later.

Ook heb ik het programma al eens afgesloten en herstart en gewisseld van DVD-brander. Probleem blijft bestaan.

Voorbeeld van het einde uit het logverslag:

9-10-2023 16:19:38.088:   Step 1 of 6, Encodeer introsequens ...
9-10-2023 16:19:46.383:   Step 1 done
9-10-2023 16:19:46.387:   ERROR: PrepareDVDVideoFiles() failed with errNo 5 - encoding failed
9-10-2023 16:19:46.390:   !!! DBK error in BurnProject: 10 - movie encoding failed !!!

Reacties

Bol schreef op 09.10.2023 om 16:51 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat los van Magix Support.

Waarschijnlijk werkt u nog met een verouderde brandroutineversie? Kijk eens bij Apps en onderdelen welke brandroutineversie er bij u geïnstalleerd is.

Als dit niet de versie 13.0.0.247 is, download en installeer dan eens Magix_Burn_Routine_13.0.0.247 WIN 10.exe

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 09.10.2023 om 19:49 uur

Hallo Rob,

Dank voor je snelle reactie.

Onder Apps en onderdelen vind ik helemaal geen Magix Burn routines. Zie onderstaand mijn overzicht. Kan het zijn dat ik MAGIX Speed burnR gebruik?
Kan ik in dat geval zonder probleem de door jou genoemde Magix_Burn_Routine downloaden en installeren?

Groet,
Anton

Bol schreef op 09.10.2023 om 19:58 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Vreemd, maar u kunt Magix_Burn_Routine gewoon downloaden en installeren?

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 10.10.2023 om 13:45 uur

Vandaag heb ik de Magix_Burn_routines geïnstalleerd. In eerste instantie leek het probleem niet helemaal verdwenen en kreeg ik toch af en toe een foutmelding, met name bij het branden in hoge kwaliteit. Het is een korte film dus ruimte genoeg op de DVD. Maar later blijft de foutmelding toch achterwege. Voorlopig ga ik dus er maar vanuit dat het probleem is opgelost.
Dank voor je ondersteuning.

Stel dat ik Magix Video Deluxe zou upgraden naar de nieuwste versie, zou je me kunnen aangeven op welke punten ik erop vooruit zou gaan t.o.v. versie 2015?

Groeten,

Anton

Bol schreef op 10.10.2023 om 14:26 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door de laatste  Magix_Burn_Routine drivers te downloaden en te installeren. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Vraagje, heeft u de computer en/of VDL2015 na het installeren van de Magix_Burn_Routine drivers opnieuw opgestart? Het kan zijn dat iets opnieuw geinitialiseerd moest worden.

voorbeeld uit VDL2016

....Stel dat ik Magix Video Deluxe zou upgraden naar de nieuwste versie, zou je me kunnen aangeven op welke punten ik erop vooruit zou gaan t.o.v. versie 2015?....

Na Video Deluxe 2015 zijn er acht nieuwe Video Deluxe versies uitgebracht. Helaas is het ondoenlijk om aan te geven op welke punten u erop vooruit zou gaan. Mijn advies, download en installeer de 30 dagen trailversie en oordeel zelf. Een trailversie heeft wel beperkingen, zoals u kunt b.v. maar 3 min exporteren en / of branden.

Zie deze twee linken:

Dan nog even dit. U hoeft VDL 2015 niet te deinstalleren en wordt ook niet overschreven door VDL 2024. Beide Video Deluxe versies zijn standalone.

O ja, kijk even bij de systeemeisen of uw computer aan de systeemeisen. Zie: De technische gegevens in één oogopslag - MAGIX Video deluxe

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2023, 14:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 13.12.2023 om 13:08 uur

Helaas ervaar ik met een nieuwe project wederom het afbreken van het branden van een dvd met een DBK-error.

Ik heb je aanwijzingen van vorige keer nagekeken.

Magix_Burn_Routine_13.0.0.247  is nog altijd actief.

Opvallend is dat de inhoud van jouw map in …\roaming\magix\Videodeluxe22_premium bij niet terug te vinden is in ….\roaming\magix\video deluxe 2015Plus (die map is leeg) maar in ….\roaming\magix\videodeluze21_plus

anton-vanvliet schreef op 13.12.2023 om 13:09 uur

anton-vanvliet schreef op 13.12.2023 om 13:11 uur

Ik heb eerder deze week de proefversie van VdL2024 geïnstalleerd, maar daar kan ik zoals je schreef maar 3 minuten exporteren. Zo kan ik niet testen of deze versie de oplossing in zich heeft.

