betreft brande film bij Magix Video deluxe 2013

emilelucienne schreef op 29.05.2013 om 22:07 uur

Ik heb een ongewoon probleem dat zich voordoet bij het branden van een blu-ray.

Ik had vooreerst een film gemaakt met beelden uit Dresden anno 1947. Dit gedeelte afgemixd als mpeg4.

Na mijn reis naar deze stad heb ik gewoon de opgenomen beelden in mts2 toegevoegd aan deze film, bewerkt en afgemixd bij het branden als H264. Alles verloopt heel normaal maar nadat de blu-ray geschreven is wordt slechts de eerste film op het medium geschreven . Niet getreurd. Dan heb ik alles uitgevoerd in een directory éénmaal als mpeg4 en andermaal als  Iso-bestand met het idee dat ik hem kan branden met Ing Burn of ImToo Creator2. Niets is minder waar.

Besluit

:- gewoon branden via magix -slechts de eerste film wordt gebrand;

-  Img Burn kan het iso- bestand niet lezen en evenmin ImToo Creator 2 het mpeg-bestand

Kent iemand een oplossing? Ik dien nog te voegen dat ik het programma ge-updated heb zoals magix-agent suggereert bij een gelijkaardig probleem. Toch currieus niet?

Reacties

magixagent schreef op 30.05.2013 om 14:48 uur

Beste,
om te beginnen beelden van 1947 zal wel single8 of super 8 geweest zijn, dit is te digitaliseren, maar nooit mpeg4.zet Uw m2ts beelden is over naar 720:576 en brandt het dan, dan zult u zien dat het probleem over is, succes met het mooie MAGIX product.

emilelucienne schreef op 05.06.2013 om 14:44 uur

Ik wil bij deze magixagent bedanken voor de snelle reactie.

Rekening houdend met de  opmerkingen van magixagent ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Een mpeg4-bestand aanvullen met m2ts-opnames is geen gelukkige keuze. Daarom heb ik de m2ts-opnames uitgevoerd zoals voorgesteld als 720:576.

Het gevolg was dat ik zowel de film kon uitvoeren als een mpeg2-bestand (720:576) en dan branden met IngBurn.Ook lukte het mij een iso-bestand te maken en te branden met ImToo Creator 2.

Branden via Magix is slechts gelukt na verwijdering van de oude opnames. Of deze in single 8 of super 8 zijn opgenomen  weet ik niet maar is m.i. zonder belang omdat de beelden van internet werden gedownload maar ik kan mij vergissen. In ieder geval uiteindelijk heb ik een mooie film kunnen maken wat uiteindelijk de bedoeling was. Bedankt