Bol schreef op 13.12.2023 om 13:17 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

U moet ook gaan naar: …\roaming\magix\Videodeluxe21_premium 

Als dit uw probleem niet oplost, wat is de exacte foutmelding?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.12.2023 om 13:31 uur

Ik heb eerder deze week de proefversie van VdL2024 geïnstalleerd, maar daar kan ik zoals je schreef maar 3 minuten exporteren. Zo kan ik niet testen of deze versie de oplossing in zich heeft.


@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Als u in VDL2024 de drie minuten zonder problemen kan branden, dan mag u ervan uitgaan dat de brander Ok is.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.12.2023 om 15:00 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

U kunt tot veertien dagen na de aankoopdatum uw Video Deluxe 2024 programma zonder opgaaf redenen ontbinden en uw geld terugvragen. Stuur hiervoor een mailtje naar: shop@magix.net. Zie: Verklaring-omtrent-herroeping (magix.com)

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 14.12.2023 om 17:36 uur

Hallo Rob, in die map vind ik de genoemde bestande wel terug.

- 3 minuten branden vanuit VdL2024 lukt niet in de testversie (zie bijlage)

- de foutmelding luidt: DBK-error in BurnProject (zie bijlage)

anton-vanvliet schreef op 14.12.2023 om 17:38 uur

Bol schreef op 14.12.2023 om 21:54 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Ik zie in DBK.log bestand staan: Temp Dir: c:\user\beheerder\documents\Magix\Video Deluxe 2015 Plus \Disc Images.

Ik kan uw fout met VDL 2015 Premium reproduceren, omdat deze niet meer volledig geïnstalleerd kan worden. U kunt niet meer de benodigde bronnen downloaden vanaf de Magix Servers. Magix ondersteund deze versie totaal niet meer.

U moet een MVP projectbestand in VDL2024 samenstellen en via het brandmenu van VDL2024 een diskmenu aanmaken en dan branden. Dan moet het goed gaan.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 15.12.2023 om 11:59 uur

Ha Rob, ik heb het project uit VdL2015 geopend in VdL2024 en onder een nieuwe naam opgeslagen. Daarna naar 'Branden' maar de melding blijft gelijk dat de functie 'DVD' in de testversie niet mag worden aangeboden.

Toch vreemd dat een toepassing in VdL2015 die altijd functioneerde het nu ineens niet meer doet...

Denk je dat al deze problemen in de volledige versie van VdL2024 zullen zijn opgelost?

Gr. Anton

Bol schreef op 15.12.2023 om 14:52 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

....Toch vreemd dat een toepassing die altijd functioneerde het nu ineens niet meer doet...

Om hierop een goed antwoord te kunnen geven, dan zou ik fysiek achter uw computer moeten zitten. Kijk eens of uw computer wel aan de minimale eisen voldoet om VDL2024 te kunnen installeren. Zie: De technische gegevens in één oogopslag - MAGIX Video deluxe

.....Ik heb het project uit VdL2015 geopend in VdL2024 en onder een nieuwe naam opgeslagen. Daarna naar 'Branden' maar de melding blijft gelijk dat de functie 'DVD' in de testversie niet mag worden aangeboden.....

Het klopt, dat als u een project groter dan drie minuten op de tijdlijn zet, de u deze melding.  

Zoals eerder heb geschreven zitten in de testversies van Magix programma's beperkingen, waaronder de door u genoemde opties. Maar als u de volledige versie aanschaft, dan zijn deze optie ook beschikbaar. Mocht de aanschaf van Video Deluxe 2024 niet aan uw verwachtingen voldoen dan kunt u de aankoop tot 14 dagen na de aankoopdatum zonder opgaaf van redenen laten ontbinden. Stuur hiervoor een mailtje naar: infoservice@magix.net en vraag uw geld terug.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 15.12.2023, 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 15.12.2023 om 15:05 uur

Ha Rob,

Ook bij een test met een nieuw project van < 3 minuten geeft VdL2024 de melding dat DVD in de testversie niet gebruikt kan worden.

Ik denk dat ik de volledige versie van 2024 ga aanschaffen op een moment dat ik voldoende tijd heb om deze te testen.

Bedankt voor je ondersteuning.

Gr. Anton

Bol schreef op 15.12.2023 om 16:51 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Ik heb u met alle genoegen terzijde gestaan😉. Maar ik weet zeker, dat als u de volledige versie aanschaft het branden wel mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-